/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
touchpad..jeg bliver VANVITTIG
Fra : OleP
Vist : 628 gange
100 point
Dato : 06-03-09 19:00

når jeg låner min datters bærbare (mybook) er den ved at drive mig til vanvid...problemet er når jeg bruger touchpaden...jeg kan ikke køre hen over en side uden den hele tiden aktiver alt muligt hele tiden..og åbner diverse link osv osv...ARGHH...den skal fatte at den kun skal aktivere noget når jeg trykker på en af de 2 knapper der sidder under touchpaden og ikke på selve touchpaden..
Nogen der kan hjælpe mig...inden jeg kommer til at tabe hendes comp på gulvet...fra ca 5 meters højde..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-09 19:15

Enkelt - du køber en Logitech nanomus til 300 kr.

Den har et lille bitte USB stik som forbinder trådløst til batterimusen.
..............ind med stikket og du er kørende.

Stikket parkeres i musen som slukkes når du ikke bruger den.

Jeg bruger selv sådan en, når jeg skal hjælpe nogen der har en bærbar.

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 06-03-09 19:18

kun seriøse svar tak...hvem gider sidde og kæmpe med en mus når jeg kører i tog eller bus!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-09 19:18

Jeg glemte at sige, at den kører på alle overflader som bærbare tastaturer, ølflasker, strikketrøje og bare en bordplade.

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 06-03-09 19:19

kører den også på min sidemands lårbasser!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-09 19:20

Det var f............ seriøst - og der står ikke noget om tog eller bus.

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 06-03-09 19:24

shh...ikke bande...men du kan godt se mit problem...ikk...i toget og bussen...der er der bare ikke plads til en mus...og det lille bitte stykke på den bærbare hvor der ikke er nogen knapper og lign....det er bare for småt til at bruge mus på!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-09 19:25

Citat
kun seriøse svar tak...hvem gider sidde og kæmpe med en mus når jeg kører i tog eller bus!
Lad være med at brug computeren i tog/bus - der er kun et alternativ og det er en mus som Eyvind skriver - der er ingen på kandu der kan hjælpe dig, når du ikke har fingre men kun tomler

Kommentar
Fra : OleP

Dato : 06-03-09 19:27

bent juul...kun seriøse svar

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-09 19:32

Jeg har faktisk samme problem med min egen bærbare, hvor jeg kobler klikfunktionen fra på følepladen.............men det kan jeg ikke på alle comp. eller styersystemer - derfor denne mus.
I øvrigt kan musen bruges direkte på tasterne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-09 19:33

Nå - men spørgsmålet er nok lidt for seriøst til mig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-09 19:35

Citat
kører den også på min sidemands lårbasser!

Ja, hvis han ikke ligner et pindsvin, så skal den nok finde vej!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-09 19:57

Citat
bent juul...kun seriøse svar
du har ikke fået andet -

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-09 22:31

Når man bruger "tossepanden" på en sådan bærebar, så er det som regel muligt, at slå klikfunktionen fra, så der kun kan bruges knappen.
Jeg kender godt til denne irritation, når man får klikket uforvarent.
Tag en lille gippernakker inden du går til den bærebare, så ryster du ikke så meget på hånden!

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-03-09 22:32

Som 'Eyvind' skriver slå klik funktionen fra i kontrol panelet under Mus, hvis ikke muligt mangler der en ordenlig driver.

Godkendelse af svar
Fra : OleP

Dato : 07-03-09 00:23

Ahh..dejligt...Tak for svaret severino...