/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
datoer på tag selv slik
Fra : burt28
Vist : 748 gange
200 point
Dato : 24-01-09 19:22

hej

har gået og spekuleret lidt over hvordan man i slik butikker hvor man sælger løs vægt slik holder
øje med datoerne på slikket ... nogen steder har man slikket stående i bøtter med dato på ...

andre steder er det fyldt i fine standere ... jeg tænker om man tømmer alle disse standere hver gang man skal fylde dem op og så ligger det nye nederst ... nej det gør man næppe ...

men der må da være regler om holdbar heden som der er på andre slikposer...

hvor kan man finde reglerene omkring dette ...

har forespurgt et par gange i nogen butikker .. de mener at man bare må stole på dem...

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 24-01-09 19:35

Hehe. Tag smagsprøver inden du fylder i posen. Er det for hårdt eller smager grimt så er det nok over sidste salgs dato.

Når du nu fylder i posen så tænk på hvor mange børnefingere der har været i kassen før dig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 19:37

Jeg handler ikke i de forretninger, og jeg kunne ikke drømme om selv at blande slikket. Jeg køber det gerne i poser der er lukket af fabrikanten.

Kommentar
Fra : burt28

Dato : 24-01-09 19:42

ja ja tage smagsprøver er der nemmeste måde at undersøge det på ...

men men tænker bare på at der er jo nogen der tager rundt og giver smileyer til butikkerne..

og burde de ikke tjecke om der fandtes datoer på disse varer...

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 24-01-09 20:06

Faktisk er det egentligt ret ulækkert tænk på alle dem der ikke vasker deres fingre og rager i
det andre skal spise. Jeg ved godt der ligger noget til at tage det med men.:
Har da set nogen der prøvesmager på det i smug og ikke fylder alt i posen.
Det er nok ikke nemt at kontrolere sidste holdbarhedsdato og indehaveren af butikken smider jo
ikke et evnt. overskud i skraldespanden.
Der er vel også en vis omsætningshastighed i den slags varer og det er trods alt ikke letfordærvelige varer.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-01-09 20:14

Har oplevet nogen perker butikker hvor det var meget gammelt så de går ihvertfald ikke op i at smide ting ud bare fordi det er også sidste saldsdato, desuden er det så sikkert allerede for gammelt den gang de købte det.

En en perker grønthandler havde de de samme slikbeholdere bare med nødder og der var nogen ved spindelvæv og det plejer jo at komme fra edderkopper så de har nok lagt æg derinde og sikkert et trygt sted for dem for der bliver nok aldrig gjort rent.

Men eftersom de meste slik primært indenholder sukker og andre "ikke naturlige" ting så bliver de jo ikke gamle på samme måde som for eksempel et æble der rådner.

Sukker kan holde sig længe hvis det bliver opbevaret rigtigt... men det gør det jo så bare ikke i perker butikkerene... købte engang en pakke spagetti som var muggent.... hvor svært kan det være og opbevare spagetti... tørt er det svært.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 24-01-09 21:39

Scootergris - utroligt at du ikke engang kan kommentere et indlæg om slik uden at komme med dine evindelige racistiske udtalelser.

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 24-01-09 21:44

Jeg forstår nu godt bekymringen

Som ganske ung arbejdede jeg i en biks hvor vi altid hældte det ældste slik øverst - Men nej tror ikke det sker alle steder. Men som de andre siger, så er der jo en vis omsætningshastighed på slikket og det har en lang holdbarhed - Så jeg tror ikke man skal frygte sygdom pga. for gammelt slik - Nok nærmere problemet med bakterier fra folks fingre

Og scootergrisen - Du handler ret meget i "perker-forretninger" af en racist af være?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-01-09 21:52

Citat
Og scootergrisen - Du handler ret meget i "perker-forretninger" af en racist af være?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-01-09 22:01

Sidder lige og følger med i Danmarksindsamlingen.

Jo jo,vi har skam selv STORE problemer her i landet.

"For gammelt slik".Gid i må kløjds i det.

Lad for fanden da være med at købe,hvis det er så stort et problem.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-09 22:04

Er enig Mosebæk og jeg ser også Danmarksindsamlingen.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 25-01-09 00:29

"løs vægt slik" føj for en støvet bussemand Bruger det stort set aldrig, men kan ikke mindes nogensinde at have set nogen som helst skiltning - underligt!! Fandt lige en pose Super Piratos frem fra skabet - selv den har stemplet: 'mindst holdbar til og med 03 2009' så mon ikke der burde være en grænse

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 25-01-09 01:53

Det er da klart at såkaldte "perkere" ikke kan finde ud af det... når det nu lige blive et spørgsmål imellem formodentligt formelle danskere...
Men svaret er nok, at, hvis du fik beskeden fra foretningnen "at det vidste de ikke" så er de ikke værdige til at drive forretning.
Selvfølgeligt skal de kunne svare på det.
Og det er helt og holdent deres ansvar. Endda kan man returnere det, man har købt, hvis det tydeligtvist smager forkert.... Men det er heller ikke sikkert, at kiosken ved det...

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 25-01-09 07:05

Citat
hvis du fik beskeden fra foretningnen "at det vidste de ikke" så er de ikke værdige til at drive forretning.

Nogen gange skal man spørge de rigtige, her ville det nok være ham der ejer eller driver forretningen, eller evt førstemanden.. Kunne forstille mig at dem der er blevet spurt er unge deltids-medarbejdere, og de ved det sikkert ikke.

Hvis det var vigtig kunne han jo evt. bede dem om at undersøge det og så kontakte ham på et telefon-nr, fordi man ikke kan svare på alt på stående fod betyder det ikke at der ikke er styr på det.