/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
slettet billede på SD kort ?
Fra : cccf
Vist : 9550 gange
50 point
Dato : 14-10-06 17:46

Jeg er kommet til at slette mine billeder på mit SD kort.
Kan det lade sig gøre at genddanne dem som man kan på harddiske ??
NB: jeg har ikike formateret kortet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-06 17:47

Nej...

Det er jo en hukommelseschip og ikke en harddisk.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 60 point
Dato : 14-10-06 17:50

det vil jeg tro !
prøv med dette gratis program efter at du har sat sd kortet i din usb og den har godkendt det som en harddisk kunne du lade programmet scanne det.
http://www.pcinspector.de/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-06 17:57

Ja, der er mange programmer der kan klare opgaven.
Hvorfor må han ikke få linket på dansk:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-06 17:57

Det er den der hedder Smart recovery du skal have fat i
http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/welcome.htm

Kommentar
Fra : xou

Dato : 14-10-06 17:58

fandte lige sette:
http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/welcome.htm
om det står der:
PC INSPECTOR™ smart recovery er for tiden det eneste program til gendannelse af data for Flash Card™, Smart Media™, SONY Memory Stick™, IBM™ Micro Drive, Multimedia Card, Secure Digital Card og alle andre hukommelsesmedier til digitalkameraer

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-10-06 18:05

Ja cccf, som du sikkert kan fornemme, er der nogen der ikke kan finde ud af det, og andre der ved at det kan lade sig gøre!
Når man sletter enfil på et medie, uden at formatere, vil filen stadig ligge på dette medie, og kunne genskabes indtil den bliver overskrevet.
Det eneste der sker når du sletter filen, er at den får slettet registreringen i mediets bibliotek. Det er derfor at du kan få filen genskabt.
Men hvis du lægger nye filer ind, er risikoen for at den bliver overskrevet stor, og så kan den ikke længere genskabes. (i hvert fald ikke med de værktøjer som er tilgængelige for os dødelige)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-06 18:06

Wow

Så lærte vi lidt nyt - det er endnu aldrig lykkedes mig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-06 08:28

Selvfølgelig kan man det og hvis man gør det før der bliver skrevet andet på chippen kan det endda gøres uden tab af data. Jeg har selv genskabt 100 vis ag kort for folk der lige kom til at lave en lille brøler

http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/welcome.htm som også xou har fundet og så kan det altså også lade sig gøre med
File Scavenger 3.0 hvis man kører en "Long Scan"

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 15-10-06 09:15

Tak for svaret xou.
Det funkede tak for det.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 15-10-06 09:18

Jeg fik lige reddet 252 feriebilleder fra USA for min bror.
han er lykkelig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-06 09:29

Det er dejligt at hjælpe nogen der værdsætter det

Held og lykke fremover

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-06 09:31

Lige for en orden skyld så kan det altså også lade sig gøre at gendanne selv om kortet var formateret, men jeg vil alligevel ikke anbefale dig at afprøve det

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 15-10-06 10:14

Nogle kameraer overskriver kortet med nuller ved formatering, andre fornyer blot FAT. (Fil Allocations Tabellen)

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 30-03-10 14:45

Er der nogen der kan svare på, om der findes et program, der kan genskabe billeder på et SD card, selv om pcens kortlæser siger: Windows has no access to the card eller memory error, eller sæt kortet i drev " ". Jeg har prøvet med et program, der skulle lunne scanne cardet, men da kortlæseren ikke kunne læse det, skete der intet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-03-10 15:11

Jeps, download disse to programmer, og hent så også lige recuva-psi

Gem alle programmerne på en CD, så har du altid godt værktøj til at rede dig ud af de fleste situationer.

Husk også lige at gemme teksterne på disse download sider, som understøttelse af programmerne, i en simpel TXT fil, gerne med dansk oversættelse.
Læg denne txt fil på samme CD; så gør du dig selv en god tjeneste!

Kommentar
Fra : tina98

Dato : 06-11-11 21:21

Kan nogen forklare hvad man skal gøre, når man har downloadet programmet?