/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB MUS
Fra : olarsen
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 07-01-10 19:47

Kan man ombytte to USB dongels fra Logitech?
Forstå det således: Jeg har en mus med en lang dongel og vil gerne købe en mus med kort dongel, fordi den jeg har med den lange dongel er til min bærbare (kun 2 knapper + hjul) og jeg ønsker en kort dongel til bærbar'en, samtidig ville jeg gerne have en mus med flere knapper til min stationære PC, som så kunne få den lange dongel, hvis altså de kunne byttes!

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 07-01-10 20:12

det prøver man da bare

ikke noget at spørge om

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-01-10 20:24

Jo jeg spørger inden jeg køber fordi . . . .

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 07-01-10 21:00

jamen det kan man da

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-01-10 15:11

1. vær sød ikke at kalde det en dongle da det er en modtager
2. kig her og se selv hvad der passer til hvad: http://www.logitech.com/index.cfm/349/4872&cl=dk,da?WT.ac=ps|5055

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-01-10 21:16

Jamen den modtager da osse noget ?
Men i øvrigt EXAMINATOR synes jeg at dit link helt tydeligt bevarer mit spørgsmål, så det kan åbenbart ikke lade sig gøre at bytte min gamle mussemodtager om med en ny, lidt ærgerligt, men så'n er livet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-01-10 01:43

Citat
Jamen den modtager da osse noget

min fejl, det jeg skrev kunne misforstås

det jeg mente var at det du har er en modtager, det er ikke en dongle

en dongle er en bestemt form for lås til software som skal monteres for at få softwaren til at virke
benyttes normalt kun til DYRT software, f.eks skal der bruges en dongle for at kunne benytte softwaren til Bernina maskinerne.
et af landbrugsprogrammerne benytter også en dongle men kan ikke lige huske om det er næsgård eller bedriftsløsning

Jeg kan godt se at der mangler en del på den side jeg linkede til, det lagde jeg ikke lige mærke til mens jeg arbejdede.
men tag og ring til dem, de plejer at være flinke til at hjælpe

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 09-01-10 14:03

Har lige set på dette link til wikipedia
Citat
http://en.wikipedia.org/wiki/Dongle
, hvilket jo bekræfter at du har ret, men at jeg også har en lille smule ret (10%)
Citat
the word dongle is now widely used to refer to a broadband wireless adaptor

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-10 19:22

Citat
the word dongle is now widely used

men det gør det stadig ikke rigtigt, der skulle nærmere have stået: "det bliver fejlagtigt brugt om..."

noget forkert bliver jo ikke rigtigt bare man gentager det nok gange

det er lidt lige som med min bankkonto:
uanset hvor mange gange jeg kalder mig millionær står min konto sq stadig i minus

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 10-01-10 10:58

Your are quite right, fordi man gør noget man altid har gjort/sagt, bliver det jo ikke mere rigtigt af den grund!

Hver dag man har lært noget nyt, er en god dag.

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 21-01-10 15:16

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-01-10 21:33

var da så lidt