/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB stik
Fra : ferik
Vist : 732 gange
500 point
Dato : 05-03-09 20:41

? er der forskel på evt forskelligere teknologier ved USB nøgler
jeg har et Mirai TV med usb stik, når jeg henter klip fra Youtube, og gemmer i MEPG format
kan jeg afspille fra nogle stik og ikke fra andre

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 510 point
Dato : 05-03-09 21:28

Der er forskel på læse/skrive hastigheder, måske derfor nogle virker bedre end andre.

Jeg har et på 1GB det tager en halv dag for at kopiere Portable Apps over på det!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-03-09 22:28

når jeg sætter stik i
skrives der at dem, der er uorden ikke kan findes,
medens dem der er iorden bliver indlæst
et stk type EMTEC 8GB er iorden, en ven der har et magen til er også iorden
et 4 GB er også iorden, og viser de fil typer som TV kan håndtere, medens andre ikke kan indlæses,
jeg har afprøvet de forskelligere stik på mit TV og hos en ven der har et nøjagtig magen til,
TV er købt hos Fleggaard
jeg har prøvet med en del forskellige fil formater

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-03-09 23:09

Jeg ved ikke hvordan det er med tv. Men jeg har oplevet nogen gange at der kan være konflikter pga navnet. Prøv at smide den i computer og omdøb den til m drev eller lign. Det er da et forsøg værd

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-03-09 12:58

Det kan være diskformatet, som tv et ikke kan klare.
computere kan formattere i ntfs og lignende, som de fleste andre apparater ikke kan klare.

hvis man bruger stick eller cards til fotoapparater eller tv mv. er det bedst at formattere dem i det apparat, hvor de skal bruges.

du må skelne mellem diskformat og filformat.

memory pinte og kort opfattes logisk som om de var diske.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-03-09 21:18

på mit EMTEC 8GB USB stik, er der ingen problem, de vises fint på TV igennem TVes USB indgang
de samme filer/videoklip, kan ikke vises med et andet USB stik
begge kørrer FAT 32

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 08-03-09 10:53

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-09 10:58

Velbekommen