/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Antenneforstærker anbefaling
Fra : Tjilleren
Vist : 12846 gange
20 point
Dato : 13-02-09 15:32

Jeg har helt almindeligt Yousee kabeltv i min lejlighed, men har store problemer med at dele signalet. Jeg kan ikke føre det igennem min Samsung Harddisk recorder og op i fjernsynet uden at signalet bliver elendigt. Da jeg har min dreng boende hjemme, som også gerne vil se fjernsyn på sit værelse, bliver problemet blot større. Det er enten ham eller mig

Jeg har et 32" Samsung FladskærmsTV og Samsung Harddisk Recorder.

Jeg har haft en tekniker fra Yousee ude og undersøge signalet og mindstekravet skulle være 63 dB og vi har 64 dB. Han foreslog en antenneforstærker (evt. der samtidig deler signalet på 2-3 stik). Men nu har jeg søgt højt og lavt på nettet og kan ikke finde ud af hvilken antenneforstærker jeg får mest ud af.

Jeg havde tidligere en antenneforstærker fra Harald-Nyborg, som (viste teknikeren mig) stjal 10-15 dB af signalet.

Hvilken antenneforstærker kan anbefales? Hvilken type stik og ledning skal jeg bruge? Hvis signalet skal fordeles hvordan gør det så bedst.

Spørgsmål kan kun give 20 Point, men hvis jeg havde flere ville du/I få 200 for det. Håber nogle vil være mig behjælpelig.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-02-09 16:02

der er kun et sted du skal henvende dig til http://www.antennelageret.dk/ så får du den rigtige forstærker til dit antenne system

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-02-09 16:04

mener jeg er den vi plejer at bruge 54006 Comega mc20 A

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-09 16:06

Citat
Jeg har haft en tekniker fra Yousee ude og undersøge signalet

Citat
Han foreslog en antenneforstærker (evt. der samtidig deler signalet på 2-3 stik).

Hvorfor fik du ham dog ikke til at sætte den på når han alligevel var der ?????

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-02-09 16:13

Der er noget galt.

Kender ikke præcis dine Samsung produkter så svaret er ud fra hvad der er almindeligt for den slags. Det er fint nok at sløjfe antennesignalet gennem dvd/harddisk/optageren og videre til fjernsynet. Der skal dog være strøm på dvd optageren, for at den ikke skal dæmpe signalet.

Måske har den også en indstilling for forstærkning/ dæmpning af signal.

Hvis diu vil splitte signalet til også at dække en anden forbruger skal du bruge en af de små forstærkere med to udgange og så dele med en til hver. det er bedst med en hvor du også kan stille signalniveauet med en lille drejeknap. Hvis signalet ind i en forstærker er forkraftigt,bare på en af kanalerne, bliver den overstyret, og vil forvrænge og blande alle signaler, så man får dårlige billeder og forstyrrelser.

Det med en forstærker, som stjæler 10 til 15 dB kan simpelthen ikke passe, hvis den er i orden og tændt. Tror du ikke det var en passiv fordeler han mente.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 20 point
Dato : 13-02-09 16:53

Mit bud,lidt dyrt men godt>>
Adabtere til F stik i forstærkeren og kabel
F-stik til coax antennestik HAN adapter

http://www.avxperten.dk/adaptere/antenneadapter/f-stik-til-coax-antennestik-han-adapter.asp

F-stik til coax antennestik HUN adapter

http://www.avxperten.dk/adaptere/antenneadapter/f-stik-til-coax-antennestik-hun-adapter.asp
Home Cinema Antennekabel 10 meter
Kabel med almindeligt stik, Dobbelt skærmet)
Kan også fås med f stik
http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennekabel/home-cinema-antennekabel-10-meter.asp

Antenneforstærker 30 dB

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenneforstaerker/antenneforstaerker-30-db.asp

Manse9933

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-02-09 17:16

Noget af en gang sludder. Din samsund recorder er da i stykker hvis signalet ikke kan komme gennen den til din TV.
Jeg har selv kabel TV og deler først ud til internet og derefter til 3 stk tilslutninger i huset til TV uden forstærker eller andre problemer.
Hvis signalert er i orden så sæt stikket direkte til dit TV uden om di n recorder. Dur dette ikke er det nok dit signal der ernoget galt med.

hawaii7

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-02-09 18:47

hawaii7 vi er enige normalt kan du have 2 stik på yousee men de garantere KUN deres ENE stik er i orden alt anden er ikke deres problem men kundens eget så derfor hvis folk vil have flere stik må mange thy til forstærkeren eller digitaltunerbox

ang- prøv at skiftet kablet fra antennestikket og til tv'et dvs sæt stikket direkte i tv'et ikke nået andet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-02-09 22:10

Den antenneforstærker som de har i Harald-skrald, er den samme som de har i Bilka og Hjem og fis.
De kan reguleres i forstærkningsgraden, lige som de kan dæmpe signalet.

Jeg har STOFA fælles antenne, men havde problemer med signalstyrken, når jeg havde flere TV'er på.
Det har jeg løst ved at køre signalet gennem et antenne delingsfilter, så der går et kabel ti 1. sal og et til stuen.
Her har jeg hvert sted, sat den ovenfor omtalte forstærker på, henholdsvis i stuen og på første sal, så jeg nu har 4 TV'er på med godt signal.
Så for mig er det en god løsning med fint billed (men det bliver programmerne ikke bedre af)

Kabel af god kvalitet og en korrekt montering af stik uden strittende tråde, som kan kortslutte signalet; er af stor betydnng!

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 15-02-09 16:30

Enig med severino, men jeg mangler nu en oplysning om "stikforbindelsen".
Hvordan er din harddiskoptager forbundet med dit TV? Scartstik findes i flere kvaliteter (og er generelt et dårligt system, der mangler skrueterminal, efter min mening - kommer let til at slaske og skabe dårlig forbindelse). Har du prøvet en antennefordeler af god kvalitat (til ca. 60 kroner - en med f1 stikforbindelse),? Kan købes i radioforretninger. Spørg efter en splitter.
Jeg vil gætte på, det kna løse dit problem. Jeg har selv haft en forstærker fra H. Nyborg, men uden det store held. En antenneforstærker fra Yousee og en god splitter, så trækker jeg 4 TV i god kvalitet, hvor jeg med HY. Nyborgs havde dårligt signal på 2 TV.
Held og lykke
Leif 0149

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-02-09 16:45

Sådanne opsætninger, bør være en del af en mere permanent installation.
Ved flytning af kablerne, vil de tykke kabler brække hårdere i de antennestik der sidder i enden af kablet. Det er helt naturligt og uundgåeligt.
Så en fornuftig fastmontering af delene, også kablerne i nærheden af tilslutningsstederne, vil minimere problemerne.

Tro mig: Enhver husmors skræk med en støvsuger, er løse kabler. De har det med at vikle sig om støvsugerrøret, når husmoderen skal have styret sin nysgerrighed for, hvad det er der forgår ud på gaden, under rengøringen.
(Kvinde kend din plads)

Godkendelse af svar
Fra : Tjilleren

Dato : 16-02-09 14:12

Det var en kæmpehjælp med dit og de mange andre svar. Jeg håber jeg kan få bakset noget sammen så alle bliver glade, men i hvert fald skal du have;

Tak for svaret Manse9933.