/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kalender med reservations valg
Fra : Maddog_dk
Vist : 543 gange
300 point
Dato : 28-11-08 14:30

Hej

er der en der enten ligger inde eller kan henvise til et sted hvor man kan finde/få en kalender funktion hvor man kan lave reservationer på ned til 30 min af gangen pr dag. således at man kan booke et lokale onsdag d. xx-xx kl. 16.30 til 17.00, og en anden bruger kan booke fra 17.00 til 17.30 osv, blot for at beskrive et eksempel

det er hvad jeg betegner som et svært spørgsmål derfor 300 point til det rigtige svar.....

/maddog

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-08 14:40

Prøv at kikke på dette danske link

http://www.stoneware.dk/

Nederste venstre hjørne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-11-08 14:42

Fra Stones side

Freeware
NYT! Understøtter XP-themes (kræver XP)
Kalenderen viser bl.a. ugenummer og helligdage.
Du kan tilføje egne noter til de enkelte dage.
NYT! Flere liniers noter pr. dag.
NYT! Datoer med noter fremhæves i kalender.
NYT! Du kan tilføje noter med faste intervaller.
Oversigt over månedens noter.
Alarm-funktion.
Datoer kan kopieres til Windows Udklipsholder til indsættelse i et andet program.
TimeTool fylder så lidt i hukommelsen, at du kan lægge programmet i Start-gruppen, så det starter op sammen med Windows.
Du kan vælge at have TimeTool's ikon liggende i procesliniens ikonbakke, så du altid har hurtig adgang til kalenderen.
Du kan sætte TimeTool til at dukke op på skærmen ved Windows opstart, hvis der er noget, du skal huske.
NYT! Genvejstaster samt højrekliksmenu til datonavigering
Dato vises i proceslinien ved minimering
Vælg mellem kalender og månedens noter ved opstart

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-11-08 14:42

Hva' med MS Outlook ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-11-08 14:45

Det har jeg ikke lige den forkromede løsning på. Men jeg har set denne funktion på nettet; i forbindelse med booking af værelse for en nat; hos nogle af de "Bed and breakfast" som findes på nettet.
Jeg mener også at nogle vandrehjem benytter sig af systemet.

Det er godt nok for et døgn ad gangen, hvor du skal ned på halve eller hele timer. Men princippet er det samme.
Så du kan måske finde det på nettet, og lave en kopi af deres side, så du havde noget at starte op med.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-11-08 14:48

Som jeg forstår spørgsmålet, så tænker Nordsted og Gambrinus på noget helt andet.
Jeg mener at det er en hjemmeside, hvor man kan indskrive sig, og reservere et lokale a'la on-line.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-11-08 15:05

Måske kunne ekalenderen være noget for dig - du kan læse om den her

http://www.itst.dk/nyheder/nyhedsarkiv/2008/ekalender-open-source-felleskalender-pa-tvers-af-platforme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 15:10

Hvis man på en hjemmeside vil gøre det brugbart for alle vil det jo blive misbrugt til sjov og ballade....

Så på en eller anden måde skal det jo begrænses.......

Det vil jo blive lidt ala en onlineaktion - men hvor brugerne som minimum er kendt af sideholder....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 28-11-08 16:13

Googles Kalender kan bruges til aftaler ned til 30 min. Der kan også tilføjes ugenumre.

Så en løsning kunne jo være at oprette en sådanne og så give de relevante brugere mulighed for a logge ind.

Hvis man har flere lokaler giver den også mulighed for at lægge flere klaendere sammen.

De normale bookingsystemer jeg er bekendt med koster alle sammen penge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-11-08 16:16

På en eller anden måde SKAL det jo være "secure"....

Ellers udleverer man jo navne og adresser på en masse mennesker

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 28-11-08 17:03

Hej maddog
Fornemmer at du søger noget i denne retning:
http://www.jensbang.dk/reserver.asp
Så vidt jeg husker, har en af bagmændene programeret denne funktion "helt fra bunden" .. men du kan jo kontakte webmaster for denne hjemmeside.
/PG

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 29-11-08 17:24

Hej Alle

indtil videre har der ikke været det helt rigtige, til mit behov.
hvad angår sikkerhed så er det ikke så væsentlig da kalenderen skal ligge på et lukket intranet, det burde jeg selvfølelig have fortalt fra starten
Det jeg efterlyser er noget ála dette http://horsensbilsyn.dk/Default.aspx?ID=179&BMbookingFunction=ShowCalendar&selectedYear=2008&selectedMonth=12 hvor man første vælger dato, derefter tid og med mulighed for at alle kan se hvem der har booket tiderne
hvis der er en der kan hjælpe mig, vil jeg blive rigtig glad

Hilsen Maddog

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 29-11-08 23:33

Hej maddog
Fint link .. men hvad hjælper det den 29.november (Lørdag) hvor der IKKE er tilgang til december måned 2008 ?
På mit tidligere link er der naturligvis mulighed for en "uendelig" kalender og med forskellige tidsintervaller.
Om bookning ligger på internet eller intranet gør ikke nogen forskel .. rent programeringsmæssigt
/PG

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 30-11-08 18:40

Hej alle

jeg har selv fundet løsningen her:
http://fullrevolution.com/calfree_overview.asp

men som tak far alle de indlæg samt forslag der har været, syntes jeg ikke at jeg bare vil slette tråden, derfor har jeg valgt en lille tillægsspørgsmål så pointene også kan gives ud.

Er der en der kan henvise til et web site hvor excel's avancerede funktioner forklares og evt. vises med eksempler, så er der point

/maddog