/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Speciel rejse
Fra : frieda
Vist : 785 gange
200 point
Dato : 15-02-10 15:10

Længere udredning først:

Min dejlige mand fylder 50 i oktober og påstår, at det altid har været hans drøm at holde den på New Zealand. Ok, vi tænkte i disse baner.

Nu er der desværre sket det, at han for to uger siden røg babu, babu på hospitalet, hvor det viste sig, at han har blodpropper i begge lunger. Rent faktisk et mirakel, at han overlevede. Det går heldigvis bedre; han er sej, men vi får se, hvordan det går.

Ét er helt sikkert. Vi flyver IKKE til New Zealand i oktober.

Så nu leder jeg efter den helt specielle rejse til ham i stedet.
Ingen flyvetid over ca. 5 timer!

Stikord: (behøver ikke alle at opfyldes)
forkælelse, måske bade/snørklemuligheder (til ham, ikke mig ), smuk interessant natur (han er biolog) og/eller arkitektur, kunst, intet anstrengende sportsligt (gider ikke), pragtfuld mad, musik (jazz; han er jazzmusiker), etc.
Vi har ikke rejst sammen i så mange år, men har specielt nydt rejser til:
Verona (opera), Nordspanien, Baskerlandet, Salamanca, O’ Porto, Valencia (jeg har tilknytning til Spanien) Toscana, Dordogne, Berlin, London.
Vi har været i Venedig, skuffelse, og er ikke begejstrede for Østeuropa.
Har luret lidt på f.ex. Sejltur på Nilen!

Det må gerne koste en mindre herregård, men ikke et slot , i det mindste ikke et stort.

Håber på nogle pragtfulde idéer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-10 16:19

Spørgsmålet er jo lige hvad i må for doktormanden og hvornår.
Efter raskmelding skal der gå et par måneder.
Jeg går ud fra at han skal i permanent antikoagulationsmedicin

Jeg er selv på marevan (uden synlige bivirkninger) og målingerne ændrer sig meget efter 3 uger ude i det fremmede. Også her var det blodpropper i lungerne..............og tæt på.

Ægypten er jo med politi/militær ecorte på udflugtsturene.

En sejltur på middelhavet rundt til forskellige græske øer kunne måske være en idé.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-02-10 16:30

Ja, han er på Marcumar, som det hedder hernede i Tyskland, og smarte støttestrømper. Han skal på REHA (rehabilitering) i mindst 4 uger.

Men det er jo først i oktober og det er godt at have noget at se frem til, så jeg planlægger og krydser fingre.

Grimt noget, de blodpropper; godt at du synes at have klaret ok, Eyvind.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-02-10 16:36
Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-02-10 16:41

Tak, for idéerne.

Jeg har faktisk også luret på Gøtakanalen, men måske ikke helt så spændende i oktober.

Og m.h.t. Rhinen: min fejl, jeg glemte at skrive, at vi bor ved Mosel i Tyskland Og ja, her er dejligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-10 16:47

Så giv ham den gave så det passer med vejret/årstiden.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-02-10 16:55

Han vil være væk på selve fødselsdagen i begyndelsen af oktober

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-02-10 17:03

Min kone siger Korsika eller Sardinien

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-10 17:05

Azorerne er en flot Øgruppe med gode muligheder for at se sig omkring.
Beboerne er også nogle rare mennesker.
Vi har været der i 3 uger...............

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-02-10 17:15

frieda - så husk, at tage til Wiesbaden - Rheingauer Weinwoche i August. - Skønt sted, har snart været der mange gange!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-02-10 18:38

Hej freida.
Ja jeg er ikke i tvivl.
Grækenland er da det ultimative sted ...dejligt vejr og alle muligheder for at bade og nyde livet i fulde drag.
Prøv at se på de muligheder der er dernede.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 16-02-10 02:28

I skal da på et middelhavs cruise med "Costa Deliziosa"

11 dage ombord i Dobbeltkahyt med egen balkon fra kr. 11.395 pr. person. Vi tager selv turen i September, så jeg kan desværre ikke nå og fortælle om det er pengene værd. Men jeg har en anelse om, at det ER det.