/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Skift drev bogstav på USB disk
Fra : molokyle
Vist : 1429 gange
200 point
Dato : 06-04-09 09:28

Efter at have haft en 'fremmed' USB-nøgle på ''besøg', har min USB tilsluttede harddisk-skuffe skiftet drevbogstav fra drev: G til drev: H ..også efter reboot af pc'en.

Hvorledes får jeg skiftet det 'tilbage' til drev: G ???

Det har betydning, da min software cache i XNVIEW har index'eret DB'en på mit drev: C som drev: G, hvilket betyder at hele drevet skal index'eres om igen, hvis ikke jeg får det stillet 'tilbage' fra drev: H til drev: G.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 210 point
Dato : 06-04-09 09:38

Drevene kan tildeles bogstaver under
Kontrolpanel>Administration>Computeradministration>Diskhåndtering

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-04-09 09:39

Kontrolpanel - Administraiion - Computeradmimistration - Diskhåndtering

Højreklik på drevet og vælg : Skift Drev bogstav og sti - Rediger

Hvis du ellers efterhånden er kommet videre end DOS 6 ogWindows 3.11
Gambrinus

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 06-04-09 09:43

Gambrinus

1 min for sent

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-09 09:46

SÅDAN ..du dér du jangchr ..og Gambrinus

Tusind tak !!!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-09 09:47

Første mand til mølle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-04-09 10:13

Gambrinus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-04-09 10:13

Her skifter det hele tiden, fordi der skiftes mellem filmskanner og usb nøgle samt
memorycard via printer, et saligt rod for computeren at finde ud af.
For ikke at glemme ekstern HD.
Meget vigtigt i alt dette er at bruge sikker fjernelse af hardware, en erfaring jeg
har lært på den hårde måde.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 06-04-09 10:18

Kode
[Ked af det] [Rækker Tunge] [Sur] [Hmmmm, ikk` godt!]
Gambrinus [Blink]

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 10:38

Måske det er på tide at justere med lidt overclock, på gambrinus maskine med 10% til 132 Mhz.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-04-09 12:51

Hvis jeg ikke havde tilføjet :
Citat
Højreklik på drevet og vælg : Skift Drev bogstav og sti - Rediger

Hvis du ellers efterhånden er kommet videre end DOS 6 ogWindows 3.11
Gambrinus
;-)

Så havde jeg fået point.
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-09 10:57

Gambrinus -> Ja, du må lære at holde dig orienteret om visse nyskabelser og tekniske fremskridt:

Jeg har for længst opgraderet til en 730 Mhz. maskine med 512 Mb. Ram og 10 Gb. harddisk

Jeg har nu aldrig haft DOS 6.0 ...jeg klarer mig fint med 5.5'eren, dens MemoryMaker og Stacker 3.0

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-09 11:11

Jeg har en Dos 6.2 med win 311 sammen med instruktionsbog, hvis nogen kunne tænke sig at lære lidt elementær Windows.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-09 17:46

Eyvind -> BLÆRERØV !!!

</MOLOKLYE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-09 18:18

Et eller andet sted har jeg også en OS2 og OS2 Warp.

Og så sender de mig nok snart den nye udgave af ubuntu 9.04 .........................gratis.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-09 20:31

Eyvind -> ..og JEG er den glade indehaver af kildekoden i C til MINIX

Jeg har nemlig læst bogen:

http://www.pearsonhighered.com/educator/academic/product/0,,0131429388,00%2ben-USS_01DBC.html

I ska' da hel'r ik' snydes !
Så her er 'vidunderet': http://www.minix3.org/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-04-09 20:55

Af med hatten for Molo.

Som jeg lige læser det, så ligner det noget jeg har tænkt på.
Nemlig adskilte moduler, som åbnes efter behov.

Ps. Du har nok erkendt hvor vejen går hen...................mod Unix/Linux systemer.