/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Ikke eksisterende landsby
Fra : svendgiversen
Vist : 699 gange
165 point
Dato : 17-11-08 18:20

Det kan da ikke være rigtigt?
Ole Hansen her under: (også under slægtsforskning) er født et i sogn/by der ikke findes...

Mange danskere hedder Flin(d)strup, sikkert opkaldt efter den by de kommer fra.
Der må være et sted, sikkert flere, med det navn??

Jeg mener at have fundet henvisninger både til en by ved Nyborg på Fyn og også til en by i Skåne,
men som det fremgår af uddraget af slægtsforskerens spørgsmål skal det være et sogn i Sorø amt:

"...Faderen Ole Hansen er født ca. 1843 i Flindstrup, Sorø amt...
"
Hvem kender en by/sted der hedder Flindstrup (eller noget lignende) dér på Sorø egnen???

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 175 point
Dato : 17-11-08 18:25

Jeg kender ikke til slægtsforskning.... men når jeg kikker på Google er der Flinterup ved Sorø

(blev lige nysgerrig, da jeg kender en Flinstrup)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-11-08 18:30

Ja Nordsted, spørg din ven(inde) hvor hyn kommer fra?

Flinterup er inde i billedet...

Der er også et Kirke Flin(d)te(st)rup??

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-08 13:51

Tak for svaret Nordsted1.