/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændre host filen
Fra : o.v.n.
Vist : 2138 gange
100 point
Dato : 07-03-08 01:45

Hvorfor kan jeg ikke få lov selv at tilføje en adresse i Windows host filen ? Måske har det noget med mine sikkerheds programmer at gøre ? Jeg har Spyboot Search&Destroy - Comodo BoClean og Bullguard, er der en af dem der beskytter host filen ? Det hjælper ikke at lukke programmerne, når jeg vil åbne filen, så ville jeg gerne have muligheden i højre klik Åben med, men det valg får jeg ikke, kan det være derfor ? Jeg klikker på Åben og Windows spørger hvilken program jeg vil åbne med, der vælger jeg Notesblok, men får ikke lov at sætte markering i Brug altid dette program til denne type fil, heller ikke når jeg har klikket på Gennemse og fundet Notepad inde i Windows.
Det er en bærbar computer med Windows XP Home

Accepteret svar
Fra : leob

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-08 03:26

Du kender formentlig denne side
http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm
Det er muligt, at noget der kan hjælpe, men jeg er slet ikke god til host filer (heller)
Bemærk måske især det sidste afsnit
Citat
[B]Related Utilities[/B]
SpywareBlaster can encrypt and create a backups of your HOSTS file.
WinPatrol will allow you to lock your HOSTS file and will monitor changes.
ZoneAlarm Pro and Security Suite users have a "Lock Hosts" file option.
However this requires special instructions to edit or update the HOSTS file.
HostsMan is a freeware application that lets you manage your Hosts file.
Includes an option to turn off the unneeded DNS Client Service.
This also has an option to update the existing HOSTS file when needed.
Important! - make sure you select: Default action - Overwrite
Use the Server option to replace the Action Cancelled message.
Windows Vista users ... once installed right-click on "hm.exe" and select: Properties
Click the Compatibility tab and select: "Run as Administrator" [screenshot]

Rename the HOSTS file on the fly ... a simple one click batch file. (Win9x/XP)
HostsXpert is a terrific multi-function Hosts File Manager [screenshot]
Note: no install required, it runs from anywhere ... when updating the HOSTS file make sure to use the Replace option, rather than Merge

Homer is a LocalHost webserver used to replace the Action Cancelled message.
Download a custom image for use in Homer.
Simply save (Save Target As) blocked.gif (2 kb) to the "\Homer\Homer\images\" folder.

[B] Various Troubleshooting Articles[/B]

You cannot modify the Hosts file in Windows Vista
Options for Using the Ipconfig Diagnostic Utility (XP)
WinME users - Start | Run (type) "winipcfg" (no quotes)
"The Page Cannot Be Displayed" Error Message (XP) [more info]
Error Message: The Page Cannot Be Displayed (98/ME)
"The Page Cannot Be Displayed" Error Message (2K)
Repairs Winsock 2 settings (usually spyware related)
How to Reset Internet Protocol (TCP/IP) in Windows XP
How to Troubleshoot TCP/IP Connectivity with Windows XP

leob

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-08 03:46

Citat
Du kender formentlig denne side
nej det gjorde jeg ikke, læser i morgen nu er det sovetid tak for linket

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-08 09:06

Hej

Spybot kan også låse HOST filen

Kender du HostMan, den bruger jeg, syntes den er ok.
Du kan finde den her:
http://www.abelhadigital.com/

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-08 01:38

Tak for svaret leob. jeg fik nogle ideer på den side du henviste til, HostMan var også omtalt på den side, jeg kunne heller ikke redigere med den desværre, metoden jeg brugte var at omdøbe host filen til host.txt så kunne jeg åbne og redigere selv bagefter omdøbte jeg igen og slettede "efternavnet" .txt, mappe visning skal være sat til at vise skjulte filer og mapper, og ikke skjule filtype på kendte filer

Kommentar
Fra : leob

Dato : 08-03-08 03:27

Det var godt, at det lykkedes
Jeg må se også at lære lidt om hostfiler - jeg har ikke været opmærksom på mulighederne før, men det er vel egentlig fordi jeg bruger forskellige programmer som spybot, firewall o.lign og de sætter hostfilen op efter mine anvisninger hvergang jeg installerer eller bruger et program første gang
leob