/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
webtv gemme på min hdd/dvd optager
Fra : michael30
Vist : 1077 gange
100 point
Dato : 19-01-10 16:22

Hej

Hvordan får jeg tilsluttet min hdd/dvdoptager.
Jeg har tilsluttet min pc til tv via hdmi kabel og der er så en udsendelse jeg gerne ville have optaget fra noget webtv, på min hdd/dvd optager, men jeg kan ikke finde billede på min hdd/dvdoptager som også er tilsluttet tv via hdmi kabel.

Michael

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-10 16:50

Klart.....

Den får jo signal fra din antenne.....

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 19-01-10 17:06

Hej Refi

Når antenneforeningen nu har taget kanalen af deres sendeflade, så er det jo ikke nemt at tage det via antennen.

så nu kan vi tage de lidt mere konkrete svare på spørgsmålet, som så måske også ville hjælpe.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-10 18:16

Citat
Når antenneforeningen nu har taget kanalen af deres sendeflade

Hvad har det med sagen at gøre ??????
Du kan ikke optage et internetside via dit TV

Så jeg ved ikke hvad du mener, men du kan jo kun optage det signal der kommer gennem din antenne

Ellers må du optage det på komputeren......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-10 18:18

Citat
Jeg har tilsluttet min pc til tv via hdmi kabel

Dermed virker dit TV som monitor - det er stadig komputeren der "styrer".....

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 19-01-10 19:00

Hej Refi

Ja det ved jeg godt, men hvordan får jeg det ned i min hdd/dvd optager, som der er min spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-10 19:15

Ved at optage det på komputeren....

Det hjælper ikke at sætte DVDen til komputeren - den er stadig styret af signalet fra antennen....

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 19-01-10 21:13

Hej

Har prøvet at tage antenne ud og alle andre ledninger som ikke bruges, men det har ikke hjulpet

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 19-01-10 21:44

Kan du få signalet igennem på din PC? altså på computerens skærm, så kan du i første omgang - ( hvis du ikke kan få det andet til at virke )optage udsendelsen via VLC player.

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 20-01-10 07:39

Hej
jeg kan godt få det frem på computerskræmen.
Men hvad er en VLC player?

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 20-01-10 19:25

VLC player er et udemærket alternativ til MediaPlayer, da den kan afspille mange forskellige fil-typer. Du kan downloade VLC player mange steder bl.a her

http://vlc-media-player.en.softonic.com/

Godkendelse af svar
Fra : michael30

Dato : 25-01-10 15:54

Tak for svaret refi.