/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Back up program til USB Stick m.v.
Fra : lukas2502
Vist : 1252 gange
100 point
Dato : 26-02-10 16:04

Hvem kender et godt program, helst dansksproget, som kan bruges til at lave Back up til f.eks. USB Stick og memory kort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-10 16:55

Citat
Back up til f.eks. USB Stick og memory kort.

Din Harddisk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-02-10 17:11

Brug stifinder, det er gratis hvis du allerede har officepakken.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 26-02-10 17:19

Jeg søger netop eksternt Back up og ikke på harddisken, jeg har XP pro.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-10 17:49

Så køber du bare en EXTERN HD

Du har IKKE brug for noget program

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-02-10 18:06
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-02-10 18:12

Everyday Auto Backup
http://www.backupsoft.net/everydayautobackup.htm

Yadis! Backup
http://codessentials.com/products/yadisbackup.html

Du kan jo os prøve Stones Kopikontrol dansk og gratis

Det kopiere kun filer ffra a>b uden komprimering og kan startes med
en kommandolinje f.eks. fra Planlagte opgaver
http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-02-10 18:45

Ctrl-C Ctrl-V
Bedre fås det ikke !
Gambrinus

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 26-02-10 19:48

Et program der hedder Sync Toy skulle være godt, men er desværre kun på engelsk
Til refi det ville være
hvis du svarede på mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-02-10 19:57
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-10 20:54

Citat
hvis du svarede på mit spørgsmål.

Det har jeg så sandelig også gjort..

Du skal da ikke bruge noget program for at backuppe filer fra "så må medier" - dem kopierer du bare....

Hvem gemmer også filer på sticks det er VIGTIGT at have backup af ??????

Bevares det kan jo være sticks med "nøgler" til forskellige ting - men det kan du da bare lave en kopi af på HD eller en DVD/CD

Hvad har du dog på en stick der kræver backup (og hvorfra-det er jo ikke fra din HD for så ER der jo allerede en backup)

Og er det ting du skal arbejde videre med på en anden komputer er backup jo alligevel ikke noget værd når der først er rettet på sticken...

Men som sagt - den slags småmedier KOPIERER man da bare - og der er en EXTERN HD en god ide

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-10 20:58

PS...

Hvis du i forvejen laver backup kan det program sagtens bruges til sticks og memorykort

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 26-02-10 21:18

Citat
det har jeg så sandelig også gjort og PS

Det virker lidt selvmodsigende, da jeg i mit spørgsmål netop efterlyser et PROGRAM og helst på dansk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-10 21:27

HVORFOR et PROGRAM

Det behøves IKKE...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-02-10 22:17

explorer er da et program, og det er alt hvad du behøver.
og hvis din windows er på dansk så er explorer også

åbn din stick i explorer
CTRL-A
CTRL-C
naviger derhen hvor du vil gemme din backup
CTRL-V

og et øjeblik senere er din backup færdig

@ granner01: er man ikke helt vågen idag siden hvornår har stifinder haft noget at gøre med officepakken

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 26-02-10 22:27

Allway Sync, der er DK med
http://allwaysync.com/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-02-10 00:07

Hvis indholdet IKKE må ligge på din PC. / HD, er der mange muligheder,
afh. af hvor fortrolig / personlig dine data er,

hvis det er meget privat, ville jeg opbevare indholdet på en,. eller flere, genskrivelige CD/DVD, (RW)
eller en extern USB HD,.. USB stik, SD Cart,..

hvis det ikke er særlig privat, er der masser af opbevaringsmuligheder på nettet,.. (også på Dansk)
på en google Gmail er der pt. 7427 MB gratis plads,
derudover er der google picasa,.. google video, mm.

ellers er der flere DANSKE web hosting / opbevaring, FX :
http://www.myupload.dk/
http://dinhost.net/forsiden.php

+ en masse ikke Danske, FX :
http://www.orgfree.com/
www.4shared.com

bare for at nævne nogle få.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-02-10 00:46

EXTERMINATOR

Sådan er det når man er på nettet og også forsøger at følge med i OL.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 27-02-10 02:28
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-10 09:53

Cobian Backup 9 er kan installeres på dansk
http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 27-02-10 10:07

Tak for svaret Klaudi. Det er det bedste, og mest nøjagtige svar.

Også tak til Smokei lidt saglig information om lager medier er rigtig fin.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-02-10 10:18

Velbekommen