/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Momsangivelse
Fra : gr8
Vist : 805 gange
50 point
Dato : 27-01-09 21:25

Hej

Jeg skal til at lave Momsangivelse for Okt kvartal 2008 inden 2. feb. 2009 og er lidt i tvivl om moms.

Jeg skal oplyse moms udgifter for købte vare og moms indtægter for solgte varer. Det er jeg bekendt med!

1) Men den kørsel jeg har haft iog f.eks har kørt over broen til jylland skal jeg trække moms der også?

2) Skal jeg trække moms fra på julegaver jeg har købt?

3) Er der andet moms jeg skal opgive eller trække fra?

Hvis man ved en fejl glemmer at oplyse noget moms, kan man så rette op på det?

TAK

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-01-09 21:52

Du skal angive momsen på de omkostninger du har haft i forbindelse med virksomhedens drift, og på de indtægter du har haft i forbindelse med virksomhedens drift.

Når du skriver julegaver antager jeg derfor at det er julegaver til kunder/leverandører og ikke til familien

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-01-09 22:05

Købmoms = alt hvad du har købt som du bruger for at kunne drive din "forretning" fx inventar og varer til videre salg.

Salgmoms = alle varer du har solgt

Differencen mellem salgsmoms og købsmoms, er så det som du enten skal betale, eller have udbetalt fra SKAT!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-09 22:20

Og ja - du kan godt rette en glemt angivelse i næste kvartal (for det er vel ikke millioner vi taler om)

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 27-01-09 22:25

Alle varer som har forbindelse til dit firma skal opgives, undtaget er selvfølgelig de varer som ikke er tillagt moms, såsom porto.

Du kan godt nå at ændre evt. fejl, når du har angivet momsen, men man har ikke oceaner af tid til at gøre det. Tidsfristen bliver oplyst, når du har opgivet beløbene på SKAT's hjemmeside

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 50 point
Dato : 28-01-09 06:40

Du skal trække mons for brobilletter. Der er moms i beløbet du betaler.

Du må ikke trække moms fra gaver du forærer dine kunder. Du kan selvfølgelig komme til at gøre det ved en fejl.

Har du firmatelefon er der også moms du skal trække fra, forsikringer m.m.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : gr8

Dato : 28-01-09 14:12

Tak for svaret hawaii7.