/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Undgå telefonsælgerne
Fra : ElseR
Vist : 909 gange
100 point
Dato : 15-01-09 15:18

Så vidt jeg husker er der et eller andet sted, hvis man som selvstændig/momsregistret ikke ønsker at blive ringet om af diverse telefonsælger, kan gå ind og blive registret/melde fra. Er der nogen de kan fortælle mig, hvor det er?

Kommentar
Fra : JRST

Dato : 15-01-09 15:28

Det eneste sted du kan melde fra er vist desværre at afmelde din virksomhed og derved selskabsregistret. Men det er nok ikke en brugbar løsning.
http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=0

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-09 15:30

Citat
Sådan fravælges reklamer
Hvis du ikke ønsker at blive ringet op eller at modtage reklamer, der er adresseret til dig, skal du henvende dig til CPR-registeret i din bopælskommune. Her kan du komme på den såkaldte “Robinsonliste”. Firmaerne skal tjekke “Robinson-listen” hvert kvartal, før de kontakter folk personligt.
Hvis der kun er få firmaer, du ikke vil have opringninger og adresserede reklamer fra, kan du nøjes med at kontakte de aktuelle firmaer og bede dem om at lade være med at kontakte dig fremover.

http://www.dr.dk/Forbrug/Artikler/Rettigheder/20051206145612.htm

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 15-01-09 15:35
Kommentar
Fra : JRST

Dato : 15-01-09 15:36

Jeg tror desværre ikke det gælder B2B. Kun forbrugere

Citat
Der er en række regler for, hvornår en sælger må kontakte dig som forbruger og hvordan.

Kommentar
Fra : JRST

Dato : 15-01-09 15:40

Ans
Jeg så ikke lige dit sidste indlæg.
Jeg var ikke klar over med reklamebeskyttelse fra cvr-registret

http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=59

Godkendelse af svar
Fra : ElseR

Dato : 15-01-09 16:11

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-09 16:14

Selv tak ... jeg håber du bliver fri for dem

Kommentar
Fra : azkp91

Dato : 15-01-09 17:22

Hej, du skal kontakte cvr og bede om reklamebeskyttelse,
når det er ok vil du ikke få flere henvendelser over tlf. det er da ulovligt o0g strafbart.