/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tv tuner i HP laptop.
Fra : jbh_denmark
Vist : 2005 gange
75 point
Dato : 03-04-09 22:11

Jeg har for et par mdr. siden købt en HP Pavilion DV7-1195eo med indbygget tv tuner sammen med fik jeg en lille DVB-T antenne, men jeg kan ikke finde nogle kanaler.
Jeg har prøvet gennem QuickPlay og Windows Media Center, men igen af dem kan finde nogle kanaler.
Jeg har også prøvet at tilslutte tv kablet fra Telia Stofa til min computer men heller ikke her kunne jeg finde nogle kanaler.
Manualen til computeren er meget ringe når det kommer til tv tuneren da der bare står følg instruktionerne på skærmen.
Jeg kontaktede HP support over deres chat og der fik jeg at vide at jeg skulle have en box som jeg sætter mellem antennen og computer men da der ikke stå noget om det i manualen finder jeg det meget underligt.
Jeg håber meget der er nogen der kan fortælle mig hvad søren jeg gør forkert eller om han rent faktisk har ret ham supporteren at jeg slet ikke skal kunne få det til at virke.
Jeg køre btw Vista Home Premium.
På forhånd tak for jeres svar.
Mvh
Jesper

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-04-09 23:25

Hvis der er TV stik på din PC, skal der ikke anvendes en boks.

Har du kigget i enhedshåndteringen om der evt er fejl i instalation af dit tuner kort?

Har du prøvet at søge både digitale og analoge kanaler?

På dit kabel TV har du ikke dvb-T men dvb-C.

Men de analoge kanaler skulle du kunne finde.

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-04-09 23:41
Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 00:14

Jeg har kontaktet HP Support igen og de hjalp mig med at geninstallere driveren, men det virker desværre stadig ikke så det er ikke der den ligger begravet...
Og ja der er et tv stik på min computer..
Hvordan vælger jeg om jeg søger på DVB-T eller DVB-C..??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-04-09 00:24

DVB-C..
Deb kan ikke modtage DVB-C

Du kan kun vælge Analog eller DVB-T, det er under indstillinger der hvor du søger kanaler. Autoscan

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 00:26

I mediacenter eller Quickplay..??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-09 06:16

du skal sætte en stueantenne til eller et antennestik med 1m antennekabel på
i mediacenteret skal du ind "tv og film" vælg "konfigurer" så sægen den kanalerne

kan ikke finde/læse at der er analogtuner i men kun dvb-t for det signal der kommer ud af dit kabel-tv er et analog signal så hvis der kun er en dvb-t tuner i skal du prøve med en stueantenne så bør det virke

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-04-09 09:41

Digital TV på PC er noget opreklameret fis.
Disse små tv-modtagere har en ringe modtagerfølsomhed, også selv om du har en antenne på.
Forskellen på digital og analog er: Ved analog vil du kunne få signal på, selv om det er svagt. - Ved digital er det enten eller, lige som man oplever det ved FM radiofoni (musik eller sus).
Det samme gør sig gældende med digital radio DAB. Her bor jeg ca 3 km fra en kraftig sender på 160 kW, og alligevel er det ikke alle steder i huset, hvor jeg kan modtage signalet.

Næh de gode gamle dage med lang og mellembælge, her var der lyd på, selv om det kom fra langt-bort-istand, om end styrken kunne svinge noget, men der var altid signal.

Digital radio og TV har stadig sine børnesygdomme!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 09:57

På min pc vises Digital/Analog tv perfekt,jeg kunne have optaget dette med selve programmet,men jeg skulle lige teste min søns digital kamera og se hvad der kom ud af det
http://manse9933.dk/test_info/vis_video/vis.htm
Bare for sjov.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 10:03

og man skal jo have en kop kaffe imens
videoen er også konverteret fra AVI til flv,så der mister den noget i kvalitet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 10:04

fra 1,2 GB til 58MB

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 10:28

Hey tak for alle svarene..

I manualen står der at der er 3 tilslutnings muligheder:

1. Den medfølgende DVB-T antenne
2. Tilslutning til alm. antenne eller kabel tv uden modtagerboks
3 Tilslutning til satelit tv eller kabel tv med modtagerboks.

Ved det forstår jeg at det er både analog og digital tuner, er det korrekt..??

@rotw
Som du kan se har jeg ikke mulighed for at vælge "konfigurer" under "tv og film"
http://img18.imageshack.us/img18/7209/clipboard03wih.jpg

@severino
Jeg havde tænkt tanken at det kunne have noget med at der ikke var stærkt nok signal, men jeg bor i centrum af Aalborg på anden sal... Men det er så også samtidig derfor jeg har prøvet at få det til at virke med min stofa kabel forbindelse, men da jeg ikke kan det skulle jeg mene at det ihvertfald også er noget andet galt..!?

@Manse9933
Ja det er det jeg vil ha' måske ikke lige X-Factor men alligevel.. hehe..

Håber i har flere gode ideer..

Mvh
Jesper

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 10:48

Citat
Ja det er det jeg vil ha' måske ikke lige X-Factor men alligevel.. hehe..

Der var ikke andet da min søn kom,X-Factor får mig til at krumme tær,ikke på grund af deltagerne men dommerne
specielt en,så jeg har set en halv time af programmet ialt
Det kan være dit tv kort ikke er understøttet af media centret,der er mange kort som ikke understøtter alle medie players eller medie playeren understøtter ikke kortet(kort driver)
Som reglen kan man se på producentens hvilke systemer kortet understøtter,jeg har iøvrigt også telia stofa kabel tv.
med dette kort
Asus Hybrid Tv tuner_kort
http://manse9933.dk/test_info/vis/vis_img/4.jpg
Stationær pc

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 10:49

hjemmeside

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 10:53

@Manse9933
hehe jamen så kan vi da ihvertfald blive enige om X-factor..

Det kan være du har ret... Men Jeg har også prøvet flere gange at søge kanaler gennem Quickplay. Quickplay er det program der står i manualen at man skal bruge.

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 10:59

@Manse9933
Jeg har iøvrigt også meget svært ved at finde ret meget information om kortet hos HP.

Men det ser ud til at det virker med MediaCenter, hvis man går ind og læser om den sidste driver opdatering til HP Integrated Hybrid TV Tuner står der:

"Fixes an issue where a "blue screen" 0x7E event occurs when Microsoft Windows Media Center Edition (MCE) and HP MediaSmart work simultaneously."

Der står ikke direkte at det virker med Mediacenter men næsten..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:02

prøv at køre denne
http://www.hp.com/#Support

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:03

automatically detect products

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 11:07

@Manse9933

Sorry er ikke helt sikker på hvad det er du synes jeg skal gøre...?

Jeg sad 4 timer igår og chattede med HP på deres chat support og de er fuldstændig ubrugelige, havde fat i 2 forskellige der ikke havde nogen idé om deres produkter eller hvordan de fungere. Hvis der er nogen der har lyst til at græde tragiske tåre så bare sig til så sender jeg udskriften fra de 2 chats...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:10

måske kan automatically detect products finde drivere der kan løse problemet(pacth o.s.v)
Okay,lad mig se hvad han skriver.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 75 point
Dato : 04-04-09 11:11

Hvis din PC er bærbar så tage den med ud i bilen og sæt antennen på taget af bilen.

Så skan for DVB-t kanaler.

Ofte er det signalstyrken det kniber med.

som severino har skrevet
vh ben

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:13

Desværre xp
Restoring HP QuickPlay Boot
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=ob-46803-1&lc=da&cc=dk&dlc=da&product=3213944&os=228&lang=da

Har du tjekket om det skal slås til i bios?

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 11:19

@Manse9933

Jeg synes ikke jeg kan se nogle steder hvor der står "automatically detect products"
http://img4.imageshack.us/img4/5693/clipboard01uzt.jpg

Jeg har chattet med dem 3 gange, jeg pakkede filerne sammen i RAR fil da de er ret lange.
http://rapidshare.com/files/217264184/HP_chat.rar.html

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 11:24

@Benjamin.Hansen

Nu er det snart mange år siden jeg solgte min eller fantastiske Golf så har ikke nogen bil til at sætte min antenne på...

Men selv hvis det er et problem med signalet så skulle det vel stadig virke når jeg sætter min kabel fra Stofa i computeren..!?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:24

i højre side
http://www.hp.com/#Support

Or automatically detect products
prøv med IE

http://manse9933.dk/test_info/vis/vis_img/5.jpg

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 11:26

@Manse9933

Jeg kan vel ikke bruge den fil du henviser til når jeg kører Vista Home Premium 64bit..??

Hvordan kan jeg se om det er slået til i BIOS..??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-04-09 11:29

Hvis den ikke kan modtage Analogt signal.

Kan du ikke bruge dit stofastik til noget.

I Dit stofa Stik er der ikke DVB-T signal......

DVB-T kan kun modtages fra luften med en antenne.

Vh Ben

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:33

ja,det var ikke meget hjælp hvis du ikke er kommet videre
Mystiskt.

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 11:33

@Benjamin.Hansen

Men når manualen siger at jeg slutte mit kabelstik til computeren så må jeg vel gå ud fra at jeg kan gøre det?

Der står i manualen:
"Sådan sluttes computeren til dit almindelige tv eller kabeltv-kilde uden en modtager:"

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:35

Citat
Jeg kan vel ikke bruge den fil du henviser til når jeg kører Vista Home Premium 64bit..??

nej.

Tjek i bios om der er noget som er relateret til tv kortet,det må være et eller andet hvis det er onboard.

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 11:37

@Manse9933

Hvis jeg kører automatically detect products kommer jeg bare frem til den driver jeg allerede har installeret mange mange gange efterhånde...

Det virkede i IE, men underligt nok kun i alm IE og ikke IE 64 bit... hmm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:38

Citat
kilde uden en modtager

Har du en adabter eller skal du bruge en adabter at en eller andenslaks`?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:38

ekstern

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 11:39

@Manse9933

For at tjekke BIOS skal jeg genstarte computeren og trykke på "del" er det ikke rigtigt..??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-04-09 11:40

Ja kabel kan du godt sætte til....

Men det er jo ikke helt ligegyldigt hvad der kommer ud af kablet.

Når der ikke er DVB-T signal i dit Stofakabel får du ikke glæde af at sætte det kabel i.

At stikket et stand er ikke det samme som at signalet også er standard.

Så jeg er overbevist om at du skal glemme alt om dit stofa og få din PC til at virke med den lille antenne først.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:44

Har du et billede af dine indgange på din pc
du kan læggee det op her
http://manse9933.dk/sub/hent/uploade/upload.php
Citat
For at tjekke BIOS skal jeg genstarte computeren og trykke på "del" er det ikke rigtigt..??

i bunden
http://manse9933.dk/sub/hw-galleri/6.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:45

Citat
For at tjekke BIOS skal jeg genstarte computeren og trykke på "del" er det ikke rigtigt..??

ja eller en anden tast kombination,de kan være forskellige fra producent til producent.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:50

har du forresten afinstalleret gamle drivere o.s.v før du installere noget nyt?

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 11:50

@Manse9933 og Benjamin.Hansen

For det første svare HP support dette:

Jesper Blaabjerg Holm : At the moment I'm using the DVB-t antenna that came with the computer.
Jesper Blaabjerg Holm : I should be able to find channels with that and when I plug in the cable from my cable tv right..?
Kaitlin : yes

For det andet ser manualen for tilslutning af kabeltv sådan ud:
http://img15.imageshack.us/img15/8920/04042009626.jpg

Der står jo direkte begge steder at jeg kan bruge mit kabeltv..!

Ja der er en adabter mellem kabeltv kablet og computeren, men ikke nogen adabter hvis jeg bruger DVB-T antennen..

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 11:52

@Manse9933

Ja som du kan se i chatten med Kaitlin fik hun mig til at afinstallere driverne til TV tuneren inden jeg installerede den på ny.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:56

altså du bruger den samme indgang til kabel og digital antenne,så tjek i bios om det kan slås fra eller til,begge muligheder eller hver for sig eller helt fra,måske.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 11:57

Det er ikke sikkert at tv kortet optræder i bios.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-04-09 11:59

Du kunne jo prøve at finde se på www.stofa.dk
Her står de sender DVB-C og din PC er til DVB-T

Så er det helt lige gyldigt om dine kabler passer sammen....

Der er forskel på hvad man vil have til at virke og hvad der teknisk muligt...

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 12:00

@Manse9933

Jeg genstartede og tjekkede BIOS men der stod intet om TV Tuneren...

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 12:00

@Manse9933

Hov den smiley skulle være ked ikke sur... hehe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 12:04

Det kunne jo også være defekt,har du ikke garanti på skittet`?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 12:07

jeg ser analog over stofa kabel og ditital over antenne.

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 12:08

@Benjamin.Hansen

Hvor er det du ser at min computer kun kan modtage signal fra DVB-T antennen...??

Jeg kan ikke forstå at du er så sikker på det når der står i manualen at jeg kan sætte den til mit kabeltv og når HP supporteren siger at jeg kan..!?

Jeg er ret sikker på at siden fra manualen ikke bare viser at kablerne passer sammen, de ville vel kun lave den side hvis man rent faktisk kunne få et signal man kunne bruge..??

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 12:09

@Manse9933

Jeps har stadig garanti... Den er købt i februar... Men damn ville være ked af at skulle af med den for at sende den reparation..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 12:10

videoen er over ditital antenne.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 12:12

Citat
Jeps har stadig garanti... Den er købt i februar... Men damn ville være ked af at skulle af med den for at sende den reparation..

Det kan jeg godt forstå,men du finder ikke ud af om det er defekt uden
har du ikke nød pc'er,jeg har fem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 12:14

men jeg bygger dem også selv,så er der noget i stykker så bytter jeg om på delene og sender den defekte del til forhandleren.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 12:16

tror jeg har tre fire stk af hver del i en pc på lager
Det har hopet sig op igennem årene.

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 12:16

@Manse9933

Jeg har en gammel dv8320ea, så kan godt overleve... Men det er sq ikke sjovt alligevel..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 12:18

næ,det kan tage et år to måneder,tre dage og en weekend to timer og en frokostpause før skittet er hjemme igen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 12:21

Mem som jeg læser hele tråden er alt gennemgået,har måske overset et eller andet,måske geninstallation af systemet og begynde på en frisk,der kan være driver konflikter og korupte reg nøgler i regedit.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-04-09 12:23

Det står på side 6 i den manual jeg kan finde på nettet
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01550113.pdf

Dog er det interessant at den tilsyneladende ikke understøtter PAL... men kun den amerikanske standard..

"Support for TV tuner antennae for both DVB-T and ATSC/NTSC"

Så dette viser at du kun kan bruge den på den lille eller også at du laver en antenne på taget af huset.

Denne tekst fra manualen ville gøre at jeg ikke ville brge tid på at lege med STOFA kablet, men kun på den lille antenne.

Vh Ben

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 12:25

det er svært ar kører registry cleaner på et vista 64 bit system,har et selv men det ligger og samler støv ovre på hylden (vista ultimate 64Bit)hvis man skal kører registry cleaner på 64 bit så skal man give en masse rettigheder i selve reg databasen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-04-09 12:28

Citat
Dog er det interessant at den tilsyneladende ikke understøtter PAL... men kun den amerikanske standard..

Ja se det kan være det er der hunden ligger begravet,hvis kortet ikke understøtter PAL.
Jeg troede det var en selvfølgelighed hvis pc'en er solgt i danmark.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-04-09 12:32

Det er dog helt sikkert at den ikke understøtter DVB-C

Det er der vist nok til dato ingen af de bærebare der gør. Jeg har endnu ikke set nogen.

Men de kommer vel en dag....

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 12:35

@Benjamin.Hansen

Tusinde tak for linket...

Så den understøtter analog.... Bare ikke det rigtige analog signal... Damn...

Jeg skal bo i Mexico fra august til december, måske kan jeg bruge det der så...

Men det er sq da fjollet at lave en computer med ÆØÅ på tastaturet så ikke gøre så man kan bruge tv tuneren til andet end DVB-T i Europa...

Jeg satte iøvrigt min computer i vinduskarmen og satte antenne fast på ydersiden af vinduet og søgte efter kanaler... Dog uden held..

Hvis jeg kan bruge en antenne på taget af huset kan jeg så også bruge en stueantenne..??
Ville den have bedre modtagelse end min lille DVB-T antenne..??

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 12:39

Hvis jeg nu får en Zaptor boks fra Stofa ville jeg så kunne bruge mit stofa signal..??
Så bliver det vel digitalt..??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-04-09 12:42

Det kan du formentlig ikke.

Med mindre du kan hente det ind via HDMI stikket.

Jeg har endu ikke set om det er muligt at Hente signal via HDMI eller om det kun er output der virker fra HP PCer.

HDMI bruger jeg kun til ekstern skærm.

Men umiddelbart er der ikke noget signal fra din Zaptor der kan hente og bruge tv signalet.

Kommentar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 13:48

Woohoo... Jeg nu behøver jeg ikke bekymre mig mere om det...
Jeg tog ned i Labtec i Aalborg og de siger at der er ingen chance for at finde signal herinde medmindre jeg har en tagantenne de har selv en laptop stående med DVB-T antenne i butikken 200m fra hvor jeg bor og kan heller ikke finde signal, heller ikke selvom de tager den med ud på gade..
Så konklusionen må være hvis jeg har tænkt mig at bruge min tv tuner må jeg flytte til Amerika eller købe mig en tagantenne (er ikke sikker på min udlejer synes det er en super fed idé)
I skal have tag for jeres input og hjælp..

Godkendelse af svar
Fra : jbh_denmark

Dato : 04-04-09 13:50

Tak for svaret Benjamin.Hansen.