/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
kan du hjælpe mig
Fra : mamiolvi
Vist : 479 gange
50 point
Dato : 18-12-08 23:11

Hej jeg har en amitech smartsize lite 2038..serie nummer 2040840684.. en god gammel pc som er fin til ungerne til at spille internet spil på...
Jeg mangler et bundkort til den, tror jeg det er. den der som er blå og som man sætter skræmen i altså stikket fra skærm til pc´en. stikkket er i stykker på pcén.. skal jeg skifte bundkortet, hvor finder jeg et som passer lige til mig pc.. åh hvor er jeg bare en torsk til det her.. ;)

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-12-08 23:41

Du behøver ik nødvendigvis skifte bundkortet.
Prøv og skild computeren af og se om det ikke bare sidder løst og skal sættes ordentligt i.

Ellers kan du købe et grafikkort og sætte det i.
Så tag computeren ned i en computerbutik og sig du skal have et grafikkort til den. Eller tag det grafikkort ud som du har og tag det med så du kan få et med samme stik.

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 19-12-08 00:33

Ellers køb en loddekolpe og lod det ødelagte sammen.

Set 1 par gange på RABATTEN DK

Det er ikke det helt store der er galt, men der kan selvfølgelig
have været + er et par kortslutninger, som kan have forårsaget
mere skade end, bare en lodning kan rette op på.

Tag PC`ens alder i betrakning, nyt kort, ? passer det til næste PC,
ellers giv dem en NY__ der er snart

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-12-08 01:42

Hvis dit grafik kort er indbygget på bundkortet, så er det bundkortet som skal skiftes, men er du sikker på at det ikke er et grafik kort som er sat i bundkortet ? Hvis det er så er det grafik kortet som skal skiftes, eller du sætter en i og disappler den grafik kort som er på bundkortet.
Prøv at hente og installere det gratis program Everest, den kan fortælle dig helt nøjagtig hvilken bundkort du har, og giver os bedre mulighed for a vejlede dig i køb af nyt eller reperation af det gamle, hent Everest her, klik på et af de amerikanske flag for at hente, klik ikke på noget på den nye side som kommer lidt før download går i gang: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html lad den gennemsøge computeren og fortæl os hvad den siger om dit motherboard (bundkort)