/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
DVD brænder IDE + Lightscribe
Fra : Smukke_Ole
Vist : 676 gange
500 point
Dato : 11-01-10 16:28

Min "gamle" (1½ år) DVD brænder m. lightScribe er stået af.
Min "pusher" hævder, at man i dag ikke kan skaffe en sådan brænder.
Han vil derfor give mig en SATA brænder under garantien, men så skal jeg selv betale for en adapter, som skal stikkes i bundkortet, og det vil jeg helst undgå, da jeg ikke kan lide at skille "apparatet" så meget ad. Jeg kan med nød og næppe skifte en brænder.
(4 skruer og to kabler)
Jeg har prøvet forskellige steder, bl. a. EDB Priser, men uden at finde noget.
Er der nogen, der har en go' forbindelse ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-10 17:03
Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 510 point
Dato : 11-01-10 17:09
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-01-10 18:19

Du skal ikke være bange for at få et SATA drev. Det er blot en lille adaptor der skal stikkes i IDE stikket (der hvor det store flade kabel er sat i) og så en anden strømledning. Se link

http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/CONTSATA02.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-01-10 18:21

Her er den på lager til 59,- Vis din pusher det så finder han sikkert en til dig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-10 18:21

Den var for nem "Gambrinus"

Ikke een af dem har lightscribe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-10 18:36

Jeg har sådan en let skriver og den bruger jeg ikke. (har kun bærbare) den kan du måske købe.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-01-10 18:50

Så kom handelsmanden op i Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-10 19:40

Det var altså måske................

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 11-01-10 22:34

Citat
Eyvind

Dato : 11-01-10 19:40

--------------------------------------------------------------------------------
Det var altså måske................

Hæ-hæ, det er måske ligesom visse kennelejere siger: hvalpen sælges kun til kærlige og venlige mennesker der vil garentere at vores lille "trold" får det godt, og at alle dyrlægekontroller overholdes til punkt og prikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-10 10:47

Ja ja - den må ikke bruges til porno og andet af den slags.....................
Og den må heller ikke mases ind i en bærbar.
Det kan nok heller ikke betale sig at sende den, med de priser postvæsnet tager.
En ny koster vel bare et par hundrede kroner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-10 14:14

Du får ikke en lightscribe for et par hundrede

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 14-01-10 13:05

Tak for svaret Gambrinus.