/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ny harddisk findes ikke ?
Fra : Jesper_wood
Vist : 747 gange
100 point
Dato : 29-09-09 15:48

Min gamle HD dødede ved en SMART hændelse.
Kontaktede HP og fik en ny HD tilsendt, men monterede den. Men comen kunne finde finde den i "denne computer" den kunne dog godt finde den i "enhedshåndtering".

Kontakede herefter HP som mente at den nye nok også var defekt.
De sendte en ny, den er nu monteret men jeg kan stadig kun se den i "enhedshåndtering" og ikke i "denne computer"

Hvis jeg derimod sætter den gamle (med smart hændelse) er den til at finde i denne "computer".
Så der er ikke noget galt med stikkene eller monteringen.

Kan det være noget andet galt ?

Jeg bruger Vista 32...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-09-09 15:55

Du skal i diskhåndtering, oprette partition og formatere, så er den klar.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 29-09-09 15:58

Jeg går udfra at du har 2 harddiske i comp.
Sidder de på samme IDE kabel skal den nye være sat som slave.
Måske skal den nye harddisk lige formateres.

Start > hklik på computer > vælg administrer > diskhåndtering > find din harddisk som nok hedder DISK 1
Hvis det er et stort gråt område "ualokeret" så h-klik på det og opret en partition og formater den.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 29-09-09 16:02

Hermed prøvet.
Den siger at:
Handlingen kan ikke fuldføres, fordi disken ikke er intialiseret

Ved ikke hva dette betyder ??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-09-09 16:06

At den ikke er jumpet rigtigt/ mangler power eller lign.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 29-09-09 16:08

Nu er den vist i gang med at formatere
Så afventer lige..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-09-09 16:10

Det tager sin tid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-09 16:16

Jammen så med dine 2 nye harddiske.

Med sådan en lille fyr her:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1525751
kan du bruge den anden harddisk som backup og lægge til side.

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 29-09-09 18:09

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-09-09 21:25

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-09-09 21:38

Nu var det vel fejl mand der fik pointene?????? Eller hvad.
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-09 08:49

Ja peet49 havde jo lagt svaret.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-09-09 08:52

Jeg synes nu bedre om stjernerne, det er ikke meget øl, man kan købe for pointene P-)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-09 10:31

Til Peet49

>>>>>>>>>>>>>>>> ***** <<<<<<<<<<<<<<<<<<

og lidt >>>>>>>>>>>> <<<<<<<<

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-09-09 10:32

P

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 30-09-09 11:10

Fik en bedre forklaring. Ellers havde jeg ikke kunne finde ud af det

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-09-09 11:18

Det havde lidt feedback gjort noget ved, men det er OK, jeg mangler ikke just point