/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
vhs til dvd
Fra : Sønder
Vist : 488 gange
100 point
Dato : 14-02-09 16:48

jeg har et par vhs bånd jeg gerne vil have over på DVD.
Jeg har en VHS afspiller og en stationær PC med dvd-drev.
Hvordan gør jeg nemmest?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-02-09 17:13

Du tilslutter vhs afpillerrens udgang ( gerne svhs) til tilsvarende indgang på computeren vidiodigitiser, og starter optageprogrammet.
hvis du ingen vidiodigititalisering har kan det ikke lade sig gøre.
Visse tv kort og vidiokameraer har indbyggede digitisere, som også kan bruges.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-02-09 18:22

En DVD recorder med harddisk er nok den bedste løsning, især til egne optagelser.
Prisen er også tilnærmelig i dag. Og så kan man have glæde af den i mange år.
Fordelen med en indbygget harddisk, er at du kan starte med at kopiere filmen ud på harddisk, hvorefter du har mulighed for redigering af uønsket scener, lige som du kan bytte om på scener.
Når så filmen er færdigklippet, kan du kopiere den over på en DVD.
Her skal du være opmærksom på, at nogle mærker kan arbejde med både DVD-R og DVD+R, lige som de kan benytte RW og DL skiver.

Den model som jeg har kan bruge alle typer skiver, også CD skiver.
Den har indbygget tuner og kan optage på både HD og DVD.

I dag hvor mange TV stationer har det med at krydre film med indskudte reklamer, så optager man blot det hele på HD. Herefter klipper man den ren for alt det gags, så der kun er den egentlige film tilbage.
Min model kostede under 2000 kr i ALDI og har nu kørt perfekt i over et år.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-02-09 19:37

Jeg bruger Philips DVDR3510V til 2.400 Kr.
Skidego maskine

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-02-09 22:23

Gør som jeg lån dig frem. Jeg har lige lånt min nabos maskine der kan optage en DVD fra et videobånd. Der er både til Videobånd og DVDskive i maskinen og jeg mangler bare at finde ud af hvordan den virker.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-09 22:24

Ups
Opdagede lige det var dig, når jeg finder ud af at optage så kan jeg da godt gøre det for dig også.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-02-09 22:53

Mig bekendt, så findes der ingen kombineret Video og DVD, som også har harddisk, men det kommer nok en dag.
For der er indlysende fordele ved harddisk modellen, hvis man skal redigere sine optagelser.
Egne kamera optagelser, er sjældent fri for "hovsa'er" så det er noget der skal klippes ud for at give filmen en større se-værdi hos familien.

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 15-02-09 12:38

Tak for svaret granner01. Det ville da være kanon. Måske kan vi hjælpes ad med at finde ud af det. har du min adresse? Soender52@hotmail.com