/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
ECS K7SOM bundkort
Fra : katin
Vist : 409 gange
300 point
Dato : 02-01-09 21:23

Jeg har installeret dette bundkort. Når jeg starter det kører til RAM CHECK og kører ikke videre.
Jeg har prøvet med SDram og DDRram. Resomme ind i bios.ultatet er det samme. Jeg kan derfor heller ikke

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-01-09 22:22

Drop det.

Kortet er gammelt og derfor nok defekt, og ydemere producerede ECS "mandagskort" de første 3 dage om ugen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-01-09 22:39

Gammelt måske defekt kort, men du skal bruge DDR ram sikkert PC 100

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-01-09 23:08

http://www.motherboard.cz/mb/ecs/K7SOM.htm

Der kan både bruges SD og DDR, dog ikke begge samtidig, jeg havde et ECS af samme generation. ECS var så snu at lave til begge muligheder da der dengang var begyndt at dukke DDR op.

Meeeen selv SD var dyre dengang, ville man have DDR skulle man tage et banklån

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-01-09 08:42

Granner PC100 ram er SDram, de mindste DDR ram er PC1600