/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Flindstrup maleren Poul Hansen
Fra : svendgiversen
Vist : 3757 gange
120 point
Dato : 19-11-08 14:03

Er der nogen der kender maleren Poul Hansen her?

Poul HANSEN (1918-1987) ... Solnedgang, 1972 Sommerlandskab ved Flinstrup ...

Fundet i dette, vist spanske link, som jeg ikke kan håndtere:
http://web.artprice.com/artistdetails.aspx?idArti=NDcwOTAwNTA0OTUxNTYyLQ==&artist=Poul+HANSEN&src=3

Hvor i landet kreerede Poul Hansen primært sine malerier??

Specielt, hvor er den nævnte Solnedgang mon malet???

Solen går jo ned i vest, så mon ikke det er malet ved en vestvendt (Sjællandsk) kyst.
Det eneste spor vi har af Flindstrup, forhåbentligt i Sorø Amt...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-08 14:17
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-08 15:01

Så dog Sjælland, men alt for langt østpå.
Han kan jo have været på malertur til Vest Sjælland...

"Solnedgang, 1972 Sommerlandskab ved Flinstrup"
hører tilsyneladende ikke til hans kendteste værker?

Dette maleri må da være omtalt et aller andet sted??
Specielt når det udbydes helt nede i Spanien...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-11-08 16:29

Hej billedet har været på auktion her i 2002 - du kan da evt kontakte auktionshuset for flere oplysninger
http://web.artprice.com/artistdetails.aspx?idarti=NDcwOTAwNTA0OTUxNTYyLQ==

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-08 17:02

Og hvordan ser du så det?

Det er jo det samme spanske som mit eget link...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-08 17:04

De værker, der bliver nævnt på den side, som Teil henviser til er da skulpturer

Poul Hansen (1918 - 1987) var billedhugger og arkitekt.

http://www.kulturarv.dk/kid/SoegResultatKunstnerRefresh.do?page=7&orderBy=asc:sort_navn&action=SoegResultatKunstnerRefresh&listeviewtype=soegkunstnerliste

Solnedgang er malet af Paul Hansen født i 1961

http://www.kulturarv.dk/kid/VisKunstner.do?kunstnerId=4628

Sommerlandskab ved Flinstrup kan jeg ikke finde. Hvor har du oplysningen fra ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-08 17:08

Det sp lidt misvisende, på den ene side står der at Paul Hansen er født i 1961, på den anden side står der at maleriet er dateret 1961.

Men du kan kontakte Museum Sønderjylland

http://www.kulturarv.dk/kid/SoegKunstnerVaerker.do?kunstnerId=4628

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-11-08 17:09
Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-08 17:10

sp = er var for hurtig på tasterne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-08 17:29

Der er altså tale om to malerier:
"Solnedgang" fra 1972 og "Sommerlandskab ved Flinstrup" fra 1942

Så røg hypotesen om at Flin(d)strup ligger på Vestsiden af Sjælland?

Og det med 1961 må være en Vildand...

Foreløbig tak
Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-08 17:35

Jeg tror at Museum Sønderjylland købte maleriet "Solnedgang" i 1961.

Du kan jo kontakte museet

http://www.museum-sonderjylland.dk/

det er jo muligt at de har oplysninger om Poul/Paul Hansen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-08 17:37
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-11-08 17:41

Citat
Der er altså tale om to malerier:
"Solnedgang" fra 1972 og "Sommerlandskab ved Flinstrup" fra 1942

Ja og begge er omtalt på den auktionside jeg linkede til

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-08 17:59

Jeg skal måske lige fortælle, at jeg er ligeglad med "Solnedgang".
Det er en ikke eksisterende by/sogn/sted/gods: Flin(d)strup i Sorø amt, vi forgæves leder efter...

Men hvor Poul Hansen sad og malede i 1942???
Før jeg blev født...

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 120 point
Dato : 19-11-08 19:31

svendgiversen

Du kan jo kontakte Veksølund, det var Poul Hansen (1918-1987) der grundlagde skulpturhuset.

Efter hans død overtog sønnen, Jørgen Hansen, ledelsen af Veksølund

http://www.veksoelund.dk/

Hvis ikke du kan få hjælp der, så ved jeg ikke hvor

Citat
Men hvor Poul Hansen sad og malede i 1942???

Så er det fra en tid, fra før han startede på Kunstakademiet (1949-52)

Ja ja jeg var godt klar over, at du ikke var interesseret i "Solnedgang"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-11-08 19:08

Har du prøvet at kontakte Veksølund ?

Sønnen har vel et kenskab til, hvor faderen gennem tiderne har malet og opholdt sig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-08 19:53

Nej ans.
Jeg hjælper jo kun til her: http://www.kandu.dk/spg128729.aspx

Det må være op til spørgeren evt. at kontakte malerens søn...

Jeg har nu stillet to supplerende spørgsmål, fordi det ikke eksisterende stednavn udfordrede mig, og fordi jeg har overskud af almindelige kandu points...

Du er selvfølgelig velkommen til selv at følge op på sagen, eller videregive dine oplysninger til Bo.
Ellers vil jeg omtale dette supplerende maleri spørgsmål for ham...

Jeg søger kun på nettet for sjov, og det er jo ikke min familie.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-11-08 22:14

Nu har jeg så læst den tråd, du henviser til.

Der henviser du så selv til maleriet fra Flin(d)strup. Hvis du mener, at det har relevans for spørgsmålet, så synes jeg da, at du skulle skrive det.

Jeg har så ikke fulgt med i dette/dit spørgsmål

http://www.kandu.dk/Spg128767.aspx

Da du har lukket det, gik jeg ud fra, at du havde fået et svar på spørgsmålet, som du kunne bruge.

Citat
Jeg søger kun på nettet for sjov, og det er jo ikke min familie.

Det er heller ikke min familie ! Jeg troede først, at det var noget du personligt var interesseret i (egen familie) derfor min søgning på Poul Hansen.

Men held og lykke med at hjælpe til i det andet spørgsmål.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-08 22:22

svendgiversen

I dette tilfælde er det dig, da du har stillet dette spørgsmål

Citat
Det må være op til spørgeren evt. at kontakte malerens søn...

Hvis det ikke er i din interesse at finde ud af hvor Poul Hansen har malet, hvorfor spørger du så ???

Citat
Jeg søger kun på nettet for sjov, og det er jo ikke min familie.

Nogle gange søger jeg også på nettet for sjov, men ikke når det gælder et spørgsmål på kandu, der prøver jeg på at hjælpe.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-11-08 23:18

Jeg har henvist til dette mit supplerende spørgsmål under det oprindelige slægts spørgsmål,
og må derfor vente et par dage med at lukke her...

Hvis jeg skulle ringe rundt til alle de kontakt muligheder, der dukker op når jeg forsøger at hjælpe,
ville jeg få nok at lave, og også øgede omkostninger.

Og så er det jo "snyd", ikke længere resultater af søgning på nettet...

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-08 12:44

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-08 19:45

Tak svendgiversen

Citat
Hvis jeg skulle ringe rundt til alle de kontakt muligheder, der dukker op når jeg forsøger at hjælpe,
ville jeg få nok at lave, og også øgede omkostninger.

Jeg finder selv svaret på dit spørgsmål .... og det er uden omkostninger

Der er da ikke tale om snyd , for mig er det snyd på kandu hvis man sælger/køber, for at spare en annonce eller giver svaret i et privat indlæg