/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Til o.v.n-GParted
Fra : Manse9933
Vist : 915 gange
20 point
Dato : 01-04-09 10:29

Så skulle den være der,din guide som vi talte om,man kan ikke skrive PM'er til dig så det bliver på denne måde.

http://manse9933.dk/sub/html/guide/GParted/

hvis der mangler noget eller der er noget du vil tilføje så sig lige til.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 10:30

som vi talte=skrev om

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 01-04-09 11:59

Go´morgen Manse9933 har du selv set på den ? Er den forståelig ? En lille anke herfra: Min skærm ikke stor nok til at jeg kan se billederne i forstørret udgave , det med swapof kan ikke ses på billed 4 for eksempel, ellers meget flot lavet (hvad kaldes det du gør med billederne ?)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 12:05

du skulle kunne bevæge billedet rund i vinduet med din mus,firvejs pil,prøv lige.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 12:09

Citat
(hvad kaldes det du gør med billederne ?)

Det er et system der hedder shadow box og kan bruges til utallige ting.
prøv at klikke på Duffy billedet lidt nede på siden>
http://manse9933.dk/sub/kandu/kandu_player/

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 12:10

hov,der er andre måder billedet kan vises på end firvejs pil det er bare en ændring i koden..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-09 12:27

Her på min Ubuntu computer er der normal billedvisning og en rullebjælke til højre, når billedet forstørres det er der ikke på Windows computeren, der toner baggrunden ned og billede bliver større, men er urokkelig kun en lukkeknap, begge bruger Firefox
Hvad er der med Duffy ? Der er kun et lille billede pigebarnet, den kan ikke forstørres men der er en Warwick download under

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 12:31

jeg starter linux suse og kigger på det senere,virker det i ff på window boksen og med IE,det gør det her??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 12:32

Duffy,åbnes der ikke en player?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 12:36

alt virker som de skal i Opera/Firefox/IE7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-09 12:37

Nej Duffy vil hjem til mig ingen player åbner, men det ved godt hvorfor, jeg har indstillet Firefox til at hente disse applicationer og ikke nøjes med at afspille, det kan du vist ikke omkode

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 12:39

også Duffy,alstå på win boksen,starter suse senere,har en masse at rode med lige nu.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 12:42

Vil det sige at du ikke ser videoer online,det er da kedeligt,jeg henter ikke alt hvad der er på nettet så stor HDD'er har jeg ikke
Og man kan ikke gemme noget på www og det er heller ikke meningen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 12:43

Der findes ikke noget på www jeg ikke kan få fat i

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 12:44

Nå,altså problemet ligger kun på Ubuntu??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-09 12:47

Citat
Vil det sige at du ikke ser videoer online
nej da, kun når der lavet noget lignende det du har gjort med Duffy pigen, jeg ser videoer på Youtube (og nupper dem jeg vil have med DownloadHelper) andre videosider spiller og videoen på siden, men når der sådan et billede over et link, så bliver det til en download eller hvordan det nu forklares

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 12:51

Skal jeg lave visninge måden om,når billederne åbnes i stor størrelse,det kan jeg godt men det bliver i morgen,no problemos
Jeg kender godt den funktion i FF(plugin)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 12:52

visnings

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-09 13:15

Du har ret, jeg kan flytte billedet rundt på skærmen ved at venstre klikke og holde knappen nede, det kan jeg ikke på Ubuntu computeren, der er normal billed visning, første klik åbner billedet i browseren andet klik zoomer ind i fuld størrelse og der kommer en bjælke for neden og til højre, jeg gætter på at det er fordi jeg ikke bruger de samme indstillinger, og ikke har noget med styresystemet at gøre

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 14:25

Kan du ikke lave et screenshot på/fra ubuntu så
jeg kan se hvordan det ser ud på din linux box så
kan jeg måske lave en løsning,det kunne være sjovt at få alt
til at virke på linux,jeg skal lege liddt på suse lidt senere.
Du kan lægge billedet op på manse.dk hvis du gider.
Manse9933

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-09 14:31

Smid lige linket, så jeg kan det bogmærket nu kalder arbejdet så billedet må vente til efter midnat

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-04-09 14:36
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-09 01:31

Så er der billeder, så du kan se visning på mine computere, alle bruger Firefox 3.0.8
Og nu kan du da lige benytte lejligheden til at fortælle, hvordan linker jeg til min uploadede fil ? Denne her må du selv finde, den hedder Billeder.zip og indeholder 8 billeder:
Billed 1: Guide vist på den bærbare med Ubuntu 9.04
Billed 2 Duffy på den bærbare
Billed 3: Guide vist på min stationære med Ubuntu 8.04
Billed 4: Guide i forstørrelse på den statinære
Billed 5: Din player vist på den gamle stationære
Billed 6: Klikke på Duffy på den gamle statinære
Billed 7: Guide vist på min nye HP med Windows XP
Billed 8: Duffy på min XP computer
Og gider du lige slette hele filen fra din download side, den viser mit navn og det var ikke meningen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 06:04

du klikker på HER, Hent link eller fil : Her -->
over under gennemse boksen

http://manse9933.dk/sub/hent/uploade/upload.php
så kommer du her til>>

http://manse9933.dk/sub/hent/uploade/file/hent.php
højreklik>>kopier genvej.
og genvejen ser så sådan ud>>
http://manse9933.dk/sub/hent/uploade/file/Billeder.zip

Problemet er billederne de er meget store og med en meget tynd/spinkel txt og så er der en masse områder
på billederne som ikke er relevant,hvis jeg så forminsker dem så bliver teksten ulæselig på
små skærme,jeg behøver f.eks. ikke at se dem i stor
størrelse på min 22" skærm fordi jeg har lavet siden sådan at billederne følger med skærm størrelsen,prøv
at forminsk dit browser vindue og der vil altid være
scrollbare på små skærme med så store billeder,det
bedste er at samle tingene i et bestemt område på billedet/skærmen og bruge en tyk/stor font så
man kan skære urelevante områder væk fra billedet så
man kan bruge originalerne til fremvisning uden at have store og små billeder.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 06:27

skrevet om til
Hent linket eller den fil som du har lagt op (uploadet) klik: Her

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 07:33

nuværende:
http://manse9933.dk/sub/html/guide/GParted/

test:1 reziser billedet
http://manse9933.dk/sub/html/guide/GParted/test_1_.htm

test:2 viser originalen uden ændringer på min skærm
http://manse9933.dk/sub/html/guide/GParted/test_2_.htm

test:3 de gode gamle dage
http://manse9933.dk/sub/html/guide/GParted/test_3_.htm
og så er der 30 andre måder at gøre det på.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 07:47
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-09 12:01

Gentager: Vil du godt slette den billedmappe jeg sendte i aftes. fra din download side

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 12:09

Det havde jeg slet ikke set,den er pist væk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-09 12:16

Tak i øvrig kan jeg ikke se forskel p de tre første link til guiden, kun den sidste den goé gamle billedvisning, hvad er forskellen ? Er det visning eller teksten at forskellen er

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-09 12:23

Den ser fin ud TAK for at du gider lave den så flot

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 12:29

Citat
Den ser fin ud

Hvad for en?
Jeg vil gerne lave en standart skabelon til Guides i frmtiden som
alle kan se/bruge ligegyldig hvad software/hardware de har.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-09 12:37

Som før sagt: Jeg kan ikke se forskel på de tre første, det er den første som jeg udtaler mig om, det er lidt mere fancy end den tradionelle billedvisning

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 12:37

prøv at klikke på billede 1 i test3

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 12:39

test 1 viser hele billedet uden man kan trække det rundt i vinduet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 12:48

Du kan f.eks. se at tekst på billederne er bedre på din anden guide (tyk,bold) og txt boksene ligger lige op af programmet uden mellemrum,spare plads og man kan skære det uvæsentlige væk
http://manse9933.dk/sub/html/guide/super_guide/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-09 12:50

Ok jeg var vist ikke helt vågen, nu du forklarer kan jeg godt se forskellen
Det er så den allerførste jeg bedst kan lide, test tre er jo bare billedvisning som jeg har kendt i 100 år, med eller uden klik

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 12:53

se noget ligende,fra et af billederne
http://manse9933.dk/test_info/vis/1.htm
det behøver ikke at være rød txt men man kan læse det og så kan man formindske det og stadig læse hvad der står

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 12:58

Okay så lader vi den første leve

Vis du laver flere guides så kan jeg godt hoste dem,O.V.N's guide sektion

Det gælder også alle andre hvis de har en god guide,det var faktiskt det der var iden med siden da jeg lavede de første koder for et par år siden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 13:00

jeg har selv en masse under opbygning og kommer til at ligge her

http://manse9933.dk/sub/tips_hw/tricks/
men selve siden bliver lavet bedre/ændret med tiden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-09 13:07

Som tiden dog går men du er ved at styr på det rod der var dengang, nu er der en oversigt at bladre rundt i
uden for emne: Hvor får du opdaterede lister til HOST ? Jeg bruger Spybot Search and Destroy og lader den immunisere

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 13:10

Jeg bruger denne>
http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm
og tilføjer selv en masse
og bruger kun en,ikke spybot sd,det skaber forvirring.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 13:13

Med denne kan man slå HOSTS fra hvis man har behov for det.
http://www.mvps.org/winhelp2002/hostsfaq.htm#Rename

og med denne kan man redigerer/låse HOSTS uden at skulle ned i dens mappe

http://www.funkytoad.com/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=&28d444df85eb4f435055ed9d39c02f03=575d3e8daaf952936894677d26117f00

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 13:18

jeg immunisere uden mærke i HOSTS,det lægger links i usikre web sider sammen med spywareblaster.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-09 13:18

Hvis jeg selv vil redigere, og ikke mindts gemme ændringer i HOST, så skal jeg først omdøbe til HOST.txt eller kan jeg ikke, det må have noget med S&D at gøre husk endelig at fjerne .txt med en omdøbning mere, når du er færdig hvis du (eller nogen du hjælper) engang skulle støde på problemet med ikke at kunne gemme ændringer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 13:23

det kan du gøre med HostsXpert,slå låst HOST fra så kan du redigere den,selv om det er slået til i spybot sd/spywareblaster,du kan også klikke i en txt boks så kommer 127.0.0.1 automatisk frem så skal man bare kopierer det link ind man vil blockere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 13:24

HOSTS

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-09 13:27

Jeg havde et spørgsmål engang om emnet, men kan ikke huske om det var dig som anbefalede hostXpert, den kan jeg ikke finde ud af bruge = kan stadig ikke redigere og gemme men hvis jeg omdøber så kan jeg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 13:27

kan du forresten høre musikken inde i din guide?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 13:29

Et sådant spørgsmål har jeg ikke deltaget i.

Hvad vil du vide om HostsXpert? jeg kan lave et par screenshots til dig hvis jeg ved hvad du søger.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-09 13:33

Måske vil jeg forske lidt mere engang, men nu truer arbejdet igen om lidt, forsat god dag til allle det var så heller ikke dit program, jeg huskede forkert: http://www.kandu.dk/Spg118147.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-09 13:36

Jow jeg kan godt høre musik, kan vi ikke få noget der rocker

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 13:38
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 13:42

ups,og billede 5

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 13:44

Kode
Jow jeg kan godt høre musik, kan vi ikke få noget der rocker

næ næ,man skal falder til ro og koncentrere sig

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 13:47

og så låse den igen bagefter

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 14:00

iøvrigt så er det en god ide at slå DNS-klient slå under tjenester når man bruger en stor HOSTS fil ellers kan det sløve forbindelsen til nettet og konfligte med wininit.dll.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 14:00

slå DNS-klient slå=fra

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-09 14:13

Med alternativ DNS server adresser i routeren>

http://manse9933.dk/test_info/vis/6.htm

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-09 13:52

Rå hygge o.v.n..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 22:12

Har lave en hel tredie løsning
http://manse9933.dk/sub/html/guide/GParted/

Man kan åbne et af billederne og klikke sig igennem dem alle,klik i siderne af billederne,frem og tilbage.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 22:14

lavet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 22:26

Det er mig som takker det er også en mulighed den nye her, men-men jeg har svært ved at finde Luk knappen her på min 15" bærbare med 1280-800 opløsning, måske nemmere på en strørre skærm ? Umuddelbar kan jeg bedre lide løsningen med at holde musetaste nede og flytte rundt, men smag og behag er forskellig

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 22:31

Du skulle kunne scrolle med billederne åbne og billedet vil følge med.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 22:34

Det er ellers rart man kan åbne et vindue/billede og klikke sig igennem hele rækken

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 22:41

Citat
Du skulle kunne scrolle med billederne åbne og billedet vil følge med
jow tak men så skal jeg lige have bygget 7 cm til siden af min skærm jeg gider ikke rulle sideværts

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 22:51

okay,back to basic
Jeg forsøger at finde den perfekte løsning,men tænker ikke altid på at folk ikke har en 22" skærm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 22:53
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 22:57

Du godeste først nu gik der et lys op for mig, jeg bladrer jo frem eller tilbage fra billede til billede, behøver slet ikke lukke knappen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 23:03

Kan billedet ikke automatisk tilpasses skærm størrelsen ? Lidt ligesom som på skins.be

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 23:07

Citat
Kan billedet ikke automatisk tilpasses skærm størrelsen

Jo,men så forsvinder iden med fuld størrelse/original.problemet er hvis man tilpasser de store størrelser af billedet til folks skærme så er det
ikke sikkert at de kan læse teksten fordi det hele skrumper ned,billederne skal så laves specielt til den løsning,stor tekst og ikke for meget unødvendig plads omkring selve tekst/guiden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 23:10

Det er nemmeligt ikke let at være html sneker med alle de skærm størrelser og forskellige browsere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 23:14

hvis teksten var stor (bold)og billedet inhold kun var det det handlede om så kunne man lave dem til minste opløsning f.eks.800x600 eller lidt større.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 23:18

mindste opløsning

Din super guide er et godt eksempel,stor txt og der kunne jeg skære de uvigtige områder væk(tomme områder)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 23:23

Det med de forskellige skærmstørrelser har de løst på skins.be, min skærm opløsnig er også sat som det foretrukne valg (sort knap) lidt derfor jeg spurgte med dem som eksempel, der er heller ikke nogen lukke knap, klik en gang = fuldskærm, klik en gang mere og billedet er tilpaset vinduet igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 23:29

Nåh ja jeg har jo skrevet rundt om på billedet, måske har jeg ikke så mange tekst bokse i de n anden guiden, men de er begge lavet på en bærbar med 15" skærm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 23:35

Det er teksten der er problemet,ellers skal man have billederne i forskællige opløsninger,prøv at formindsk
dit browser vindue uden at åbne stor størrelse,de billeder følger skærm opløsningen på folks pc'er.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 23:38

skins.be,har heller ikke en masse txt på billederne.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 23:40

på min 22" skærm kan jeg læse txt uden at åbne stor størrelse,men det kan du sikkert ikke.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 23:44
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 23:50

Citat
på min 22" skærm kan jeg læse txt uden at åbne stor størrelse,men det kan du sikkert ikke
nej ikke når billederne vise i browseren men jeg kunne dengang jeg lavede dem i fuldskærm, det er det som jeg ikke fik tænkt på, og jeg har vist ikke de rå billeder uden tekst mere ellers kunne jeg nemt gøre det om

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 23:52

NEJ NEJ Manse9933, ikke den slags kæmper, min lille skærm eksploderer ikke engang min stationære kan klare sådanne chok

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-09 00:07

Citat
har vist ikke de rå billeder uden tekst mere

Man kan over skrive den gamle txt,lægge en boks over og skrive i den.eller lægge txt boksen ind i selve Gparted i billeder og klippe(crop) resten væk.
og klippe dem til 1024X768

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-09 00:14

et eksempel,der er bare flere streger fra dine pile
http://manse9933.dk/test_info/vis/vis_img/10.jpg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-09 00:18
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-09 00:19

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-09 00:22

dedst hvis bredder er den samme på alle billeder,højden er lige meget.
Så man kan skrive neden under f.eks. Gepardet i billedet og pile opad

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-09 00:23

bedst

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-09 00:25

eller omvendt pile nedad

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-09 00:27

Jeg ser måske på sagen, men lige nu er der travlhed, også når jeg ikke er på arbejde

Kommentar
Fra : Manse9933