/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Til CiviC vedr Windows 7
Fra : leob
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 26-10-09 09:11

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men du kan nok hjælpe mig?
Jeg kunne også tænke mig at købe W7 fra England. Hvis jeg køber Ultima udgaven kan jeg downloade 35 MUI sprogpakker. Er der dansk imellem disse 35?
Giver MUI kun danske tekster mv i menuer mv i styresystemet eller dækker det også dansk stavekontrol mv i Office?
Eller har du købt en speciel dansk-pakke til stavekontrollen?
hi
leob

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-09 09:49

Citat
Er der dansk imellem disse 35
Jeg har en engelsk version ultima på en mindre asrock ion 330 computer der var indstalleret da jeg købte den for en måned siden.

Jeg indstallerede en dansk sprogpakke fra windows update og nu er det hele på dansk.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 26-10-09 11:03

bentjuul
"det hele" incl office word mv?
Det lyder godt - der er en del penge at spare ved at købe engelsk i forhold til dansk og så er merudgiften til ultima hurtigt tjent ind
leob

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 26-10-09 11:53

Hvis du køber en Windows 8 Ultimate udgaven kan du hente nogle sprogpakker fra Windows Update. Ganske enkelt. Det er kun Windows 7 der bliver dansk.
Windows 7 og office hænger ikke sammen på den måde. For du kan få office dansk på din maskine skal du have en dansk office cd og licens.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-09 12:00

Citat
"det hele" incl office word mv
Det ved jeg ikke, da jeg har en dansk office, men winows 7 bliver på dansk.

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 26-10-09 12:45

Office bliver ikke på dansk, hvis du lægger en sprogpakke ind til W7

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-09 13:34

Nu ved jeg ikke hvad du skal give for ultima i England, men en OEM version koster 1279 i gode dk kr.
her http://www.dataworld.dk/product_category.php?cat_id=56697 rul lige lidt ned.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 26-10-09 23:48

bentjuul
det lyder interessant
Det eneste problem er, at det er OEM og en sådan kan vist ikke senere flyttes over på en anden PC om det senere ville være ønskeligt?
Det ved jeg så endnu ikke om den engelske også er. Amazone har den vist til 1315 kr (excl fragt?) jfr PCWorld
leob

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 27-10-09 02:13

Jeg har været inde og kigge på amazon, og umiddelbart ser det ud til at være en en "fuld" version, egentlig et dårligt ord fordi OEM er også en fuld version, men som du selv skriver til en og samme pc.

Den koster 157,29£ + forsendelse ifølge det her link http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001XCWGII/ref=s9_sima_gw_s0_p65_i1?pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=center-1&pf_rd_r=19CHH1P0PS3DEE670QT7&pf_rd_t=101&pf_rd_p=467198433&pf_rd_i=468294

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 27-10-09 06:57

Tak for svaret bentjuul.
Så tror jeg at jeg køber den fulde version hos Amazon og downloader den danske sprogpakke.
Så bliver den vel som den danske OEM, bare til evt. genbrug senere.
Jeg har en Offikce 2007 som formentlig har dansk stavekontrol indbygget (jeg har aldrig haft den installeret, da jeg p.t. bruger version 2003)
leob