/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
At finde en person.
Fra : Henrikstromvig
Vist : 1358 gange
200 point
Dato : 01-07-09 18:01

Jeg stiller her mit spørgsmål selvom om jeg er i tvivl, om det er det rigtigte sted. For jeg ved at her besvare i ikke spørgsmål om nulevende personer, men så kan jeg jo spørge sådan her.

Jeg forsker i mit navn (Strømvig) og er stødt på en person på facebook, som vi jo alle kender.
Det er en pige og hun har mit efternavn, men jeg kan ikke placerer hende. Hun er under 18 år så jeg kan ikke finde hende på krak eller eniro.
Jeg ville rigtigt gerne i kontakt med hendes mor. Er der nogen der ved hvordan man finder en adresse, eller andre oplysninger, når nu personen er under 18 år.
Måske nogen kan guide mig vidre til en anden side eller instands, hvor jeg kan søge disse oplysninger.

Håber virkelig nogen kan hjælpe.
På forhånd tak.
Mvh Henrik

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-07-09 18:24

Hej med dig.
Hvis du kan finde en der hedder som du gør på facebook så prøv at skrive til vedkommende der.
Du skal i første omgang skrive og søge om at blive hendes/hans ven.
Når det er blevet accepteret af vedkommende kan du skrive personligt til vedkommende.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-07-09 18:36

Prøv at se her på Krak - 35 personer med dit navn - kan det hjælpe dig?
http://www.krak.dk/query?what=wp&search_word=str%F8mvig&geo_area=

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 01-07-09 18:39

Det har jeg gjort, men problemet er at vi har a gøre med en teenager her. Jeg har været lidt i kontakt med hende, men hun er en meget umulig, for ikke at sige letter ubehøvlet at skrive med. Derfor jeg meget gerne ville i kontakt med hendes mor, måske hun ville være lidt mere moden at tale med.

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 01-07-09 18:40

Til Hellebirgitte.

Nej dette hjælper ikke. Alle dem der er på krak har jeg styr på.
Men tak for forsøget

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 01-07-09 18:48

Kan du ikke spørge hende om det er muligt at komme i kontakt med moderen - begrund det evt, med jeres navnesammefald.

Lis

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 01-07-09 18:49

Hej Lis.
Jo det ville jeg også mene, men hun besvare ikke mine beskeder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 19:00

Henrik Strømvig...........skal jeg som hunkøn prøve at skrive til hende på Facebook??? Det kan jo være det vil hjælpe??

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 01-07-09 19:02

Det må du rigtigt gerne. Hun hedder Line Wildt Strømvig Nielsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 19:05

Kan du så ikke lige hjælpe mig med en kladde?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 19:10

På Line's venneliste er der også en Erna-Lise Kaae Strømvig, som aldersmæssigt godt kunne være hendes mor -måske oveni købet bestemor - har du prøvet at skrive til hende??

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 01-07-09 19:11

Jo men ved såmen ikke hvad jeg skulle skrive, som du så skulle sende.
Jeg har jo skrevet til hende at det er navnet og slægten jeg forsker i, så kan egentlig ikke se hvordan det skulle kunne misforståes. Nu med hensyn til han og hun-køn.

Jeg skrev bla. på et tidspunkt hvem hun havde navnet fra, og hun svarede. Er du Dum.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 19:12

Jeg prøver, så må se om hun også mener jeg er dum.............du må have tålmodighed, det er jo muligt hun er taget på ferie

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 01-07-09 19:17

Hej Nordsted1.

Nej Erna-Lise Kaae strømvig er IKKE på hendes venneliste, for hende ER jeg i kontakt med.

Jeg er selv på hendes venneliste, vilket er mærkeligt når nu hun taler sådan.
Hendes email er, hvis du heller vil skrive der:

line_0909@hotmail.com

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 01-07-09 19:19

Nogen der ved om jeg kan få oplysninger på hende hvis jeg henvender mig direkte på folkeregisteret.
Må de oplyse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 19:22

hej igen, jeg har skrevet til Line,og ville også i pm vise hvad jeg havde skrevet, men jeg kan ikke finde det jeg skrev, det kommer nok kun til syne, hvis hun svarer mig, eller hvis vi var venner

Jeg har sagt at jeg kendte lidt til en der forskede i sit efternavn, Strømvig, og gerne ville vide hvor hun havde fået sit fra, om det evt. var muligt at komme til at skrive med hendes forældre, evt. på en hotmail adr, så det var nogenlunde anonymt

Så må vi bare vente og se hvad der bliver svaret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 19:23

Jow de må godt oplyse dig hvor hun bor, med mindre hun har skjult adresse, men den tror jeg nu ikke på at hun har, når hun har foto mm på Facebook

Det koster ca 60 kr at få det oplyst

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 01-07-09 19:27

Ok takker og håber snart på svar.
Tror jeg vil prøve på folkeregistret i morgen.
Så giver jeg lige besked her om jeg finder ud af noget.

TAK

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 19:28

He he,vi må se hvem der først finder ud af noget

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-07-09 19:30

Citat
Jeg har været lidt i kontakt med hende, men hun er en meget umulig, for ikke at sige letter ubehøvlet at skrive med.

Der er vi så ikke enige om, hvem der er ubehøvlet.

Jeg synes, du bør acceptere, at personen ikke vil have kontakt til dig.

At bede brugere på kandu om hjælp, det er for mig langt langt ude.

Jeg forstår endnu mindre at brugere på kandu tilbyder hjælp !!!!!

Nordsted1 kender du Henrikstromvig så godt, at du kan være sikker på, at der ikke ligger noget bag hans interesse ?

Det kan jo være, at familien ikke ønsker kontakt til netop denne Henrik.

Desuden er det også forker at lægge hendes adresse her på kandu.

Jeg ville blive stiktosset, hvis det var mig, der blev kontaktet af en for mig ukendt person.

Henrikstromvig, du må leve med, at hun på nuværende tidspunkt ikke vil besvare dine spørgsmål.

Du kan ikke tillade dig at skrive at hun er ubehøvlet.

Du er for påtrængende.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 19:33

Citat
Nordsted1 kender du Henrikstromvig så godt, at du kan være sikker på, at der ikke ligger noget bag hans interesse ?

Nej det gør jeg ikke,og vil hun ikke have at jeg skriver til hende, så får jeg da bare få af vide jeg er dum...

Hvis hun ikke ville have mere med Henrik Strømvig at gøre, kan hun jo blot blackliste ham på sin venneliste... længere er den ikke- og det kan de unge sagtens finde ud af

Citat
Desuden er det også forker at lægge hendes adresse her på kandu.

Det har du ret i

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-07-09 19:35

Citat
Jeg ville blive stiktosset, hvis det var mig, der blev kontaktet af en for mig ukendt person.

Det er den risiko man løber ved at oprette sig på Facebook

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-07-09 19:58

Citat
Hun er under 18 år

Det er hun da ikke, det har du jo tidligere oplyst.

Lad hende dog få fred, når hun nu ikke vil have noget med dig at gøre.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-07-09 20:10

Giv hende nogle års pause, unge mennesker er i mange tilfælde passive overfor fjern familie, medmindre de selv går meget op samvær med hele den pukkelrykkede, i et "stamtræ", eller ligefrem leder efter deres eget biologiske ophav som har efterladt dem som små og rejst til Langbortistan.

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 01-07-09 20:51

Hold da op, sikke noget.
Ja jeg er godt klar over at der findes mange syge mennesker, og mange syge intentioner, men jeg er ikke en af dem.
Hvis i ser på min profil her på kandu, kan i se at jeg står der med adresse og alt muligt. I kan søge mig på krak, og jeg vil være der.
Mom ikke at hvis jeg havde nogle dårlige hensigter, at jeg så havde gjort mig selv lidt mere anonym.

Pigen her har selv accepteret mig som ven på facebook, og dermed også gjort sin email synlig.
Jeg har været hendes ven der i nogle måneder nu, så hun har da haft frit lejte til at afvise/slette mig som ven.
Og jo jeg kan godt tillade mig at skrive at jeg synes hun er ubehøvlet, hvis det er det jeg mener.
Jeg har jo også skrevet her i hvilken sammenhæng jeg mente hun var det.

Og at du ville blive stik tosset hvis du blev kontaktet af en person der var dig ukendt, kan jeg kun sige hmmnnnn til. Så er det da hvis godt jeg ikke skal kontakte dig!

mvh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-09 09:51

Citat
Jeg ville rigtigt gerne i kontakt med hendes mor.

Pigen, som er fyldt 18 år, har sikkert kontaktet sin mor.

Du må da respektere, at hun ikke vil komme med oplysninger.

Desuden er der også mange over 18 år, som du ikke kan finde på Krak, de vil have deres privatliv i fred.

Det jeg bliver stik tosset over er, at du nu får en bruger på kandu, til at få pigen efter din mening til at makke ret, til at svare dig på dine henvendelser.

Nordsted1 .... jeg forstår ikke at du gør det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-07-09 10:15

Jeg har prøvet, også før internettets tid, at prøve at få kontakt med tidligere venner og skolekammerater via telefonbogen og Krak.

Af repekt for privatlivet har jeg aldrig ringet til dem første gang men sendt et brev, hvis så nogle af dem ikke svarede regnede jeg den potte for at være ude.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-07-09 10:27

Ans.........det var mig selv der foreslog det, og ikke HenrikStrømvig om jeg ville

Citat
når nu personen er under 18 år.

Hvorfor bliver du ved med at skrive at hun er over 18 år??

Jeg har skrevet en tilføjelse til Line, hvor jeg siger at hun ikke behøver at svare, men at jeg godt kunne tænke mig, at hun skriver at hun har læst min mail,

Citat
Nordsted1 .... jeg forstår ikke at du gør det

Næ, men det kan jeg godt leve med

Henrik Strømvig,kunne jo også have oprettet en ny profil på Facebook, og udgivet sig for at være en anden, så syntes jeg da mere at det er fair, at jeg skriver til hende som jeg gør

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 02-07-09 11:12

Privat livets fred, ja den er god nok og den skal man selvfølgelig også respekterer, men hvor går grænsen. Åbenbart ikke det samme sted ved os her.

Hvis jeg tager kontakt til en person, er personen frit stillede til at gøre mig opmærksom på at de ikke er intereseret i kontakt. Det har den omtalte person her jo ikke gjort, i og med at hun har bevaret vores venskab på facebook i flere månender.

Hvordan og hvorfor skal jeg tolke det sådan at hun ikke vil ha kontakt, når hun ikke gør mig opmærksom herpå. Skal jeg lege gætteleg, og hvor er høfligheden så henne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-09 11:19

Citat
Hvorfor bliver du ved med at skrive at hun er over 18 år??

Pigens fødselsdato har Henrikstromvig selv lagt her på kandu.

Hvis det er den korrekte dato, så er hun fyldt 18 år.

Hvis hun ville oplyse om sine familieforhold, så havde hun sikkert gjort det. Er det ikke det du har spurgt hende om ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-07-09 11:24

Jeg kan altså ikke se nogen fødselsdato nogen steder... hvis du mener tallene i hendes hotmail adr, så har hun da heller ikke haft fødselsdag endnu

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 02-07-09 11:24

Meget mærkelig. Hvor har jeg skrevet hendes fødselsdag?

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 02-07-09 11:25

ans ved du noget vi andre ikke ved?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-09 11:49

Citat
Meget mærkelig. Hvor har jeg skrevet hendes fødselsdag?

ans ved du noget vi andre ikke ved?

Så mærkeligt er det nu heller ikke, da det er oplysninger du selv har lagt her på kandu.

Jeg ved , i denne "sag" , ikke mere end du selv har oplyst.

Nordsted1

Jeg kender ikke hendes hotmail-adresse ... det er jo heller ikke det, jeg siger/skriver.

Hvorfor må pigen ikke have sit privatliv i fred ???

Hvis hun ville svare på, hvorfor hun også har navnet Strømvig, så havde hun sikkert gjort det.

Er det ikke det, du har spurgt hende om, Henrikstromvig ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-07-09 12:06

Ans du ser syner, jeg kan altså ikke se hendes fødselsdato nogen steder... men til gengæld kan jeg se en hotmailadr.

Unge mennesker er ikke dummere end, at de kan finde ud af at blokerer på Facebook, så hvis hun mener at hun bliver chikaneret, så kan hun garanteret godt finde ud af at blive fri for HenrikStrømvig

At hun siger HenrikStrømvig er dum, der tror jeg at hun syntes det må være indlysende, at hun har navnet fra sin far, da det som oftest er derfra børnene får navnet (ikke så ofte som før hen, det ved jeg godt)

Citat
Hvorfor må pigen ikke have sit privatliv i fred ???

Slap nu bare af...........hun kan BL på Facebook, og hvis det er krænkende, så kan hun da melde HenrikStrømvig til politiet

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-07-09 12:34

Hej til alle.

Jeg kender Henrik Strømvig som en helt reel og redelig person, og jeg ved derfor også, at Henriks interesse for Line er strengt familie-relateret.

Mvh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-07-09 12:57

Heller22.....Det er bare noget du siger for at komme i snak med os

Jeg tror du er en værre en

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-07-09 13:11

Hej Nordsted1.

Både ja og nej . Jeg synes blot, at det er ærgerligt, at der sættes ? ved Henriks motiv .

Mvh Heller22

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-09 13:37

Citat
Ans du ser syner

Nej det gør jeg ikke.

Jeg skriver heller ikke, at jeg tvivler på Henrikstromvig´s hensigt, men kun at pigen ikke ønsker at oplyse om sine relationer til familien Strømvig.

Det er det, jeg synes, skal respekteres .

Kommentar
Fra : Henrikstromvig

Dato : 02-07-09 14:07

Ja men du kan jo også synes hvad du vil, nøjagtigt lige som jeg kan kontakte dem jeg vil, så længe jeg ikke har gjort noget ulovligt, kan jeg ikke se noget problem.

Og jo du ser syner for jeg mangler stadig at se, der hvor jeg skulle ha skrevet hendes alder.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-07-09 15:02

Citat
eller andre oplysninger, når nu personen er under 18 år.

Du har nævnt det her

Men som jeg har skrevet før, vent til hun er 21-23, unge mennesker skal have brændt en hel masse af, langt mere end da vi andre var i den alder.

Sammenlign det med at hvis man som "gammel" begynder at tale til et vildtfremmed ungt menneske på gaden får man mange gange et dumt lidt nedladende ansigtsudtryk at se, især hvis kammeraterne står ved siden af, de har sleeeeet ikke tid

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-07-09 15:06

Ans
Det er skisme meget nemt lige at læse alle indlæggene igennem . Der står INTET om, hvor gammel den "efterspurgte" person er. Ej heller hendes adresse - kun e-mail. .

Mht Henriks hensigt skriver du selv:
Citat
Nordsted1 kender du Henrikstromvig så godt, at du kan være sikker på, at der ikke ligger noget bag hans interesse ?
Der ligger kun det "bag" Henriks interesse, at han pukler med at lave et Familietræ. Derfor søger den unge mand her og der og alle vegne, hor der kan være hjælp at hente. Sådan er det bare
Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-07-09 15:08

Pokkers også:
Citat
hor
skal være: hvor

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-07-09 15:46

Heller22.... Den er feset ind her... håber Line svarer, men hun kan jo godt være taget på ferie, eller syntes jeg er dum

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-07-09 16:37

Hej Nordsted1.
Citat
Den er feset ind her
Håber det samme er tilfældet for ans. For det er jo mest ans, jeg henvender mig til, og det må i andre så finde Jer i .

Og så kom vi lidt i snak alligeveller

Mvh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-09 18:40

Hvor svært kan det være ?

http://www.kandu.dk/Spg134996.aspx

Det er også "feset" ind hos mig, at "pigen" ikke ønsker at oplyse sin relation til familien Strømvig.

Hvorfor dog ikke respektere det ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-07-09 19:20

Hej ans.

Fint nok og god sommer