/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke sende fra Outlook
Fra : ingelein
Vist : 838 gange
200 point
Dato : 01-03-09 20:54

Hej
Jeg har siden i eftermiddags ikke kunnet sende mail.

554 Service unavailable; Client host [83.91.61.104] blocked using sbl-xbl.spamhaus.foo; http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=83.91.61.104

Hvad skal det betyde? - Jeg har ikke lavet noget ved mine konti-opsætninger, det kom bare pludseligt.

Sjovt nok kan jeg sende fra Outlook Express - det forstår jeg da slet ikke.

Er der nogen, som kan og vil hjælpe?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-03-09 20:58

Hej,
Jeg havde ikke set at man kunne klikke på linket til www.Spamhouse.
Men det jeg kan læse mig til der fatter jeg nok som det står, men ikke
hvorfor jeg er havnet der?

Er det legalt nok og ok og hvad er CBL?

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 21:02

Den server der skulle modtage din mail er nede.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-03-09 21:05

Check din opsætning af konto på din outlook, så der står det der står i OE'en. Hvis der er ændret i din kontoangivelser, så skal du være på vagt, for så kan det tænkes, at der er noget der har ændret i opsætningen.
Det er sikkert tid til en hovedrengøring.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-09 21:06

Pas på med bare at kopiere herind, eller andre steder, det er din IP adresse du har offenliggjort, og det kan misbruges
Bortset fra den missere. er det den samme konto du benytter i begge programmer ?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-03-09 12:57

....TDC's opsætningen af Outlook, trin for trin:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=19960

...og af Outlook Express:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5677

(...som jeg lige selv har haft brug for... )

Det kan være en god ide at slette den konto i Outlook, du har problemer med, og så skrive alting forfra igen.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 02-03-09 13:17

Hej til alle som har svaret.

Jeg samler lige op her:

1. min IP-adresse er dynamisk, så i dag er det en helt anden og den meddelte har jeg slettet hos Spamhouse, efter at have pløjet mig igennem flere sider halvteknisk engelsk. Efter det virkede min "afsend mail" igen. (TDC tilbød at ordne det for mig i dag, men kunne se at den var slettet).

2. Opsætningerne af Konti er helt ens i Outlook Express og i Outlook. Jeg kan frit skifte mellem disse to programmer. Tilsyneladende var det kun fra Outlook jeg ikke kunne sende. Fra Express kunne jeg sende en test til mig selv. Det kunne jeg ikke fra Outlook.

3. Efter alt det bøvl kørte jeg en F-secure scanning, som tog det meste af 3 timer. 13 Spyware found and deleted/repaired. Det var allesammen trackingcookies med forskellige efternavne.

4. Hvordan undgår man trackingcookies - og hvad er det?

5. TDC besvarer ikke spørgsmål vedr. Outlook - det skal de have penge for. Derimod besvarer de spørgsmål vedr. Outlook Ekspress og eftersom opsætningen af konto er den samme, switcher jeg til Outlook Express og afprøver den, når jeg ringer TDC op. Så bliver man da ikke afvist med det samme.

6. I dag får man hos TDC at vide at der er internetproblemer spredt ud over hele landet.

7. I dag kunne jeg ikke komme ind på en enkelt side = www.ebay.de. Jeg spurgte nogle forumsmedlemmer i Tyskland, om de havde problemer, det havde de ikke. Nu kan jeg også komme ind på siden igen. Aner ikke, hvorfor det ikke var muligt i flere timer.

Jeg modtager gerne kommentarer til dette indlæg.

Mange hilsner

Ingelein

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 02-03-09 13:28

Det vil sikkert hjælpe hvis du indstiller din browser til ikke at acceptere 3. parts cookies, hvilken browser bruger du ? I Internet Explorer klikker du på Funktioner og Indstillinger, klik på fanen Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt den til Bruger defineret og klik på Avanceret, der skal være markering ved Accepter cookies fra oprindelig websted og Bloker ovre ved tredie oarts vookies

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 02-03-09 22:37

Tak for svaret o.v.n..

Prøv at læse teksten på Spamhouse,linket findes i mit spørgsmål.

Nu har jeg fulgt dit råd og har slettet 3. parts Cookies.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-09 23:55

Selv tak, du var åbenbar havnet på listen med blokerede IP ved en fejl, og det har varet lidt tid inden alle servere har slettet din IP, sikkert derfor du kunne sende med det ene program og ikke med det andet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-09 00:37

Er her nogen som tør give et bud på hvad den her er til, er det en jeg måske kan bruge: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=247299&searchArea=products&Soegeord=usb+hub
eller er det noget andet som menes, det må heller ikke koste en formue og må ikke være al for kringlet at tage med rundt og sætte til, forskellige steder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-09 00:39

Undskyld Ingelein indlægget skulle være i mit spørgsmål (sådan kan det gå når er mange faner åbne )

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-03-09 17:48

Ja, ja o.v.n

Det hænder da også herinde at nogen svarer i øst, når man har spurgt i vest.

Ingelein