/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Firmware
Fra : marc43
Vist : 373 gange
100 point
Dato : 09-03-10 00:52

Det er nok ikke den rette kategori, men jeg prøver alligevel.

Jeg har en Sony HDD recorder RDR-HX510, der er købt for 4-5 år siden.

Problemet er efter, at jeg har konverteret noget hjemmevideo, så har programmet lavet alle mine kapitler om til titler som består af alle mine klip. En nye afspiller, windows media player, xbox eller playstation 2 eller lignende er ligeglad og går bare videre til næste title, men min DVD-afspiller den afspiller den første title og stopper. Jeg har kigget i manualen, men kan ikke finde en løsning. Konverteringsprogrammet kan ikke ændres til at lave en VTS-fil og tilbage er måske at opgradere firmware, hvilket jeg sagtens kan finde ud af. Jeg kan bare ikke finde den på sonys side. DVD-afspillerens kvalitet er helt klart at foretrække ift. PS2 og Xbox så det er helt klart på DVD-afspilleren, at jeg helst vil afspille den. Er der en, der kender en løsning?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-10 10:28

Citat
Jeg har kigget i manualen, men kan ikke finde en løsning.

Og den vil du heller aldrig finde

Det er kombinationen af måden du laver filmen, måden du brænder på og softwaren der kører i den pågældende maskine - og det kan du ikke ændre på....

Diverse afspillere/optagere er IKKE konstrueret til at at kunne håndtere alt muligt "hjemmebryg".

At de fleste så kan alligevel er mere held end forstand..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-10 11:01

Når du redigere din video, kan du først sætte alle klip i tidslinjen, gemme som et samlet projekt.

Åbn så den samlede video og sæt kapitler og lav DVD, det er ulead video studio 11 jeg har,
der plejer det at virke..

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 09-03-10 11:02

gemme som et samlet projekt, skulle være gem som en samlet fil

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 09-03-10 11:09

Ja det lyder selvfølgelig indlysende at samle det til en film i stedet for mange. Er det besværligt og finder ulead selv ud af rækkefølgen ud fra filnummeret eller skal det gøre manuelt?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-10 11:38

film stumperner er vel navngivet fortløbende, så du skal bare hente dem alle ind, så kan ulead se det er en sekvens af flere og spørger efter sortering

Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 09-03-10 23:48

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-10 08:37

Velbekommen