/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD fryser under afspilning
Fra : dark_minded
Vist : 959 gange
300 point
Dato : 21-07-09 01:19

Her den seneste tid er min bærbare begyndt at have problemer med at afspille DVD'er, problemet er at på et tidspunkt inde i filmen fryser den bare, jeg kan heller ikke spole frem til et sted efter dette punkt. Det er lige meget hvilket program jeg har brugt, så har den gjort det samme, og jeg har prøvet de samme DVD'er på andre computere, hvor det virkede fint. Er der nogle som har en ide til hvad der kan være galt?
DVD-drevet er så vidt jeg kan se et LiteOn SSM-8515S

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 01:31

Her er så lige 3 oprydningsprogrammer, som jeg vil anbefale dig at installere og bruge. For det kan jo være, at din pc trænger til en gang rensning for alt muligt småsnask, der bygges op, hver gang pc-en kører og også er på nettet.

Ved CCleaner skal du ved inst. huske at fjerne fluebenet ved inst. af Yahuu-Toolbar .

http://programmer.downloadcentral.dk/?TweakNowRegCleaner/Tweaks-Tunes/Diverse/735

http://programmer.downloadcentral.dk/?AdvancedSystemCareFree/Tweaks-Tunes/Diverse/3158

http://programmer.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=ccleaner&searchArea=programs

Jeg håber, at disse programmer kan løse problemet

Mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 01:32

Kun et forslag, trænger din computer til en omgang oprydning ? Du skriver at det er kommet den senere tid, så det kan måske være grunden, Windows sander jo mere og mere til, efter som tiden går, der bliver installeret nye programmer og andre bliver fjernet, der bliver altid lidt rester som sløver maskineriet, her et lidt intetsigende tip: http://www.kandu.dk/Tip19843.aspx
tippet handler AdvancetSystemCare som kan gøre underværker på din computer: http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 01:36

Det er altså en anelse sent på dagen, så jeg glemte lige en bemærkning. Nemlig, at når du har renset ud, så afspil en film med det program, du plejer at bruge. For så kan du bedst se, om rensningen har haft nogen effekt

og god nat og held med det.

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 01:40

Det her er lige til at blive religiøs af. Svar fra mig: 21-07-09 01:31. Svar fra ovn: 21-07-09 01:32. Begge svar: Oprydning .

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 21-07-09 01:41

Jeg vil prøve at se om det ustabile internet herude kan få hentet noget, har lidt tid endnu, klokken er kun 21 i Brasilien :)
Men tak for hjælpen indtil videre, jeg vender lige tilbage når jeg har fået ryddet lidt op

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 01:47

Helt fint og vi krydser fingre for, at nettet virker . Og god aften til dig, der helt ovre vest på. Du får lige nogle flag , så du husker dit gamle fædreland

Mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 01:51

Vælger du AdvancetSystemCare, så se her:
http://www.youtube.com/watch?v=ld8hfYtCbSo
fyren køber Pro til sidst, det er der ingen grund til, den gratis er god nok, der er også andre link ude til højre

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 21-07-09 14:51

Internettet har endnu ikke været til at jeg har kunne få hentet nogle af programmerne, men nu prøvede jeg med en anden DVD, som den afspillede fint, så det er altså kun nogle DVD'er den har problemer med, det simple svar ville jo så være at det var selve DVD'en der var ridset eller lignende, men den virker fint i en anden computer, så det undrer mig stadig en del..

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 15:55

Prøv alligevel, når nettet virker, at hent oprydningsprogrammene . Mht den ikke virkende DVD-film. Her du checket, om din pc kan afspille både DVD+ og DVD- (Mit spørgsmålet er kun relevant, hvis det er "sikkerhedsbackup-film )

Mvh

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 21-07-09 17:02

Mit DVD drev kan både DVD+ og DVD-, og det er ganske almindelige film jeg ser, men jeg må se om internettet ikke snart vil blive lidt mere stabilt herude

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 17:58

Nogen gange gør jeg mig klog på noget, jeg ikke har forstand på , men den film, der ikke virker, kan muligvis have en anden "landekode", tror jeg nok, det hedder, og kan derfor så muligvis ikke afspilles med de Players, du har i din pc . Dette forudsætter selvfølgelig, at det kun er den ene film, der ikke vil vises ? Så læs på coveret, om der står noget om "landekode" eller lignende. Måske format e.l.

Ovenstående er altså bare et skud i tågen .

Mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 23:04

Der har Heller22 nemlig fat i noget, du kan i Egenskaber for dit DVD drev se hvilken region kode den er sat til, måske er DVDen som hakker beregnet til en anden region kode

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 23:08

Windows har noget oprydnings halløj indbygget, Alle programmer - Tilbehør - Systemværktøjer, der finder du Diskoprydning og Disk defragmentering, du bør køre dem begge regelmæssig, opskriften er til XP, på en med Vista er det stadig under Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer, men lidt anderledes hvordan starten til dem vises

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 23:25

I Danmark er det område 2 . Måske jeg har ramt noget rigtigt med det skud i tågen .

Mvh

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 22-07-09 00:40

DVD'erne er også region 2, da det er noget der bliver udsendt fra noget fælles skandinavisk råd for velfærd i handelsflåden, og den kan som regel også sagtens vise den første time af filmen, bare ærgerligt at skulle undvære slutningen, men jeg prøver lige at få ryddet lidt op

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 22-07-09 01:15

Nå-da-da, så ramte jeg skisme ved siden af .

Det med oprydningen vil sikkert ikke hjælpe, da det kun er 1 stk. dvd, der driller, og har så ikke noget med dit spørgsmål at gøre. Men alle pc-ere har godt af at blive speedet lidt op med den renselsesproces. For, som jeg skrev længere oppe:
Citat
din pc trænger til en gang rensning for alt muligt småsnask, der bygges op, hver gang pc-en kører og også er på nettet.
og som ovn også skriver om, så kan alt dette "småsnask" fylde en hel del på din pc. Da min lille bærbare første gang fik installeret de programmer, som jeg omtaler, blev der fjernet næsten 1 GB ubrugeligt halløjsa. Og der kom en hel del mere fart på den. Så det er i hvert fald anbefalelsesværdigt under alle omstændigheder .

Ha det nu godt der omme i Brasilien og god nat her fra

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 21:47

Hej dark_minded (Selv om du har lidt problemer med en enkelt DVD-film, kan du da godt se lidt lyst på tilværelsen )

Og hvordan går det så der omme i Brasilien ? Her er klokken 22.05 og mørkt, og du er vel midt i formiddagen?

Ellers noget ny vedr. problemet ?

Mvh

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 28-07-09 18:21

Beklager det sene svar, men internettet har været nede nogle dage, sådan er livet til søs.

Men status er den at jeg har fået ryddet lidt op på min computer, dog uden at det blev bedre, jeg har dog prøvet den backup kopi vi havde ombord af samme film, og den virkede fint, hælder snart lidt til at det er mit DVD-drev som er blevet lidt for kræsent

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-07-09 19:18

Hejsa.

Citat
sådan er livet til søs.
Jamen dog, jeg som troede, at du var på land, bare i Sydamerika . Og det med det sene svar er helt fint. Bare det kommer . Du kan jo lige så godt få at vide, at jeg er et af de her emsige mennesker, der helst skal have "snor" i visse ting. Bl.a her på Kandu, hvor jeg har "lagt" et indlæg . Jeg håber, at du synes, det er OK?

Men inden du eventuelt skifter det mulige kræsne drev ud, så find en rense-cd, når du på et tidspunkt får landjord under futterne igen. Det kan nemlig bare være, at det er lidt skidt på laseren!!

Mvh

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 28-07-09 23:24

Det er helt fint, når man har brugt tid på at svare på et spørgsmål kan man også med god ret forvente at der kommer en tilbagemelding, men jeg vil prøve at få fat i sådan en rense-cd når jeg kommer hjem om små 2½ uge.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-07-09 23:34

Dejlig tilbagemelding . Og sejl nu forsigtigt

Mvh Bette

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-09 23:37

God tur hjemad, den danske sommer er som den plejer, sol og regn på skift.
Det kan jo også være det problem at DVDen slidt, den er sikkert afspillet mange gange, og du skriver jo at det netop er 1 DVD der er problemer med, slitage sammen med forslaget om at dit DVD drev måske trænger tll rensning, kan måske løse dit problem