/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Koen har syv sider
Fra : TulleTrik
Vist : 922 gange
300 point
Dato : 23-02-10 19:54

Der findes denne skønne historie om "koen der har syv sider".
Den skulle jeg gerne have fundet på jysk - æ tøws det er'n svær jen.
Måske kan nogle hjælpe ?

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 23-02-10 20:05

Gad vide, om Google-oversætter kan oversætte fra dansk til jydsk .

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 23-02-10 20:57

Måske - jeg kan i alle tilfælde ikke .
Så bliver det sikkert skralde-spansk i stedet

Kommentar
Fra : kissanO1

Dato : 23-02-10 22:03

En tøs må være en svære syv at bæreDet må da være tung
t at bære syv sider på en ko
Kissan

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-10 22:03

Ehm... jeg kan også kun finde den på DANSK

http://blog.tv2.dk/femaledorph/entry321969.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-10 22:32

Er du jyde så kan du selv "oversætte" ellers kender du måske en som kan fortælle den på jysk og du skriver oversættelsen ned, den er skrevet på rigsdansk , jysk er nemlig dansk selv om Nordsted1 mener noget andet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-10 22:35

Hvorfor skal den være på jysk? Det er en sjov fortælling om en opdigtet skolestil og alle skoler bruger rigsdansk det har "pigen" som skrev stilen garanteret også brugt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-10 22:36

Den er skrevet på rigsdansk, det sprog vi bruger herover på Dronningeøen

o.v.n du kan da "oversætte"

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-02-10 22:41

Koen hud bruges hovedsagligt til. . . . . at holde sammen på selve koen !

Gambrinus

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 23-02-10 22:47

A kjender den æt,men men de ka være mi movver gjør
vvdriver

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 24-02-10 01:48

Citat
jysk er nemlig dansk
Nej, nej og atter nej. Fynsk er dansk. Læs din Danmarkshistorie, og du vil erfare, at Danerne boede på Fyn og få udflyttere i det såkaldte "Trekantsområde" . Det der ligger på begge sider af "Bælterne" er blot provinser til det rette Danmark .

Hilsen Kirstine.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-02-10 12:24

A troew da helsens a æ daner kam frå æ lajn norden æ limfjor

Kommentar
Fra : kissanO1

Dato : 24-02-10 17:12

Jeg troede da ellers at danskerne kom fra et land nord fra LIMFJORDEN!!!
Mine forfærdere er da fiskere deroverfra,ogTALER ikke JYSK
Mvh.
KISSAN

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-02-10 17:22

->KISSAN
Der er vel også forskel på jysk og vendelbomål

Kommentar
Fra : kissanO1

Dato : 24-02-10 17:40

Prøv at gå på Wikipedi A
Og skriv Sønderjysk
Kissan

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 300 point
Dato : 24-02-10 18:02

Vendelbomål---du kan få hjælp af til oversættelsen af dine forældre

Dæ war saa travlt i Saawnfogorri som i non Myjrtuw. Mett Maritj ha nok tit hat møj aa bestill; men de ha ilywal oller wat i dæhæe Synn. Oll sammel kam de pøeli aa spovr etter, hvar de aa de loe. Hwant skul hon ku haaw de, ettesom dæ wa bløwen ry op dihæe Daw. Di fæk saamæj da siel aa sitj etter e helle ta jenting ontj i Stee. Stadi jawe hon aapaa Kokkekvon. "Trowe do, do blywe faere te Tijn? Trowe do no, der er nok aa oll Slav? For hellens."

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-02-10 18:14

Rigsdansk---du må vel indrømme at det ikke ligner sønderjysk

Der var så travlt i sognefogedgården som i nogen myretue. Mette Marie havde nok tit haft meget at bestille; men det havde alligevel aldrig været på den måde. Alle sammen kom de farende og spurgte efter, hvor det og det lå. Hvordan skulle hun kunne huske det, eftersom der var blevet ryddet op disse dage. De fik såmænd selv se efter det eller tage noget andet i Stedet. Stadig jagede hun på kogekonen. "Tror du, du bliver færdig til tiden? Tror du nu, der er nok af enhver slags? For ellers."

Kommentar
Fra : kissanO1

Dato : 24-02-10 18:25

mojn eller moin

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-02-10 18:41

Fåwal da

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 24-02-10 18:57

DABJ - når jeg er færdig med min oversættelse, så må du vist hellere læse korrektur på det!

Min kammerat har giftet sig med en sød Hellerup-pige. Nu bliver han 50 og skal holde stor gilde "derovre". Vi har tidligere modtaget en Sjællandsk/dansk ordbog - så mon ikke det nu er tid til at de skal lære en lille smule dansk (jysk) ?

Alle skal have tak for jeres indlæg - mine point går til DABJ - det er vist det nærmeste jeg kommer på en løsning.

Kommentar
Fra : kissanO1

Dato : 24-02-10 18:57

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-02-10 19:31

Efter 15 års feltstudier her i Republikken Als
vil jeg påstå, at der ikke vil gå mere end 25-30 generationer,
før Jydernes stemmebånd er fuldt udviklet til menneskelig tale.
Men det kræver selvfølgelig, at vi ka' få stoppet al den indavl blandt Alsingere.

Evolutionen ta’r nu den tid, den ta’r.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : TulleTrik

Dato : 24-02-10 19:42

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-02-10 19:46

Velbekomme- det var een af de sjovere

Kommentar
Fra : kissanO1