/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvad skal jeg svare Elena
Fra : Reset
Vist : 814 gange
100 point
Dato : 28-10-09 21:26

Jeg har fået en mail fra russiske Elena, som frygter den kommende vinter. Hvad skal man svare den stakkels pige?

Hello,

My name is Elena, I have 32 years and I write you from Russian province. I work in
library and I can use computer after my work when possible. I finded your address in
internet and decided to write you this desperate letter.

I have daughter Angelina, she is 8 years, her father abandoned us and we live with
my mother.

Due to financial crisis recently my mother lost job and our situation became very
difficult.

The prices for gas and electricity is very high in our region and we cannot use it
to heating our home anymore.

The winter is coming and weather becoming colder each day. We very afraid and we
don't know what to do.

The only accessible way for us to heat our home is to use portable oven which work
with burning wood. We have enough wood in our region and this oven will heat our
home all winter for minimal charges.

Unfortunately, we cannot buy such oven in our city because it price equivalent of
191 Euro and very expensive for us.

If you have any old portable oven and in case you don't use it anymore, we will be
very grateful to you if you can donate it to us and organize transport of this oven
to our address (200km from Moscow). This ovens are different, usually they made from
cast iron.

I will be waiting your answer.

Elena and my family.
Russia

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-10-09 21:34

det ville jeg ikke svare på

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 28-10-09 21:51

Det er plat...Ingen...selv ikke en russer, tror på at nogen vil sende en gammel ovn fra Danmark til en adresse 200 km fra Moskva. Hun vil bare spille på dit bløde hjerte og malke penge ud af dig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-09 21:59

Det er mails der bliver sendt til rigtigt mange kloden rundt - du skal ikke tro det er sendt til dig personligt, forstået på den måde at hun kender til dig

Du skal øjeblikkeligt slette den mail, og glem alt om hende og hendes historie, den er det pure opspind

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-10-09 22:12

Citat
Jeg har fået en mail fra russiske Elena, som frygter den kommende vinter. Hvad skal man svare den stakkels pige?

- hmm...er jeg mon den eneste der læser 'spørgsmålet' som ironisk/sjaw

Jamen stakkels stakkels Elena har da osse skrevet til mig! Jeg har grædt lige siden

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-10-09 22:14

Hun har os skrevet til mig, jeg er holdt op med at græde nu

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-10-09 22:25

hmm...onde onde Klaudi

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 28-10-09 22:34

Hejsa,
Som alle andre har jeg også fået hendes "tårevædede" mail ! Glem det og put hende i dit spamfilter !!

Bluesky

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-10-09 23:16

Jeg har en varmeblæser fra Aldi, jeg alligevel ikke bruger.
En snydeprop har jeg også liggende et eller andet sted.
Hvis jeg nu satte den til vores kælderlys, vil det nok ikke blive gennemskuet.
(Jeg skal nok gå ud og trykke på Columbustrykket hvert 10’ende minut vinteren igennem)

Så hvis du videresender e-mailen rundt til til Jylland, Fyn, Djævleøen, Sverige, Finland, Rusland, Tyskland, Polen, Litauen, Letland, med en pæn forespørgsel om at donere, hvad de ligger inde med af gamle langerforledninger (lange som korte) ? ? ?

Fragten af varmepusteren og udlægningen af ledningsstumperne går hurtigt ved at nasse os ind på en af de der dyre-transporter, der aldrig holder siestaer alligevel.
Så kan chaufføren også nemt finde hjemstavnen igen efter et par flasker Vodka eller ti ved bare at følge strømmen (tilbage).

Så ku' vi da nok få overophedet den skjønne Elena og Angelina.
Og vi kan alle få fred i sindet.
Gambrinus
Hvis der er en, der ligger inde med en gammel juletræskæde,
vil der rigtig kunne blive jul i det lille hjem.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-10-09 23:29

Pas på! Det er FUP og BEDRAG det hele går ud på!
MVH Akle

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-10-09 00:45

umuligt akle? Ikke Elena?

Citat
Så ku' vi da nok få overophedet den skjønne Elena og Angelina.

- rolig nu min gode Gambrinus - én er vel rigeligt...
og dav til dig

Natnat fra Dorthe

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-10-09 01:47

Hun kan sgu drikke et par liter vodka om dagen for at få varmen,,,,,

Accepteret svar
Fra : DanskErBedst

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-09 04:59

Svar det stakkels menneske ordentligt og seriøst, samt hjertevarmt, da hun netop er af denne, før omtalte, karat. Det fortjener hun. Et menneske i nød, skal man altid hjælpe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-09 09:59

I behøver ikke sende noget.........................jeg har allerede sendt de varmeste tanker.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-10-09 10:15

Øv, jeg har lige slettet en spammail som jeg kunne have sendt til hende

En "Fail delivery" fra DHL, en trojaner gemte sig i vedhæftet.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-10-09 10:51

Jeg har fundet brugsanvisningen til den der varmeblæser.
Nu ka' jeg huske, hvorfor jeg ikke bruger den.

Jeg kan hverken finde hoved eller hale i den.
Det er Russisk for mig !

Så det kan jo ikke være bedere.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-10-09 11:04

Gambrinus - den kan ikke køre på den jyske 110 Volt jævnstrøm.

Kommentar
Fra : AsmussPro

Dato : 29-10-09 11:49

Jeg tror altså heller ikke at det er noget seriøst.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-10-09 11:49

Citat
Svar det stakkels menneske ordentligt og seriøst, samt hjertevarmt, da hun netop er af denne, før omtalte, karat. Det fortjener hun. Et menneske i nød, skal man altid hjælpe.

- jamen 'DanskErBedst' - vi..eller JEG kan i hvert fald ikke finde ud af at sende varmeovnen afsted til den skjønne Elena men hvis du træder til med en hjælpende hånd, eller ovn, så skriver du sikkert et sødt og medfølende brev og lægger ved og dér kan jeg være med! Send gerne, meget gerne, de varmeste hilsener med, fra mig!
Lige et godt råd - HVIS nu Elena osse synes det er lidt FOR svært/dyrt osv..at sende sådan en ovn, så foreslår hun dig sikkert at du bare lige sender dine kontooplysninger, så vil hun garanteret hjertens gerne selv stå for indkøb af ovnen. Eller måske kan du bare sende de der 191 euro og så håbe at en af de andre som sender 191 euro, lige vil stå for transporten.

Gambrinus> har du prøvet at trykke på den der lille tingest hvor der står 'on' og 'off'? Det skulle fungere tilfredsstillende, hvis altså stikket ellers er sat i kontakten og tændt Og nej...det har ikke noget at gøre med vinter- kontra sommertid.

Nå - jeg er i gang med udmugningen, så....SÆTIGANG!!... til mig

venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-10-09 11:59

Jeg har en mikrobølgeovn, men den er nok for lille til at hun kan være i den

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-10-09 12:23

- ka' vi ikke få et billede af datteren?

Godkendelse af svar
Fra : Reset

Dato : 30-10-09 23:12

Tak for svaret DanskErBedst.

Og tak til i andre for gode inputs. Men tror jeg vil nøjes med,at sende varme hilsner.
Til de af jer som tror, at det kære russiske væsen havde noget ondt i sinde, kan jeg oplyse, at der var ikke vedhæftet nogen fil.
I kan vise jeres deltagelse her på denne adresse elenfegal@ysmail.ru