/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Tvivl om timeløn
Fra : MetteSoft
Vist : 439 gange
25 point
Dato : 06-01-10 15:57

Som rengørings assistent er der nogle der ved hvad ens timeløn skal være på?
Den jeg arbejder for er selvstændig og ikke medlem af nogle fagforening, hvad kan jeg gøre for at få den timeløn jeg er berettiget til?
Håber på svar

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-01-10 15:58

Snakke med din fagforening.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-01-10 15:59

Melde dig ind i een mente jeg.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-01-10 16:07

Hvis du ikek ved hvor meget du skal have, så ved du el heller ikke om du ikke allerede får det du skal have?

Såfremt din arbjdsgiver ikke er underlagt en overenskomst, så kan det godt blive svært at forhandle noget igennem

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-01-10 16:08

Uden overenskomst skal han jo bare holde mindstelønnen. Er man ikke tilfreds, kan der frit søges et andet arbejde

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 06-01-10 16:19
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-01-10 16:27

Er du over 18 år mener jeg mindste lønnen er 97 kr. pr. time.

hawaii7

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-01-10 16:38
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-01-10 18:34

http://forsiden.3f.dk/
http://www.dff-s.dk/

og det er så de fagforeninger, som medlemmerne indbetaler til, således at der overhovedet eksisterer noget der hedder overenskomster.

Det er også de samme foreninger, som er med til at kæmpe for en bedre løn end arbejdsgiverne udmiddelbart ellers er parat til at betale. Desuden eks. løn under sygdom- seniorpolitik- særlige forhold med arbejde på ubekvemme tidspunkter- osv osv.

Hvis der ikke er medlemmer, er der heller ingen til at forhandle. Markedet kan derfor blive frit og lad os så se, om særligt lavtlønsområdet selv kan forhandle en bedre løn enkeltvis.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 06-01-10 19:34

vil lige gøre opmærksom på, at der er ingen lovgivning omkring mindstelønnen i Danmark.