/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Link i Outlook virker ikke
Fra : ks9000
Vist : 1975 gange
200 point
Dato : 17-02-09 17:14

I de mails, jeg modtager er der somme tider et link til en hjemmeside.

Tidligere var det sådan, at når jeg klikkede på et sådan link, åbnede den hjemmeside, som linket referede til - dett gør den ikke mere - nu skal jeg kopierer linket ind i en browser.

Hvad kan dette skyldes?

Min Outlook er 2003 SP3
Det er Explorer 7
Og jeg kører XP

Kan nogen hjælpe med en løsning?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-09 17:55

Herunder er der et link til en side med små programmer, som retter fejl i forskellige filtypers "default association". Find denne: "Restore the default associations for htm/html files" og følg vejledningen i toppen af siden:

http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 18:19

Prøv at gå til
Start> Angiv programadgang og -standarder, under brugerdefineret vælger du dit Postprogram.

Eller i IE7 vælg:
Funktioner>Internetindstillinger, fanen programmer, vælg dit postprogram, ok.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 17-02-09 21:12

Beklager, mem ingen af disse forslag ændrede på det - ærgerligt nok.
Mvh Knud

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-09 22:18

Og du har selvfølgelig genstartet efter du har afprøvet forslag, ik'

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 18-02-09 07:08

. . . jo da, jeg har genstartet.
Jeg skal bare lige have fundet det sted, hvor et flueben skal sættes eller fjernes - men hvor er det?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-09 09:17

Det skulle se cirka så'n ud, jeg bruger Outlook Express, der burde stå Outlook på din!
http://peecee.dk/upload/view/155646/full

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 18-02-09 18:03

Citat
Sikkert fordi du har valgt at få vist dine e-mail som ren tekst... sådan at du ikke får vist billeder og koder som spammere sender.

Så du skal ind i indstillinger og vælger af få vist e-mails på den anden måde... nogen gange kaldes det HTML eller webvisning eller noget i den stil.

Fundet her:
http://www.kandu.dk/Spg131900.aspx#1506481

mvh klaudi

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 01-03-09 10:40

Desværre virker ingen af de foreslåede ideer.

Jeg hælder nærmest til det, at det er afsenderens måde at gøre tingen epå, der er årsagen, og dog - det har jo virket.

Godkendelse af svar
Fra : ks9000

Dato : 01-03-09 10:42

Tak for svaret Klaudi.

Selvom vi ikke løste problemet, så gjorde du dog en indsats, og får derfor mine point.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-03-09 12:22

Velbekommen. Surt at du ikke har fået det til at virke

mvh klaudi