/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Garmin 2620 mister satelitforb
Fra : lukas2502
Vist : 881 gange
200 point
Dato : 05-04-09 19:33

Har købt en brugt Garmin 2620 som virker ok, desværre mister den forholdsvis ofte satelitforbindelsen. Er det muligt at tilslutte en extern antenne over det mini USB-stik som bruges til at opdatere kortene? Hvis det er muligt hvor finder jeg få fat i en extern antenne?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-04-09 20:29

Prøv at snakke med en automekaniker og hør om det er muligt at få den koblet til din radioantenne i bilen.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-04-09 00:22

Du kan købe en extern antenne til din Garmin her :
http://www.dustinhome.dk/pd_5010093335.aspx

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 06-04-09 10:20

Begge svar giver muligheder, men jeg kan ikke se hvordan det kan tilsluttes usb-1.1 stikket på gpsen!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-09 10:31

Det er jo problemet med at købe en ældre Garmin, i dag har vi flere muligheder med vores Garmin.

Du kan ringe til en automekaniker eller en elektronikmekaniker. Du skal have lavet et stik i bilen. Det kan blive dyrt, så det havde nok været billigere at købe en ny GPS.

Men det er i orden at spørge om en pris på at få det lavet.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 200 point
Dato : 06-04-09 10:56

Hvis du ser på denne side https://buy.garmin.com/shop/store/assets/pdfs/specs/sp2620_2660_spec.pdf ser det ud til, at du skal bruge en antenne der hedder: GA 27C

Citat
Remote GPS antenna (GA 27C)

Umiddelbart tror jeg heller ikke på, at benytte USB tilslutning til antenne. Normalt vil der på en GPS være et skjult stik, f.eks. under et lille gummidæksel. Har du fået vejledning/betjeningsvejledning med, det kunne jo tænkes at der er flere oplysninger der.

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 06-04-09 13:31

Tak for svaret IBM760. Jeg fandt mcx stikket under et lile gummidæksel, der så ud til kun at dække for usb 1.1 stikket.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-04-09 13:41

Selv tak.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-04-09 13:44

I mit link er der vist alle de ’Garmin- modeller’ der passer med den viste antenne,
også din,(Garmin 2620) !!
http://www.dustinhome.dk/pd_5010093335.aspx

der står at der benyttes en ”MCX connector / forbindelse”
den ser ud som billedet i linket herunder, :
http://en.wikipedia.org/wiki/MCX_connector

ring,.. eller send en mail til firmaet for yderlig info,
så ved du om det virker,