/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer ikke..
Fra : tullenulle
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 05-01-09 00:02

Hej.
jeg har en canon bubble jet 6200 som ikke vil "skrive", der er sort blæk i den ( de 3 med farve er tomme ) men den er sat op til kun at printe i sort, skulle det have noget at sige så ?? den tager fint parpiret og alt andet der kommer bare ikke noget på papiret.. hvad kan jrg evt gøre ud over at købe en ny....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-01-09 00:07

Jeg har oplevet det tidligere, at visse ink-jet printere ikke kan skrive selvom der er masser af sort blæk, men farvepatronerne er tomme.

Har den skrevet efter, at dine farvepatroner blev tømt?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-01-09 00:08

Du kan prøve at rense dyserne til farvepatronen. Rens dem med lidt vand, sådanne dyser kan godt tørre ud så den ikke kan printe med farve.

Kommentar
Fra : tullenulle

Dato : 05-01-09 00:11

Ved ikke om den har skrevet efter de løb tør, tror det men er ikke sikker..
Skiller jeg printeren ad for at rense dyserne ???

Kommentar
Fra : tullenulle

Dato : 05-01-09 00:12

den skal ikke printe med farve, kun sort.... men den skriver ikke noget på papiret

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-09 00:32

Måske kan du hente noget i dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/spg32856.aspx

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-01-09 00:36

På selve partronerne sidder dyserne De kan godt tørre ind hvis de ikke har været brugt lang tid prøv evt.med en blød klud med sprit på og så træk fladen hvor blækket kommer ud henover Du har vel husket at fjerne beskyttelsestapen før du satte den i ????

Kommentar
Fra : tullenulle

Dato : 05-01-09 00:39

jo jo den har også printet med den nye sorte et par gange inden den stoppede... vil prøve at rense med vand ellers må jeg købe nye farve patroner, måske de bruges selvom den kun printer i sort... vender tilbage...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-01-09 01:18

Nye printerhoveder er nu ikke dyre til den model.
http://www.techmaster.dk/bjc6000serie-c-30_34_62.html?osCsid=a26ba30f015f75dfda1393f570d144f6

Hvis Du vil søge hos andet firma passer ovennævnte hoveder til alle Canon 6000-serie, jeg måtte selv købe nye hoveder til min 6100 for 5 år siden efter et yderst kort samarbejde med kopipatroner.

Forresten har jeg et mindre lager af originale patroner til Din printer, de passer ikke til min nye Pixma.
Send en mail hvis interesse.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 05-01-09 09:07

Havde samme problem med min Canon Pixma printer, at den udskrev et par sider og så stoppede den med at printe sort!

Fejlen; Havde sgu glemt at fjerne det lille stykke tape der sidder over 'lufthullet' øverst på printer patronen . (lidt ligesom et 'hul' i et benzindæksel!)

Til gengæld var fejlen ret nem at rette

/Torben

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle

Dato : 05-01-09 16:49

Tak for svaret IBM760. Og alle i andre

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-01-09 17:07

Håber det hjalp!