/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Computer fabriks indstillinger
Fra : krizz20
Vist : 808 gange
45 point
Dato : 04-05-09 16:46

Kan man starte computeren fra 0 punktet da jeg købte computeren

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-05-09 17:02

Det er ikke muligt. Det eneste, du kan gøre, er at begynde helt forfra. Nemlig ved at formatere og indlæse ALT igen. Men hvilke problemer har du med putteren?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-09 17:38

Citat
Kan man starte computeren fra 0 punktet da jeg købte computeren

Ja da....

Du indlæser bare den "rescue" partition du har - eller den "rescue"CD/DVD der fulgte med....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-09 19:02

Hvad har du liggende af CD'er til den computer...............altså den eller dem der fulgte med.
Hvad står der i din brugsanvisning som du fik da du købte den.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-05-09 19:07

Grunden til at jeg skrev nej er den, at næsten alle, der køber en "færdigpakket" pc, glemmer at lave den der rescue-cd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-09 19:16

Ja og nej "heller22 "
En af mine naboer købte for et par år siden en bærbar.
De startede den og pludselig skrev den at der skulle tages backup........................hjælp hvad nu.
Heldigvis havde jeg en DVD liggende som de lige fik, så de kunne lave backup.

Ikke alle har mig som nabo - så det kan godt blive et problem.
Firmaerne burde f......... levere den backup CD ved køb af comp.
Den koster ikke mange basseøre at lave.

Bl.a. Fujitsu-Siemens leverer alle relevante CD med til deres Amilo.

Nå det var bare et lille opstød.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-09 19:22

Ofte ligger den jo bare på en seperat partition....

Og har du ellers ikke pillet - ligger den der STADIG

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-05-09 19:40

Refi.
Citat
Ofte ligger den jo bare på en seperat partition

Hvis det var mig, der fik den besked, ville jeg be om at få den uddybet .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-09 19:49

Citat
Hvis det var mig, der fik den besked, ville jeg be om at få den uddybet

HVAD er det du IKKE forstår

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-09 19:51

Citat
Har puklet med computere - hardware + software - siden sidst i firserne

Du er 15-20 år BAGUD

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-09 20:34

Men den ligger gemt så almindelige rodehoveder ikke kan pille.
Partitionsstatus = hidden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-09 20:41

Citat
Men den ligger gemt så almindelige rodehoveder ikke kan pille.

IKKE på min HP....

Der kan jeg se den i stifinder....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-09 20:42

Den hedder blot FACTORY_IMAGE

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-05-09 21:31

Der er dæleme så meget, jeg ikke forstår . Og bagud er vi vel alle. Det er vist kun japanerne, der er forud, ik?
Citat
FACTORY_IMAGE
Så æ jæ mæ . Og ski godt du kan more dig, refi .

Undskyld til krizz20 for dette lille "sidespring" . Ikke også refi? Men ta nu klart og præcist og forklar krizz20, hvad han/hun skal gøre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-09 21:45

Tilbage til studiet.

Inden vi lokker krizz20 til at formatere og installere ville jeg gerne vide:

Citat
Hvad har du liggende af CD'er til den computer...............altså den eller dem der fulgte med.
Hvad står der i din brugsanvisning som du fik da du købte den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-05-09 21:52

Citat
Inden vi lokker krizz20 til at formatere og installere ville jeg gerne vide

Citat
Kan man starte computeren fra 0 punktet da jeg købte computeren

Spørgsmålet er da ellers KLART....

Og svaret er JA - hvis din komputer er af nyere dato og ikke fra forrige århundrede....

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-05-09 22:12

I modsætning til refi er jeg blot en skide amatør. Men krizz20, har du en rescue-cd, skal du bruge den. Hvis ikke, kunne du være så rar at fortælle, hvorfor du vil tilbage til 0. For, som jeg skrev i min aller første kommentar, har du problemer med putteren, kan du helt sikkert få hjælp til at løse disse problemer her på Kandu.

Så kom venligst på banen igen, ik?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-05-09 22:23

Citat
Så kom venligst på banen igen, ik?

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 12-05-09 17:03

ja undskyld der fulgte ingen disk med den bærbar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-09 18:25

Citat
ja undskyld der fulgte ingen disk med den bærbar

Hvorfor undskylder du det ?????

Så ligger din resque på harddisken - du er sågar blevet bedt om at brænde den ud første gang du startede komputeren....

Men hvorom alting er ligger den på din harddisk - (sandsynligvis som drev D)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-05-09 19:24

Citat
kunne du være så rar at fortælle, hvorfor du vil tilbage til 0. For, som jeg skrev i min aller første kommentar, har du problemer med putteren, kan du helt sikkert få hjælp til at løse disse problemer her på Kandu.

Citat
Men hvorom alting er ligger den på din harddisk - (sandsynligvis som drev D)

Hvis du ikke har/eller kan finde din resque, så gør som i første citat, ik?
Refi vil garanteret gerne hjælpe .

Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 45 point
Dato : 17-05-09 15:04

Nå, fandt du ud af det ?

Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 17-05-09 15:24

Tak for svaret heller22.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-05-09 16:22

Selv tak. Men fik du løst dit problem ?