/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CCleaner Hotfix afinstall ??
Fra : Line99
Vist : 1278 gange
70 point
Dato : 05-04-09 12:07

Hej

I CCleaner findes 3. punkt fra bunden et punkt: Hotfix afinstallationer
Hvad er det for noget ?? Hvad sker der hvis jeg hakker af og kører ??
Hvad kommer jeg til at miste, hvis jeg kører den ??

Jeg har win xp home og ff browser.

Aner ikke om det er et svært eller nemt spm., men håber at I kan hjælpe. (Jeg kan godt lide en slanket pc )

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-04-09 12:11

Jeg tro du skal lade CCleaner afgøre hvad den vil slette. Det du nævner ligger under avanceret og når jeg starter CCleaner op, så er avanceret slet ikke markeret.

Så stol du bare på at CCleaner sletter det der er brug for. Der kan slettes så meget at du får problemer.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 05-04-09 12:41

Hej granner

Jeg har allerede hakket alle andre med god effekt og Hotfix afinstallationer er den sidste jeg mangler, men ved ikke hvad Hotfix er for noget, og tænkte at der måske var nogen der kendte det. Jeg har da god tiltro til CC, men er også interesseret i hvad det er for noget.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 05-04-09 12:43

Kigger ind lidt senere

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 80 point
Dato : 05-04-09 12:57

Dette er tager fra nettet og oversat med Google.

Citat
I en Microsoft Windows forbindelse er hotfixes små lapper til formål at løse specifikke problemer, mest almindeligt at friskfremstillede opdaget sikkerhedshuller.

Det er små filer, som ofte automatisk installeret på computeren med Windows Update (selvom nogle muligvis kun kan fås via Microsoft Support) og kan indeholde en varm plaster eliminerer behovet for en genstart.

Så der en ingen grund til at slette det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-04-09 13:07

Når du installerer opdateringer fra Windows Update, oprettes backup mapper for de filer, der er blevet erstattet under opdateringen.
Disse er oprettet, så du kan nemt afinstallere en særlig Hotfix, hvis der opstår problemer med computeren.
Hvis din pc kører stabilt, og du ikke for brug for at afinstallere hotfixes, så kan du roligt fjerne backup-filerne for at frigøre diskplads.

Her er et lille program der klare det:
http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_remove_hotfix_backup.zip

Dette program vil finde de hotfixes, der har lavet backup filer på din pc, og vil fjerne disse sikkerhedskopier.
Det vil også fjerner de tilhørende poster i registreringsdatabasen for disse poster i Tilføj / fjern programmer.

Kilde:
http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_hotfix_backup.htm

Kig evt her

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 13:09

Man kan sagtens slette dem men så kan man ikke afinstallerer dem igen i tilføj eller fjern programmer,
det er sikkerheds opdateringernes og opdateringer fra Microsoft afinstallations filer.
http://manse9933.dk/test_info/vis/vis_img/6.jpg
Så hvis du ikke har problemer med disse hotfix og ikke skal have dem afinstalleret så kan du godt slette dem,de er gode at have hvis der er fejl i opdateringerne og man vil slette en eller flere af dem indtil microblød retter fejlen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-04-09 13:10

det er nogle tekst filer som ccleaner vil afinstallere, det er nogle filer som windows skriver ved installation af en opdatering. I prencippet kan man slette de filer da de ikke skal bruges til noget, med mindre man skal afinstallere en opdatering men da det er sikrest at opdatere sit operativ system da det lukker huller og forbedre systemet beholder man selvfølgelig opdateringerne. Man afinstallere den kun hvis ikke gøre gave for systemet.

jeg lader min filer ligge i en uges tid da symtomerne efter en opdatering oftest kommer efter et par genstart af systemet og er der ikke noget så beholder jeg opdateringen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 13:10

Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-04-09 13:11
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-04-09 14:48

Disse hotfix afinstallationer fylder en del, men ingen match i dag hvor de fleste har masser af plads.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 06-04-09 00:17

Så vælger jeg IKKE at afinstallere, min pc skal jo heller ikke være mager

I har alle igen hjulpet mig stort og kommet med rigtigt gode input nu må det være granners tur, du er også altid så hjælpsom.

Mange tak til alle

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 06-04-09 00:18

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-09 10:25

Selv tak du, jeg ville også være varsom med at slette det, jeg vil gerne have muligheden for at system gendanne hvis det bliver nødvendigt.