/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB pladespiller
Fra : kj
Vist : 609 gange
200 point
Dato : 24-08-09 11:11

Jeg har købt den tidligere omtalte USB pladespiller.
Den fungerer også, men resultatet på CD'erne er elendigt, der mangler totalt bas og mellemtone.
Men nåt jeg bruger de 2 phono udgange fra den, og sætter dem til lydkortet direkte, bliver resulet væsentlig bedre. Hvorfor går det ikke med USB.
De 2 phono udgange står egentlig beskrevet som højttaler udgange.
Den medfølgende software er Audacity, som jeg med fin resultal har brugt til overspilning af kassettebånd.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-08-09 11:36

Der må være en mulighed i den lydmixer, som er standard i windows. Det er jo to forskelligeindgange du bruger, så jeg vil tro det er her du skal søge fejlen.

Jeg vil forsøge at lave et eksperiment med det, da jeg også har en sådan pladespiller!

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 24-08-09 12:25

Det der er fejlen/forslellen er som jeg ser det at der mangler en RIIA forstærker.
Den riia del er et frekvens filter der bruges til pladespillere.
Højris

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-08-09 13:43

Der er RIAA forstærker i pladespilleren. Jeg har også en anden pladespiller uden RIAA forstærker, og der er signalstyrken 0, når jeg sætter den til lydkortet, den skal tilsluttes via stereoanlæg med indbygget (RIAA) forforstærker. Men problemet er at stereoanlægget står 13 meter væk fra min PC.
Derfor købte keg den pladespiller til USB

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 24-08-09 16:52

Så fik vi det på plads, du har ret ja det heder ikke riia men riaa.
Jeg var også i tvivl. Men godt du er opmærksom på det.
Højris

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 24-08-09 17:07

Sådan en lavpris spille skal du ikke forvente dig ret meget af. Det er nok en skod pickup med krystal
Alverdens usb og lydkort kan ikke gør det bedre.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 22-09-09 17:19

Tak for svaret transor.
Lydkvaliteten er elendig, så jeg vil prøve at vække min gamle Accuphase forstærker til live igen, og installere min Accuphase MC pickup på den anden pladespiller.