/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Bilferie
Fra : takker
Vist : 898 gange
50 point
Dato : 26-04-09 08:05

Så går turen snart syd på.

Jeg har hørt noget om at man skal have veste i bilen og man skal bestille særlige forsikrings papair.

Hvor meget er sandt og hvor meget er en and?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-04-09 08:11

Det er rigtigt nok med sikkerhedsvestene - kan ofte købes i en Tigerbutik

De skal altid bruges i tilfælde af trafikuheld på motorvejene i Tyskland, Italien og Spanien

De skal ligge inde i bilen, så du er klart til at tage den på - INDEN - du stiger ud af bilen

Du skal have både grøn og rød forsikringsbevis med på ferien, du kan få dem hos dit forsikringsselskab

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-04-09 08:12

Vestene kan købes flere steder, men tjek lige i Tigerbutikken først, hvis du har sådan en i nærheden, at jeg nævner den, er fordi den er billigst

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-04-09 08:17

Med veste menes de gul/grønne som man skal tage på ved udstigning i tilfælde af uheldigt stop på motorvej, den er garntrisse påbudt i Tyskland.

Om forsikring her:
http://europa.eu/abc/travel/gettingthere/index_da.htm

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 50 point
Dato : 26-04-09 12:21

Udover veste, rødt og grønt forsikringskort - så husk din originale registreringsattest på bilen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-09 12:23
Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-04-09 16:58

Det afhænger noget af hvilke lande, du vil besøge.

du skal have den originale registreringsattest med dig, men lad den ikke ligge fast i bilen.
I Frankrig interesserer politiet sig mere for registreringsattest end kørekortet er det min erfaring.

Særlige forsikringspapirer er strengt taget ikke påbudt for danskere i vesteuropa, men et grønt kort er gratis og kan gøre situationen meget lettere, for den lokale politimand, ved ikke meget om dansk forsikring.
Det røde kan gøre livet lettere, hvis ulykken er ude. Det fås kun hvis man har kasko forsikring.

Men først og fremmest skal du sikre dig en rejsesygeforsikring. Et hospittal i Schweitch kan eller ruinere dig. Sygesikringenns sundhedskort dækker ikke så godt, som tidligere.

Gule veste kræves i visse lande, adgangskort til motorveje i andre , og visse tyske byer kræver miljøkort.

Dert er snart ved at blive for kompliceret at færdes.

Godkendelse af svar
Fra : takker

Dato : 03-05-09 09:05

Tak for svaret bentjuul.