/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Umulig USB
Fra : Tjarki
Vist : 977 gange
500 point
Dato : 04-03-10 15:40

Halløj alle jer kloge mennesker... =)

Jeg er lige kommet hjem fra Columbia med en kingston USB-pen 16 gb.. den indeholder nogle få mapper med billeder fra turen. Men nu hvor jeg er hjemme, vil min computer ikke rigtig arbejde med den.

Den kan godt "se" at jeg har sat pennen i, og den kan også åbne den - men alle mapperne med billeder er på mystisk vis blevet lavet om til programmer (?) ... når jeg prøver at åbne en mappe (et program) prøver pc'en at åbne det med commandpromt men afslutter med det samme.
jeg har ingen billeder som ikke er i en mappe, så jeg ved ikke hvordan et billede alene ser ud.
Jeg har efterfølgende prøvet at lave en ny mappe, tage USB'en ud og putte den i igen - med det resultat at den vil åbne mappen som en "fil" som jeg skal vælge et program til...

jeg har ingen idé om hvorfor den gør sådan, men jeg vil være virkelig, virkelig taknemmelig, hvis der er en af jer derude der har et forslag til en løsning...

På forhånd mange tak

Tjarki

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 04-03-10 15:44

Citat
Jeg har efterfølgende prøvet at lave en ny mappe, tage USB'en ud og putte den i igen - med det resultat at den vil åbne mappen som en "fil" som jeg skal vælge et program til...

Dette lyder rigtigt.. fortæl hvilke programmer den foreslår?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 04-03-10 16:04

Hvis du højreklikker på en af "mapperne" og åbner for engenskaber, hvad siger den så?

Kan du kopiere indholdet over på computeren?

Kommentar
Fra : edison

Dato : 04-03-10 18:30

hvordan har du fået lagt de bileder ind på den usb dims.??
er det via en fremmede pc. tænker lidt på en virus.
hvad heder programmet. det heder vel et eller andet feks: eksempe.exe højerklik på filen og klik engeskaber.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-10 19:33

Husk at klikke din USB nøgle fra nede ved uret før du atger den ud.

Allerførst bør du prøve at kopiere indholdet fra den nøgle over på comp. så du ikke ødelægger noget.

Og så lige fortælle hvad der står ved de mapper i detalje visning.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-10 21:16

Pøv at hente dette fotobehandlingsprogram og åbn usbnøglen igennem det eller mappen fra com hvis du får det transporteret derover http://picasa.google.com/intl/da/

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-03-10 22:40

USB-pen 16 gb..

Et eller andet sted har jeg læst noget om, at lige præcis 16 GB USB-penne kan være billige "kopi-ting", som der kan være problemer med. Jeg mener, at det var på tekst-TV for 2-3 uger siden .

Kommentar
Fra : Tjarki

Dato : 04-03-10 22:58

Hej igen..

Allerførst.. - mange tak for de mange og meget hurtige svar... nu vil jeg prøve at gøre det i siger.
Jeg har kopieret indholdet af USB'en til computeren.

det er lidt underligt. De mapper som er lavet i Columbia - vil computeren åbne som programmer, men den mappe som jeg efterfølgende har lavet i DK er en "fil". Når jeg vil åbne denne fil er der ikke noget standard program som den vil bruge til at åbne med - der kommer bare det der "åben med"-vindue - og så skal jeg vælge hvilket program jeg vil åbne med... men mappen er tom (ved jeg) og det giver ikke så meget mening at prøve at åbne en mappe med et program .. ?

Når jeg spørger om egenskaberne til "programmerne" får jeg ikke noget unormalt - så vidt jeg kan se... filtypen er program (.exe) ... men det er egenskaber som for programmer ... så det giver ikke så meget mening...

er der noget specielt jeg skal kigge efter - for umiddelbart kan jeg ikke rigtig finde noget der er underligt - ud over selvfølgelig at det er egenskaber for et program, som i virkeligheden er en mappe...

Ja, jeg lagde billederne over på USB'en via en computer i columbia - og det er som sådan ikke usandsynligt at der kunne havet været virus på... ... når jeg sætter USB'en i, foreslår computeren at jeg scanner den ... - så der kan godt være der er noget med det der virus-noget... :(

i detaljevisning fortæller den bare hvad mappen hedder, ændringsdatoen og at det er et program... og så hvor meget den fylder..

hov.. - jeg kom lige til at se på størrelserne... der er 3 forskellige mapper med billeder og de fylder nu alle sammen 316 kb min nye "fil" fylder 8 kb og så ligger der en autorun som fylder 1 kb.

Jeg kan ikke åbne noget i picasa... jeg kan godt finde andre billeder fra computeren .. men den kan ikke finde noget når jeg prøver at åbne fra usb'en ... og i den mappe som jeg har overført filerne til siger den bare "ingen elementer svarede til dine søgekriterier"... :(

I skal vide at jeg er enormt taknemmelig for jeres svar - og hvis i mangler nogle oplysninger som jeg kan give jer - så vil jeg stå på tungen for at det skal lykkes...

så mange, mange tak... =)

Tjarki

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-10 23:16

Det bekymrer mig at mapperne kun fylder 316 kb - eet billede fylder mindst 1 mbyte.

Hvad fylder den samlede mængde du har kopieret over

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-10 23:50

Somthing rotten about that Hvor er den columbianske puter ?? er det muligt at du kan få billederne sendt

Kommentar
Fra : Tjarki

Dato : 05-03-10 00:47

Halløj igen,..

Hele møget fylder 1,24 MB

den Columbianske computer stå på et hostel - og de har ikke ligget på computeren på noget tidspunkt - de er kun blevet overført fra et kamera via computeren... så de kan ikke sendes... og de er blevet klippet fra kameraet for at få mere plads...

det er lidt noget skod, kan jeg forstå... :(

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-03-10 01:50

Citat
det er lidt noget skod, kan jeg forstå... :(

Kontrollerede du, om du havde fået de billeder over på den USB-pen, da du var omme i Columbia? Hvis ikke, er det nok der, fejlen opstod .

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 05-03-10 02:44

kingston USB-pen 16 gb er okey og dem har jeg ca 8 stk af og de har gennemgået meget både udelånt og formateret i fat32 og ntfs tiligemed fat OG DE FEJLER IKKE NOGET
tværtimod så er de taknemlige for usb 2 men ikke for usb 1.0
men den du siger at den samlede data fylde ca 1,24 MB
HOV stop lige op her og sig til dig selv her er noget galt JA ,
det kan jo være genveje,,,,,,,,,,, ? KLIP / KOPIERE OSV... det er dælme ikke ens
her forstår jeg ikke folk som ikke lige sætter sig ind i MS lille verden med at at de skjuler tingene
feks vis indold uanset om det er xp/vista/win7
sæt dog for H.......... jeres maskiner op så i kan se hvad der er på jeres maskiner

men det kamera du du har taget bilderne med må jo have dise data i rå format via et kort
hvis ikke så kan du godt glemme alt om at få disse billeder

for du siger det jo selv "samlede data fylde ca 1,24 MB " nu er det LOGIK

--------------------------------------
ja ja det er sgu godtnok med al den fine grafik og diverse sjov men når man virklig skaL ARBEJDE MED EN PC ÉR så glem alt om det . og kør en klassik visning og stil den sådan at du kan se skjulte filer og se filtypenavne
så skulle man have en chance for at have styr på sin pcér ellers er det jo den der styre dig

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 500 point
Dato : 05-03-10 08:40

Sikke en Dos manseddel Det han sir er jo nok at du sandsynligtvis har mistet dine billeder
Jeg ved ikke om de evt kan genskabes fra dit kameras hukommelseskort Man sir jo at filer skal slettes 7 gange for at forsvinde helt Så du må nok allierer dig med Prof Expertice
http://www.kandu.dk/spg95025.aspx taget herfra http://www.google.dk/#hl=da&ei=Q7WQS6SFIZvD-QbZ_PyaBg&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ved=0CAUQBSgA&q=Genskabe+filer+fra+sd+kort&spell=1&fp=bb0b9d47c58288c0

Kommentar
Fra : Tjarki

Dato : 06-03-10 13:14

Satans... okay -tak.

tak for alle de gode svar.. så må turen gå til SD-kortet og prof ekspertise...

tusind tak for hjælpen... =)

Tjarki

Godkendelse af svar
Fra : Tjarki

Dato : 06-03-10 13:18

Tak for svaret Sunowich... og tak fordi du gad at sætte dig ind i mine problemer ... det var sku rigtig dejligt.. =)