/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bundkort/grafikkort
Fra : flores
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 18-10-09 21:10

Hej.
Jeg har en "HP Media Center 7000", hvor Jeg har mistet forbindelsen imellem PC og skærm. Troede først det var skærmkortet der var defekt. Men efter skift af skærmkort er problemet ikke løst. Min teori er at fejlen ligger på bundkortet.
Hvad kan jeg gøre for at hente indhold af Harddisc. Måske nyt bundkort?
Jeg har en HD adapter fra Sagem, men den er med IDE kabel og kan ikke bruges.

"HP Media Center 7000", har en anden forbindelse til bundkortet som jeg ikke kender.

Kan nogen hjælpe mig?

vh Finn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-10-09 22:40

Har du testet din skærm på en anden computer?

Kommentar
Fra : flores

Dato : 18-10-09 23:27

Skærmen er OK

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-10-09 01:04

Forklaringen kan være at grafikken er blevet indstillet til en opløsning som skærmen ikke kan vise. Så går den i sort.

start i standard vga tilstand og se om der så kommer billede.

Kommentar
Fra : flores

Dato : 19-10-09 08:57

Det kunne du have ret i. Men hvordan starter jeg i standard VGA tilstand, når jeg ikke kan se noget skærmbillede.
Når jeg starter PC`en, får jeg meddelelsen "No signal"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-10-09 11:29

Har du evt. en gammel skærm du kan slutte til, en som ikke kræver så meget som en fladskærm?

Kommentar
Fra : flores

Dato : 19-10-09 13:08

Jeg har kun fladskærme! Har prøvet skærmkortet fra en anden HP Media center, men desværre med samme resultat.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-09 15:24

Hvis du kan komme i bios evt. med DEL / F10 i opstarten klik klik klik klik
Så vil vil skærmen køre med standard VGA (hvis det er en VGA skærm)

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-09 19:16

Hvis du allerede har fundet ud af at skærmen er i orden, grafikkortet er i orden, så har du ret i at det er bundkortet. Og det nemmeste for dig er at købe bundkortet seperat og så selv skifte det. Hvis du har mod på det, men det er ikke svært. Og når du er i gang med det så skal du tænke på om du samtidig skal opgradere din maskine. Måske skal det være en hurtigere CPU?

Brug et pardage til at overveje dit behov. Og held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : flores

Dato : 19-10-09 20:37

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-10-09 23:30

Selv tak du.

Kommentar
Fra : throell

Dato : 12-06-10 10:06

prøv fjersynet