/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
download driver eller program
Fra : return
Vist : 588 gange
25 point
Dato : 04-12-09 08:00

findes der steder på nettet hvor man selv kan downloade driver programmer til lydkort og internet for det jeg fik svar på i et andet spørgsmål ja det kan jeg ikke få til at virke

når jeg går ind i mit netværk i krontrolpanel ja så er der intet .

går jeg ind i enhedshåndtering er disse her gule og med spørgsmål ved det er vel fordi
jeg mangler driverne eller hva ???

other device
ethernet controller
universal serial bus usb controller
video controller
VGA compatible

nogen der kan hjælpe

måske der er nogen der ved hvorman så kan feks downloade programmer så ens internet kommer til at virke gerne uden dert er en zipp fil må gerne være en selvudpakker

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 04-12-09 08:23

hej
det kræver lidt flere oplysninger ?
bundkort fabrikant "model nr
styresystem

mvh hardy

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 04-12-09 08:29

Hvis computerproducenten stadig eksisterer er det nemmeste at gå ind på deres hjemmeside og finde support/ driver download.
De fleste har ret enkle anvisninger på hvordan man downloader og installerer.

Der findes også en del steder hvor man kan få hjælp til at finde drivere til et bestemt bundkort, men ofte skal man købe adgang til dem.

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-12-09 08:38

motherboardet er et hewlett packard 085ch

og der er xp på den

problemet er at det er et onbord net kort og de driver jeg har prøvet med virker slet ikke

men ved det kan lade sig gøre men måske der er et program som selv installer netværket så jeg kan komme på nettet ???

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 35 point
Dato : 04-12-09 08:53

Du skal ind og se på hp's hjemmeside og finde support og drivere til lige din model ret præcis.

Hvis du ikke finder dem, prøver du at kontakte HP i danmark direkte.

Det skulle ikke være noget problem om filerne er pakket. HGratis udpakkere findes der mange af.

Hvis computeren har været totalt nyinstalleret, er det vigtigt at du får installeret driverne til bundkortet. Mange overser de funktioner og det hardwarw, som arbejder i det skjulte. Det er bl. a. DMA. Hvis driverne ikke installeres skal al datatrafik via processorens registre. Det fungere, men meget langsomt.

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 04-12-09 09:00

Her på dette link kan du indtaste oplysninger om din pc og få relevante drivere http://welcome.hp.com/country/dk/da/welcome.html#Support

Når du når frem til download skal du gemme filen på et USB stik, og først "åbne filen" når du har sat den i din defekte pc.

Mvh Madsby

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 04-12-09 09:30

Tak for svaret