/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Rejse til udlandet
Fra : davido
Vist : 999 gange
50 point
Dato : 25-02-09 21:22

Hej

Jeg skal ud at rejse til asien på ferie men jeg skal også have købt vare til min konsulent virksomhed. Kan jeg trække noget af rejsen fra i skat? Hvilke andre udgifter kan jeg trække fra?

2 uger af rejsen er ferie og resten forretning.

Nogen gode råd?

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 25-02-09 21:44

mener du kan trække 50% fra.

men jeg synes lige du skal have med i dine tanker at din forsikring ikke dækker når du tager på ferie og samtidig laver noget erhverv. du bedes kontakte dit forsikring selskab for at høre om hvordan du er dækket.

det er noget jeg har hørt, men ved ik om det passser, men der er jo mange kloge mennesker her så vi skal nok få en debat om det.

jan

Kommentar
Fra : mikkelberg

Dato : 26-02-09 09:23

Det bliver svært at få skattefar til at aceptere en blandet rejse, som giver fradrag, Der skal nok købes særdeles meget ind for de tror på , at der er forretingsmæssigeinteresser baag

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 50 point
Dato : 26-02-09 10:20

Hej Davido

Du kan læse om rejseudgifter i ligningsvejledningens afsnit E.B.3.2 Rejseudgifter

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=103001&vId=202193&i=97&action=close#i103001

Generelt skal der tages udgangspunkt i en konkret vurdering af om det er erhvervsmæssig eller privat rejse eller en kombination heraf (som dit jo er). For at du kan fratrække udgifterne for den erhvervsmæssige del, skal du kunne dokumentere at der er tale om erhvervsmæssig rejse efter de 2 uger. Dokumentation kan eksempelvis være invitationer fra leverandører og samarbejdspartnere, hvorimod almindelig shopping rundt/inspirationstur på gaderne kan være svær at forsvare.

Men prøv at læse i ligningsvejledningen som jed har lagt linket ind på - så har du noget mere håndgribeligt (måske )

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : davido

Dato : 26-02-09 15:21

Hmm ja jeg kan godt se problemet

Godkendelse af svar
Fra : davido

Dato : 17-05-09 20:28

Tak for svaret ampere.