/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hotfix.
Fra : Mosebaek
Vist : 448 gange
100 point
Dato : 21-11-08 21:01

Jeg har masser "Hotfix" liggende i mit "Filføj/fjern programmer.De består af forskellige support oplysninger.Virker som noget opdateringsoplysninger. (Windovs XP Hotfix KB873333) Der er en knap i højre side: "Fjern".Ellers intet.Hverken dato eller lignende.Kan jeg med sindsro fjerne dem.

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-08 21:14

nej nej og atter nej - det er fra microsoft update

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-08 21:21

Nej du må ikke fjerne dem fra Tilføj/Fjern

Hvis du vil af med dem kan du slette de mapper i c:\windows der begynder med $nt...
de er som regel blå, hvis du sletter dem kan du ikke afinstallerer updates og hotfix

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-11-08 21:37

Som i mit andet ?:Godt vi har Kandu.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-11-08 21:49

Foreløbig tak.Vender tilbage i morgen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-11-08 05:30

Som Klaudi er inde på er det kun afinstallationsfilerne som kan fjernes hvis man mangler plads, selve opdateringerne må ikke fjernes da det går ud over sikkerheden.

Programmet Ccleaner fjerner dem uden problemer hvis man sætter flueben i de avancerede indstillinger..

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-08 09:25

Når du installerer opdateringer fra Windows Update, oprettes backup mapper for de filer, der er blevet erstattet under opdateringen.
Disse er oprettet, så du kan nemt afinstallere en særlig Hotfix, hvis der opstår problemer med computeren.
Hvis din pc kører stabilt, og du ikke for brug for at afinstallere hotfixes, så kan du roligt fjerne backup-filerne for at frigøre diskplads.

Her er et lille program der klare det:
http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_remove_hotfix_backup.zip

Dette program vil finde de hotfixes, der har lavet backup filer på din pc, og vil fjerne disse sikkerhedskopier.
Det vil også fjerner de tilhørende poster i registreringsdatabasen for disse poster i Tilføj / fjern programmer.

Kilde:
http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_hotfix_backup.htm

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-11-08 14:29

Tak for svaret Klaudi.Og tak til miritdk og LuffeA,for svar,som selv JEG,kan forstå.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-11-08 14:40

Velbekommen og God oprydning

mvh klaudi

Kommentar
Fra : miritdk