/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Alternativ blæser projektor
Fra : MortenkDK
Vist : 614 gange
80 point
Dato : 20-06-09 00:15

Hey allesammen....

kunne virkelig godt bruge noget hjælp så håber at jeg er kommet til det rette sted....
min bror har lige købt en brugt projektor (Sony VPL-CX21) men den ene af blæserne er lige stået af og det gør at man slet ikke kan bruge den....!!! af frygt for at sætte en for lille (luft/min) blæser på spørg jeg nu jer om i kan hjælpe mig med at finde den rigtige...!!!

den blæser der er gået i stykker er en citat: "NMB-MAT Model: 1910RL-04W-B49"
12v DC 0,2A

kan ikke rigtig finde noget info vedrørende blæseren så ved ikke hvor meget luft den trækker ind...!!!
fandt på et tidspunkt noget info på en blæser af samme mærke/størrelse (fysisk str.) men tror ikke at den trækker ligeså meget luft ind da ampere forbruget va mindre på den...!!!

så nu kunne jeg godt bruge noget hjælp til at finde en blæser magen til eller ihvertfald en der kan bruges som erstatning...!!!

/Morten

kan desværre ikke give mere end 20 point da jeg ikke har flere...!!!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-06-09 09:17

Hvad med at kontakte sony ?

Da den sælges endnu vil det da være smart at sætte en blæser i der passer.

vh Ben

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-06-09 10:41

Netop, det kan jo godt svare sig da lampen der skal afkøles koster en halv bondegård.

Kommentar
Fra : MortenkDK

Dato : 21-06-09 18:04

Er glad for svarende...!!! men har tænkt over det.... og gider ikke at betale det, det koster at sende den til reparation hos sony da garantien er udløbet...!!! er der slet ikke nogen der har forstand på blæsere herinde....???

/Morten

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-06-09 18:14

- spørg vic2000, han har konstant en blæser på...

Kommentar
Fra : MortenkDK

Dato : 21-06-09 19:16

hehee.... det vil jeg lige prøve så...!!!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-06-09 19:41

Du behøver da ikke sende den til Sony...

Du kan da købe blæser alene - om ikke andet igennem deres værksteder...

Nogle gange kan man endda få delene gratis, jeg har fået et special udgangsrelæ til en Sony forstærker kvit og frit...

Så jeg vil ikke give om med Sony allerede.... det er ldit for tidligt.

vh Ben

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 22-06-09 00:32

prøv her http://www.jenk.dk/

mvh
per

Kommentar
Fra : MortenkDK

Dato : 22-06-09 22:22

Tusinde tak for svaret bibsamie

det er lige nøjagtig sådan nogle svar jeg søger....!!!
men ved ikke om jeg kan bruge det til noget da det ikke ser ud som om at de har de størrelser jeg skal bruge men prøver lige at skrive til dem og ser om de vil svare...!!!

har fundet noget mere info på blæseren:
http://www.eminebea.com/content/pdf/TMP00123/M/1910rl-x.pdf

det er bare på en: "NMB-MAT - 1910RL-04W-B40"
og ikke en: "NMB-MAT - 1910RL-04W-B49"

/Morten

Kommentar
Fra : MortenkDK

Dato : 29-06-09 22:11

Slet ingen der kan hjælpe...???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-06-09 07:33

Tjaeh, når man køber brugt skal man have udgifter i baghovedet, og i dette tilfælde vil det være indlevering på værksted, som i sidste ende vil være billigst da en forkert blæser vil resultere i en pære der er grillet..........og den koster en bondegård.

Omend der er solgt en del projektorer er der nok ikke mange der har skilt deres ad for at kigge på fabriksnumrene på de indvendige dele.

Projektorer er nok også ved at være yt hos private idet dem der vil have stort billede rask væk køber 40 & 50" fladskærme