/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Krukkevogn - eller møbelkat?
Fra : ingelein
Vist : 4890 gange
30 point
Dato : 14-12-09 19:29

Hej
Vi har en gang i sommer købt nogle træplader med møbelhjul under (Jem & Fix havde dem på tilbud til 98 kr) Det var lamineret træ med ret store solide møbelhjul under. De er beregnet til at flytte møbler på - hedder det en "møbelkat" ???

Min gemal har savet pladerne til og flyttet hjulene, så pladen i stedet for at være rektangulær blev kvadratisk. Oven på det har vi så lagt nogle 33x33 cm Gulvfliser. Det er simpelthen det bedste vi endnu har brugt til vore store havekrukker. De små købevogne med små hjul bliver hængende i rillerne på terassefliserne, eller også blokerer de små plastikjul eller pladen knækker eller bøjer.

Jeg skal skrive ønskeseddel, men ved ikke, hvad sådanne tingester med møbelhjul hedder.
Er der hjælp i udsigt.

Man kan købe tilsvarende møbelhjul men de koster dobbelt så meget, som de færdige plader med 4 hjul vi købte.

Mange hilsner
Ingelein

Mange hilsner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-09 19:36

JA - det hedder møbelkat (de rigtige)....

Men dem du har købt er nok IKKE til møbler, men til planter, ( - prøv at se den maximale vægt

Iøvrigt er de på tilbud i de fleste byggemarkeder og større supermarkeder der handler med den slags... (Bilka osv.) (fra 30.- og op)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-12-09 19:39
Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-12-09 19:43

Krukketrolley kaldes de også nogen steder

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-12-09 19:44

Hej smuller54

Ja, det er hjul som disse - måske også dem 1 nr. større.
Krukkerne vejer sikkert 50 kg.

men jeg så ikke nogen færdig monteret møbelkat, hvis det var det du mente.
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-12-09 19:44

Det hedder en "hund"

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-12-09 19:46

Hej refi

En aflang/rektangulær krukkevogn????? Nej, den var til møbler og 100 kg
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-12-09 19:49

Citat
men jeg så ikke nogen færdig monteret møbelkat, hvis det var det du mente.

næh det havde jeg heller ikke ledt efter, troede I selv ville lave overstykket.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-12-09 19:53

Bauhaus har dem også, og de er gode.
Vi bruger dem selv................................men har dog lagt fliserne lige højt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-12-09 19:59
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-12-09 20:03
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-12-09 20:03

Hej Eyvind
Vil det sige at du har asfalteret? Vi har 60 m2 terasse af de gamle sekskantede Bellahøjfliser - og de ligger da også lige, men alligevel bliver de små billige plastikhjul hængende ... hvis du er utilfreds med mine fliser, er du velkommen til at rette dem op

Nå, men snakker vi om de samme møbelhunde? lyse plader hvor der også er fræst et håndtag (aflangt afrundet hul) ned i pladen?

Jeg kigger lige hos Bauhaus.

Hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-12-09 20:07

Hej smuller54

Haven har dem med de elendige plastikhjul. Det skal være større gummihjul. Mine krukker er store og når man skubber med de elendige plastikhjul, vælter krukken i stedet for.
Hilsen - og tak
Ingelein

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-12-09 20:08

Citat
Haven har dem med de elendige plastikhjul.

Hvad med det andet link ? er de for dyre ?

http://www.gerdmans.dk/shop/nav/63993-GDM/4294967260/Transportanordninger+og+vogne/Vogne,+transportvogne.html

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-12-09 20:16

Hej smuller54
Nu er jeg jo tilfreds med dem vi gav knap en hund for i hos Jem&Fix, så jeg synes at 616,00 + fragt er liiiiiiige i overkanten - når det er en julegave og jeg ønsker flere end 1 stk.

http://www.gerdmans.dk/shop/product/M10877/Vogn+med+b%C3%A6reh%C3%A5ndtag.html;jsessionid=BBFD5106028EE1AF2B6A34702771C794?article=724387&article=724388&js=true

Men dem jeg har købt ligner denne udførelse bortset fra at de er rektangulære og vi selv må til saven.

Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-12-09 20:17
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 40 point
Dato : 14-12-09 20:17

Ja det er de lidt aflange med håndtag.
Jeg laver en rundel med et "hulbor" som skrues på midten og krukkens hul sættes ned over dog er der stadig plads til overskudsvand.
Vi har 60 KVm SF sten der er banket på plads.
(Heldigvis fik jeg afværget affasede klostersten, som ikke er til at feje eller køre på)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-12-09 20:21

Citat
Nu er jeg jo tilfreds med dem vi gav knap en hund for i hos Jem&Fix, så jeg synes at 616,00 + fragt er liiiiiiige i overkanten - når det er en julegave og jeg ønsker flere end 1 stk.

yes tænkte det nok, men nu ved jeg helt præcist hvad du tænker på

så over and out
mvh smuller54

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 14-12-09 20:27

Tak for svaret Eyvind.
Jeg tager lige til Bauhaus i morgen og får et varenummer til ønskesedlen. Ellers må vi jo selv købe.
Jeg misforstod dit forslag med hulfidusen. Men har tænkt lidt videre: Hvad med at sætte en slange op i krukkens hul og tætne omkring den med silicone, bore tilsvarende hul igennem pladen og den flise, vi har lagt ovenpå - og føre slangen helt igennem, så overskudsvandet render ned på fliserne ?
Du har i hvert tilfælde lagt op til ideen.
Tak for tippet om Bauhaus. Og at det hedder hund og ikke kat

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-12-09 20:32

Jammen hulboret laver et lille træhjul som styrer krukken så den ikke skrider af, når man kører.
Smør nu rigeligt med træbeskyttelse for det står og sopper lidt.
Der er smullers plastvogne bedre.........................men lidt dyre.

Kommentar
Fra : refi