/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
fra bærbar - arbejde i stor
Fra : semmer
Vist : 767 gange
200 point
Dato : 30-03-09 15:48

www.japanskemoebler.dk
skal vi ofte hjælpe kunderne til rette
og ofte ringes der om aftenen og i weekenden

Vi er trådløst online med Skyline med 5 computere
og det går fint - via en lille senderbox på kontoret
både i og omkring huset
så jeg går med den bærbare på nettet uanset hvor i bygningen jeg er
og kan dermed hjælpe kunden frem til den rigtige futon

Men
jeg ville da forfærdelig gerne
om jeg direkte via den bærbare i køkkenet
kan klikke ind på den store computer på kontoret
og sidde i køkkenet eller i stuen og f.eks. taste direkte ind i en faktura

Ja - ikke bare fra køkkenet
men også fra f.eks. Japan når vi er der

Hvilket program skal jeg have fat på for at klare dette?

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-03-09 16:59

Det lyder som noget Teamviewer ka' klarer.
Betalingsversionen altså.
Gambrinus
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-03-09 17:00

Du ka' jo prøve med prøveversionen.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 200 point
Dato : 30-03-09 19:49

Hvis du vil slippe slippe for at skulle fysisk stå ved den PC du skal betjene, når den skal bruges er Logmein at foretrække

www.logmein.com

Den er også godt til at hjælpe andre, der ikke er så gode til PCer

Når den først er lagt på PC der skal betjenes, skal den bare være tændt så kan man betjene den.
vh Ben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-09 00:54

Derhjemme kan du sagtens se hvad din stationære computer indeholder, det gør du med et hjemmenetværk, hvis altså den lille sendeboks på kontoret er en router, jeg ved ikke hvordan Skyline fordeler, men er der ikke en central modtager, som fordeler signalet videre ? Hvis ja, så må det være en router og du kan oprette dit eget hjemmenetværk, mellem alle computere eller nogle af dem, du kan sætte hele drevet til deling eller bare nogle af mapperne, når du er hjemmefra så kan du bruge et af de foreslåede muligheder ovenfor.
Eller skal vi over og snakke egen server med internet adgang?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-09 00:57

Citat
sidde i køkkenet eller i stuen og f.eks. taste direkte ind i en faktura
mit forslag om hjemmenetværk giver kun adgang til computerens indhold, du kan ikke fjernbetjene den gennem hjemmenetværk, men det kan du med TeamViewer og Logmein

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 31-03-09 13:05

Meget fint o.v.n.

- og hvilket af programmerne dækker bedst mit behov?

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-03-09 13:23

Jeg bruger TeamViewer, anbefalet af Gambrinus kender ikke rigtig den anden, jeg smed den ud da mit antivirus ikke brød sig om Logmein, men det er falsk alarm den er ren, og Benjamin Hansen siger at du (eller en anden) ikke behøver være ved modtager computeren, det skal man med TeamViewer, der er en kode som skal aktiveres før forbindelsen bliver oprettet, men derefter er det lige som selv at sidde foran maskinen

Godkendelse af svar
Fra : semmer

Dato : 14-04-09 20:40

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Det blev logmein der vandt

Mvh - SEM