/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
RAID-controller
Fra : Hansen4life
Vist : 462 gange
30 point
Dato : 08-04-09 23:22

Hmm, har tænkt lidt over hvad RAID-controller er?,
Gik ind i "Enhedshåndtering" og så var der et gult spørgssmålstegn hvor det stod
RAID-controller? der er ingen driver til den? hvad skal jeg gøre for at finde den og installere den?

- Hansen4life

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-04-09 23:41
Kommentar
Fra : Hansen4life

Dato : 09-04-09 00:12

hvad skla jeg der? :D

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-04-09 01:21

Du skal læse, for at finde ud af, hvad RAID er for noget.

Hvis du ikke har tænkt dig at køre flere harddiske
i RAID, er det ikke nødvendigt at installerer driveren.

Din manual til dit bundkort beskriver helt sikkert hvilke former for RAID, din controller understøtter og hvordan de sættes op.

Læs og du skal lærer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 09-04-09 10:16

At kører RAID vil sige at du har 2 ens harddiske på feks 500GB i din PC (2x500 =1000GB), men skriver samme information til begge diske hver gang du gemmer noget på dem. I realiteten har du så kun 500 GB af dine 1000 til rådighed, men det smarte er så at når der skal læses fra harddisken(e), så kan den læse fra begge to samtidigt. Der hvor der i moderne computere opstår flaskehalse er ved læsning fra harddisken. Altså du kan læse dobbelt så hurtigt fordi du læser fra 2 diske samtidigt.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 30 point
Dato : 09-04-09 10:39
Godkendelse af svar
Fra : Hansen4life

Dato : 09-04-09 12:27

Tak for svaret Gambrinus.