/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Forsinkede undertekster
Fra : Botnatten
Vist : 1962 gange
300 point
Dato : 24-04-09 21:27

Jeg har et ret nyt Hauppauge WinTV-HVR-1100 i min computer. Min computer er også ret ny og mere end kraftig nok til at trække TV-kortet. Min skærm er helt ny, en 22"" bredskærm fra BenQ.

Jeg kan se digital-tv på bl.a. DR og TV2, men underteksterne er forsinkede. På DR er underteksterne dog langt mere forsinkede end på TV2 når jeg ser digital-TV.

Pga. forskellen mellem de 2 nævnte stationer, kan jeg ikke se at problemet er min computer, men at problemet ligger hos TV-stationerne.

Er der nogen her som har en løsning og en forklaring på problemet?

Jeg giver 300 point for en løsning som afhjælper problemet

God weekend

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-04-09 21:31

Problemet ligger nok hos udbyderne, teknikken er forholdsvis ny så den perfekte teknik er ikke på plads endnu. Du er bare på forkant med alt det nye og opdager at myndighederne ikke kan følge med.

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 24-04-09 21:39

Granner01
Hvis det holder stik det som du skriver, så er det utroligt myndighederne ikke er længere fremme pga. de analoge kanaler slukkes i efteråret dette år.
Du bekræfter min mistanke, men vil lige høre om der kommer nogen, som evt. har haft kontakt med TV-stationerne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-04-09 22:22

Hvornår har du oplevet at myndighederne er på forkant med udviklingen?

Selvfølgelig halter det hele bagefter, der er ½ år til det analoge signal slukker. Og hvem får du dit signal fra?

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 24-04-09 23:23

Granner01
Ja, her i Danmark skal vi efterhånden leve med, at ambitioner ikke er det samme som mål. Jeg får mine signaler fra vores lokale antenneforening her i Vesthimmerland i Nordjylland, vi kan tage digitalt TV på DR1, DR2, DR-Update + TV2.
Har du digital-TV og har du selv problemer med undertekster?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-04-09 23:32

Der er mange der har haft samme problem. Hvis du kigger ud af dit vindue op imod himmelen vil du se at der er en UFO deroppe, som opsuger underteksterne i dit TV signal og derefter videresender dem til din TV modtager, efter den har behandlet dem, og opsnappet alt info i dem. Problemet er først opstået efter TV signalerne blev digitale, da UFOerne ikke tidligere kunne filtrere teksten fra de analoge signaler, og derfor var nød til at opfange hele signalet med både billede og tekst, og derefter videresende det hele samlet igen - og derfor var der ikke tidligere forsinkelse på underteksterne. Jeg tror ikke der er nogen løsning på problemet, andet end at vi i fremtiden må vende os til at underteksterne er et par sekunder forsinkede.

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 24-04-09 23:40

Flash77

Måske har du delvis ret, men dit svar harmonerer ikke med, at TV2 har langt bedre synkronisering end DR, en sattelit skelner ikke

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 300 point
Dato : 25-04-09 03:18

Citat
Jeg får mine signaler fra vores lokale antenneforening her i Vesthimmerland

er det kun dig der har problemet,.. ?
hvad med de andre brugere af antenneforeningen, ?
har du, eller andre, prøvet med et alm. digital TV ?

det kunnejo være dit TV kort der ikke er ok, (indstall. driver, mm.)
ifølge info om dit TV kort, er det KUN beregnet til DVB-T,.. (stueantenne, antenne på taget, osv)
altså ikke kabel TV / fællesantenneanlæg, (DVB-C) !!
http://www.pricerunner.dk/pi/180-511152/TV-kort/Hauppauge-WinTV-HVR-1100-Produkt-Info

der er efterhånden temmelig mange der ser digital TV (dr1, dr2 + tv2)
en stor del bruger 'kun' en lille stueantenne,
tilsyneladende er der ikke andre der har problemer med teksten,
(de klager i hvert tilfælde ikke over det),.. sært nok,.. ikk' ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-04-09 08:07

Det digitale TV er ikke noget at hige efter endnu, hertil er det stadig for ringe, i forhold til de ambisioner man havde med det.
Man har jo allerede indført digitalteknikken på stationerne, hvilket tydeligt kan ses, med billeder der fryser fast når signalet svigter (udfald). Det ses også at læbesynkroniseringen er elendigt i mange udsendelser, hvilket er ret så irriterende at se på.

Det er lige som om, at TV stationerne har en stilletiende aftale med TV fabrikanterne, om at kickstarte salget at digitale TV apperater, da markedet er fuldt mættet af analoge apperater.

Så hvis du tror at den digitale teknik er skabt for at tilfredsstille almindelige borgere, så har du taget fejl. Det handler om stor omsætning, ved at skabe disse kunstige behov.

Her hvor jeg bor, har vi en TV mast, ca. 3 km. væk, men den sender ikke digital signal, så dækningen i mit område, er meget dårlig.
Men masten udsender digital radio DAB med en effekt på 160 kW, og alligevel er signalet meget svingende, og ofte helt nede under frekvenssuset. - Her er det gamle FM bånd langt bedre, da jeg kan modtage stationer helt op til 80 km væk.

Så det digitale signal, er stadig i børnesygdomme området en rum tid endnu!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-04-09 15:01

Jeg bor ved København og er medlem af en antenneforening. Vores signal til digital TV er noget hø. Det lever slet ikke op til det de har lovet.

Men det er for tidligt at dømme, giv dem en chance for at få det i orden. Og kig på vejret, stjerneklart. Kan du huske den gang vi fik fjernsyn og skulle have et signal til dem? Og den gang vi skulle have fm antenne til radio og jeg blev ved med at få Værløse flyverradio.

Os der kan huske TV's spæde barndom ved, at for at få det perfekte signal, det kræver tid og tålmodighed.

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 25-04-09 16:09

I har alle nogle fornuftige bud. Jeg fandt en nyere version af min driver, men med den kan jeg ikke se digital-tv som jeg kan med den gamle.
Selvom mit kort kun kan tilsluttes dbv-t, så modtager jeg meget fine billeder i HD-kvalitet på min bredskærm, dvs. jeg ser film osv. i bredformat.
Det bud med en lokal antenne er ret interessant, det skal da afprøves

Jeg sender mine 300 point til EA_HS pga. han/hun sammenlagt kom med flere løsninger. 1000 tak for jeres hjælp

Godkendelse af svar
Fra : Botnatten

Dato : 25-04-09 16:10

Tak for svaret EA_HS.