/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Optimale CPU temperatur
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 512 gange
50 point
Dato : 15-02-10 19:06

Hvad er den optimale cpu-temperatur? Jeg har støvet min dell pentium 4 af inden i og måtte fjerne køleren for at komme til. Derfor har jeg nu lagt frisk kølepasta i, men er i tvivl om der er kommet for lidt eller for meget i. Har derfor hentet speedfan for at holde øje med temperaturen. Men hvor skal temperaturen holde sig?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-02-10 19:13

37 gr. celsius

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 15-02-10 19:26

alt under 65 kan bruges

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-02-10 19:28

-273,15 gr. Celsius = 0 Kelvin
Gambrinus

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-02-10 21:16

den kan sagtens køre på 90 gr.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-02-10 22:54

Jo køligere des bedre. Det giver længst liv og færrest fejl.

Kølepasta skal være et tyndest muligt lag. Pas på der ikke er snavs eller støvkorn i det.

Pastaen skal bare udfyld de uundgåelige mikroskopiske ujævnheder . Jo større flade der har direkte kontakt ,des bedre. Der må ikke ligge et tykt jævnt lag overalt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-02-10 23:09

Citat
Kølepasta skal være et tyndest muligt lag

folk putter ALT for meget pasta på, du skal faktisk kunne kigge igennem pastaen, så har du ikke puttet for meget på

så som transor siger: tyndest muligt lag, MEN, for der er nemlig et men.
heatdispenseren på processoren kan være skæv og derfor kræve lidt tykkere lag, køleprofilen kan også være skæv, men den er nem at slibe/polere så den bliver plan

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 16-02-10 11:40

Ind i mellem lyder ventilatoren som en jetjager. Er det godt eller dårligt tegn på varmeudviklingen og varmeafledningen?