/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Hvad h.... ligner det????
Fra : ingelein
Vist : 955 gange
100 point
Dato : 04-08-09 15:10

Hej
Ja, så er der ikke meget tilbage af Ingelein - jeg er simpelthen eksploderet. Pludselig kunne jeg ikke sende mails og fik en besked om at Outlook ikke kunne finde serveren. Jeg har TDC som udbyder.
Jeg kunne faktisk ikke finde n oget om nogen servernedbrud på TDC's hjemmeside, så jeg ringer pænt TDC. For filen da, her kommer man til at tale med en talemaskine, som åbenbart ikke kan genkende det jeg svarer, så jeg kan komme videre i systemet. Efter nogle forgæves forsøg på at indgive et "rigtigt" ord, bliver jeg stiktosset - at jeg siger noget mindre pænt- det kan jo være lige fedt, for vedkommende reagerer jo ikke på det - og jeg får afreageret.

Nu overvejer jeg ikke længere om jeg skal skippe TDC - men det kan simpelthen ikke ske hurtigt nok!!!

Hvordan synes I om umuligheden af at komme i kontakt med en medarbejder hos TDC????

Nu må jeg se om jeg kan samle resterne af mig selv

Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-09 15:15

Det er møjhamrende irriterende sådan noget, men når det så lykkedes at komme igennem, så syntes jeg også man får en rimelig god service

TDC har desværre fyret alt for meget personale, og dem der er tilbage, kan ikke følge med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-08-09 15:16

Min mand siger han bare taster et eller andet, hvis han ikke kan blive forstået af talemaskinen,

så lykkedes det ham at få en levende menneske i røret, som så stiller ham om

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-08-09 15:40

Hej Nordsted1
Det tror jeg gerne, for talemaskinen reagerer jo ikke på at jeg beder "hende" om at rende mig i r......
Når man så hver gang man prøver et andet TDC nummer bliver mødt med beskeden om at de gør alt for at forbedre kundeoplevelsen, kan jeg godt fejes sammen på en fejebakke.

Prøv at taste 80808080 så kan I jo selv prøve hvor morsomt det er............

Mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 110 point
Dato : 04-08-09 15:44

TDC HAR VI VÆRET NØDT TIL AT SKROTTET, VI ER GÅET OVER TIL "FONET",
DER HAR IT TELEFONI, DET KOSTER 10 ØRE PR. MIN AT RINGE TIL EN ANDEN FASTNET TELEFON, SÅ DER VAR MANGE PENGE AT SPARE. DET KOSTER DERFORUDEN 39 KR PR MDR.

MAN BETALER FORUD, OG BRUGER SÅ AF DET INDSATTE BELØB, LIGESOM ET TALETIDSKORT, DET FUNGERE FINT.

HOS TDC KUNNE MAN VENTE, OG VENTE OG EFTER 20 MIN VAR DER ENTEN IKKE SKET NOGET ELLER MAN BLEV STILLET OM OG SKULLE VENTE IGEN, TIL SIDST OPGIVER MAN.
DESUDEN GIK RIGTIG MANGE PENGE TIL ABONNEMENT OG LIGN.

INGELEIN, JEG FORSTÅR TIL FULDE MIN VREDE.

HOS FONET FÅR MAN LEVENDE MENNESKER I RØRET, OG JEG HAR IKKE PRØVET AT VENTE.

BREDBÅND HAR VI KOBLET OP HOS "MIRA", SOM OGSÅ ER ET LILLE FIRMA, HVOR SERVICE ER I HØJSÆDE, OG INGEN VENTETID.

MVH
AG112

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-09 16:16

Har du prøvet at tilgå din postkasse via web ......... www.mail.dk som er tdc mail

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-08-09 16:22

Når jeg ringer til TDC er det altid på nummeret 80 80 80 47 så ender det da altid med, at jeg efter at have tastet 1, 2 3 eller .... at jeg kommer til at tale med en medarbejder.

http://tdc.dk/publish.php?id=21460

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-08-09 16:35

Hej Eyvind
Ja, jeg kan godt tilgå min post - sikket ord via webmail. Men jeg mangler forståelsen for at jeg ikke kan sende post.

Fejlen skete omkring middagstid, hvor jeg opdagede at de mails jeg havde sendt, stadig lå i udbakken. Jeg har kontrolleret min Outlook opsætning og den er ok. Jeg har sammenlignet med opsætningen på de andre to pc'ere - men det mærkelige er, at ingen af de to andre kan sende post, det er den udgående server det er galt med - så det hjælper jo heller ikke at foretage en systemgendannelse.

Jeg kan svagt huske at det har været sådan en gang tidligere, hvor det bare gik i orden igen af sig selv. TDC vil i hvert tilfælde ikke hjælpe og siger også at deres server ikke er i udu.

Hm..........
Kan det være selve Outlook Programmet det er galt med - nej det kan det jo ikke være, når det heller ikke fungerer på de to andre maskiner.... tanketorsk.

Mange hilsner Ingelein.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-09 16:43

Ind i din opsætning skal der ikke stå smtp - men asmtp når det er tdc.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-08-09 17:06

Citat
Hvordan synes I om umuligheden af at komme i kontakt med en medarbejder hos TDC????

Har heldigivs ikke TDC selv, men hjalp en ven med opsætningen af Outlook.

Det er stadig ikke på trods af flere opringninger og hvad ved jeg gennem flere måneder, lykkedes at få fremskaffet et brugerlogin til Outlook.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-08-09 17:35

Hej
Og her er så seneste nyt. Efter at jeg langt om længe kom i forbindelse med en umekanisk medarbejder hos TDC og denne havde bedyret mig at de ikke havde servernedbrud hos TDC, fandt jeg under Driftsinformation hos TDC ud af at der havde været ADSL nedbrud her hvor jeg bor - ved middagstid.
Og lige siden har jeg ikke kunnet sende mails. Det viser sig nu, at min IP-Adresse, som er dynamisk er blevet spærret!!!!!. Det påstod de ved TDC at de ikke kunne gøre noget ved med det samme - indtil jeg igen skruede bissen på og nu skal jeg sidde med slukket modem i 5 kvarter i håb om at jeg fanger en ny IP-adresse. For filen da..........
Men jeg kan huske, at jeg tidligere har haft en IP-adresse, som var blevet blokeret. Her kunne jeg dog selv gå ind og melde den helt fra og det efter at have læst 100 sider på engelsk. Mon ikke jeg kan finde den tråd igen her i Kandu.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-08-09 17:37

Hej igen
Her er linket til den tråd, hvor problemet var det samme
http://www.kandu.dk/Spg133099.aspx
hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-08-09 18:30

Men til gengæld er fordelen ved dynamisk IP, (som jeg også har) at man kan skifte IP sammen med undertøjet - hver morgen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-08-09 18:50

Hej Eyvind
Det har du ganske ret i. Og nu virker mit "undertøj" igen efter at jeg har fået en ny ip-adresse. Den jeg havde tidligere i dag står registreret til at der har været udsendt spam fra den - det må være den tidligere ejer - for jeg udsender ikke spam. Men det er da næsten utroligt, at jeg to gange er rendt ind i sådant et råddent æg til IP Adresse. TDC forlanger vist 50 kr. om måneden - eller kvartalet for en fast IP - men det var måske alle ærgrelserne værd.

Lad os glæde os til nyt undertøj i morgen

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 04-08-09 18:51

Tak for svaret AG112.

Jeg trængte lige til een der kunne hyle i mit kor
Venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 04-08-09 19:00

SELV TAK INGELEIN, JEG HÅBER DU GØR NOGET VED DET.

TDC FORTJENER IKKE AT HAVE OS SOM KUNDER, MED DEN BETJENING DE YDER, DET ER VIRKELIG UNDER AL KRETIK, SELV EFTER VI HAVDE SKIFTET TIL "FONET" TILLOD DE SIG, AT SENDE YDERLIGERE REGNING, SOM DE DOG KREDITEREDE IGEN, DA JEG MAILEDE TIL DEM.

HELD OG LYKKE MED DET.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 05-08-09 05:19

jeg er osse færdig med TDC.. så snart der kommer fibernet op her i min lille by, er jeg ude af det lortefirma.. Vi har ventet 3 uger på en tekniker og har i den tid været uden net og telefon... Jeg er rasende på dem..